Na bios update nog steeds problemen met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 21:40
Beste leden,

Ik heb een probleem.
Heb hier een PC (HP Pavilion 7860) die niet wil doorstarten.

Specs:

Board: ASUSTeK Computer INC. CUSL-L
CPU: Intel Pentium III 867 megahertz
Harddisk: ST320413A 20 GB
RAM: 384 mb

[ Voor 187% gewijzigd door Nick op 17-11-2006 15:12 . Reden: Specs toegevoegd ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zonder specs kunnen we natuurlijk niets :) Heb je de PC ook al kaal opgestart en de voedingslijnen gecontroleerd?
werk wel via de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, altijd handig om alles na te gaan :) .

Wauw, een sig!

• Nick
Outerspace schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:03:
Zonder specs kunnen we natuurlijk niets :) Heb je de PC ook al kaal opgestart en de voedingslijnen gecontroleerd?
werk wel via de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, altijd handig om alles na te gaan :) .
Specs zie eerste post.

Heb die topic is bekeken en gevolgd maar nog steeds het probleem :'(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Uh, je hebt alle stappen daar gevolgt? Je hebt alle kabels (voeding) nagekeken, alles aangedrukt, alles kaal opgestart en getest?

En die specs zijn imo een warboel. Gewoon je moederbordtype, CPU, hoeveel geheugen (en snelheid), harde schijf vermelden gaat makkelijk dan zo'n uitdraai.

Wauw, een sig!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:32:
Uh, je hebt alle stappen daar gevolgt? Je hebt alle kabels (voeding) nagekeken, alles aangedrukt, alles kaal opgestart en getest?

En die specs zijn imo een warboel. Gewoon je moederbordtype, CPU, hoeveel geheugen (en snelheid), harde schijf vermelden gaat makkelijk dan zo'n uitdraai.
Voor een persoon die qua technische computerkunde een 0,0 is het natuurlijk het makkelijkste om een heel overzicht van alle gegevens neer te kwakken.
Al hoewel ik het eens ben met je uitspraak kan ik het begrijpen dat als er specs gevraagd worden de TS alles neerzet wat die weet. Mijn vader weet ook nooit waar ik het over heb en geeft me ook gewoon alle boekjes etc. Ik zie in 1 oogopslag wat wel en niet relevant is, me pa zou er zich een half uur op dood staren.

• Nick
Outerspace schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:32:

Ja heb ik allemaal gedaan.... (topic zag ik al eerder)

Specs ingekort |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nick schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:47:
[...]

Ja heb ik allemaal gedaan.... (topic zag ik al eerder)
Dus *WAT* is er toen uitgekomen :?

Als je de troubleshooter volledig gevolgd hebt, komt het erop neer dat je het systeem uiteindelijk uit andere onderdelen hebt nagebouwd. Als dat niet werkt heb je ofwel last van een poltergeist danwel trekken de voltages van het stroomnet binnenhuis op niets 8)7

Kortom - je hebt dus niet alles gevolgd :o

Geef exact aan wat je gedaan hebt en wat er toen gebeurde. Als je die info niet geeft kunnen wij bij gebrek aan glazen bol ook niet helpen en heeft dit topic uiterst weinig zin...

Oslik blyat! Oslik!

• Nick
Computer piept 1x.

Kabels gecontroleerd

Jumper van de harddisk diversen keren anders gezet (master en een keer slave).

Bios update is goed gegaan. Bios update versie heb ik gedownload vanaf de HP site. Want wanneer ik de batterij eruit haal en de bios reset kan ik gewoon wel in windows komen. Zet ik de computer uit en daarna weer aan kom ik niet verder dan de bios.

Krijg alleen maar te zien welke drivers op slave en master staan en de harddisk staat op master.

Ook al een keer geprobeerd om alle cd-rom drivers uit te pluggen werkt nog niet....

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nick schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:18:
Want wanneer ik de batterij eruit haal en de bios reset kan ik gewoon wel in windows komen. Zet ik de computer uit en daarna weer aan kom ik niet verder dan de bios.
Dit zou kunnen duiden op 'n lege batterij.... Als je PC gewoon werkt zonder de batterij, zou ik die 'ns vervangen. Je kunt (mits aangesloten op 220v) ook 'ns proberen 'n aantal keren op te starten zonder de batterij. Die is om te werken niet noodzakelijk. Alleen raak je de biosgegevens kwijt... Maar als ie 't zonder gewoon doet... vervangen dat ding.... Heb iets soortgelijks meer meegemaakt...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Nick
magic_nl schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:43:
[...]

Dit zou kunnen duiden op 'n lege batterij.... Als je PC gewoon werkt zonder de batterij, zou ik die 'ns vervangen. Je kunt (mits aangesloten op 220v) ook 'ns proberen 'n aantal keren op te starten zonder de batterij. Die is om te werken niet noodzakelijk. Alleen raak je de biosgegevens kwijt... Maar als ie 't zonder gewoon doet... vervangen dat ding.... Heb iets soortgelijks meer meegemaakt...
Allang geprobeerd maar niks......

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ok, dus als je je bios niet reset start hij niet op. toch?
Wat doet hij dan wel? Je hoort 1x een piep, verder niets te zien? Is het gewoon zo'n kort piepje, of een lange piep?

Heb je laatst nog wat veranderd aan de pc? iets toegevoegd, gewoon even voor de lol opengemaakt en rond gekeken, iets weggehaald, weet ik het. Kortom: enig idee wat dit heeft veroorzaakt?
Pagina: 1