[Zelfbouw pc] Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Goedemiddag,

Ik ben voor familie een PC aan het bouwen, dit heb ik wel vaker gedaan dus dit leek me geen probleem te zijn. Ik heb een Qtek kast en een Asus moederbord gekocht met daarbij een AMD processor, pc 3200 geheugen, koeler, sata harddisk, agp kaart en een dvd brander.

Ik heb dus het moederbord er in geschroefd (opvallend was dat er geen afstandsbusjes nodig waren omdat het hier een qtek kast betreft en deze heeft een soort bollen die als afstandsbusjes dienen).

Vervolgens heb ik het de DVD brander en harddisk vastgeschroefd en aangesloten.

Toen heb ik de processor geplaatst (hoekje naar de juiste richting zoals in de gebruiksaanwijzing stond). Vast geklikt en een koeler er op gezet.

Toen heb ik de AGP kaart (welke verder geen voeding nodig heeft) er op geklikt en het RAM geheugen er in geklikt.

Toen de panel stekkertjes aangesloten en toen pas de stroom stekker in het moederbord gestoken.

Zou moeten werken, toch?

Dacht ik dus ook ja, maar de PC start op.. De fan begint te draaien maar ik hoor geen piepje en ik krijg geen beeld. Ook de harddisk maakt geen geluid, dus ik ga er vanuit dat hij ook niks doet.

Ik snap er verder niks van, wat gaat er fout?

Gr. Lars

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geef eens wat meer specs aub. Zo zou ik er achter kunnen komen als er ook een onboard kaart op zit en dan had ik kunnen vragen als je zonder AGP kaart kunnen opstarten ;)

Maar hoe zit het met de voeding, kabeltjes e.d.?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

lgeraeds schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:58:
Ik heb dus het moederbord er in geschroefd (opvallend was dat er geen afstandsbusjes nodig waren omdat het hier een qtek kast betreft en deze heeft een soort bollen die als afstandsbusjes dienen).
Vreemde kast, had ik ook eens, goede centrering moederbord is hier een vereiste, want die bulten zijn me toch groot! Heb er bij mij plastic ringetjes (geknipt van cellofaan) tussengedaan, massa maakt het toch wel via schroefjes.
lgeraeds schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:58:
Toen heb ik de processor geplaatst (hoekje naar de juiste richting zoals in de gebruiksaanwijzing stond). Vast geklikt en een koeler er op gezet.
Daar zit toch wel nog de stap "koelpasta op cpu aangebracht" tussen, mag ik hopen?

Verder kan ik je aanraden om je te beperken tot moederbord, processor, video kaart en 1 reep geheugen als eerste setup. Dan harddisk erbij, enz. M.A.W.; voeg steeds iets toe, en kijk waar het fout loopt.
Ook heel leerzaam: de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 15:22 ]

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Had dit laatst ook: bleek een geheugen-module stuk. Probeer eens zonder geheugen, kijk of je piepjes krijgt. Zo ja, dan een geheugen - module. Nog steeds geen beeld, probeer dan de ander. Als je nu wel beeld hebt, dan is de eerste dus stuk. Andersom dan vice versa.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Zit er onboard video op? Of een twinview videokaart? (Dan is de oplossing: andere aansluiting voor de monitor proberen.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Weet je zeker dat die AGP-kaart geen voeding nodig heeft?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

12v stekker van je proc aangesloten?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Heb je alle voedingsstekkers, dus ook de vierpolige voor de CPU, aangesloten?

En probeer eens met de minimale aansluitingen te starten, dus geheugen en videokaart eruit en alleen de speaker aangesloten.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• lgeraeds
Er zit geen onboard video op nee, de AGP is een klein 32 mb kaartje dus zodoende heeft die geen voeding nodig, zit ook geen mogelijkheid om voeding aan te sluiten dus ga ik er vanuit dat het niet nodig is.

De 12v stekker van de processor? Ik heb die brede stekker van het moederbord aangesloten. Ben geen 12v stekker voor de processor gezien ik ga nog maar eens goed kijken. Bedankt! Ik laat het wel weten als het niet lukt.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Welk type/model AGP-videokaart gebruik je? Zonder 12v aansluiting werkt het natuurlijk niet ;)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Mister Banks
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2013
Die 4-polige stekker is een MUST. als je zonder die stekker opstart gebeurt er bijna niet, alleen de fans gaan draaien, alleen je hoort geen piepje! dus kijk eens goed of je op je moederbord een aansluiting daarvoor op zit!

Afbeeldingslocatie: http://www.mechbgon.com/build/ATX12V.jpg

succes

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
heb je 1 of 2 geheugenstripjes?
Probeer eerst 1 geheugenbankje en kijk in het moederbord-boekje wel slot je moet gebruiken (ik heb daar wel eens problemen mee gehad.

Mr Banks: ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heeft een amd-moederbord zo'n aansluiting niet. Althans zoiets kan ik me herinneren van de installatie van mijn eigen pc (socket 939) (maar het kan ook dat ik automatisch die stekker heb aangesloten zonder er veel bij na te denken..)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:56:
heb je 1 of 2 geheugenstripjes?
Probeer eerst 1 geheugenbankje en kijk in het moederbord-boekje wel slot je moet gebruiken (ik heb daar wel eens problemen mee gehad.

Mr Banks: ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heeft een amd-moederbord zo'n aansluiting niet. Althans zoiets kan ik me herinneren van de installatie van mijn eigen pc (socket 939) (maar het kan ook dat ik automatisch die stekker heb aangesloten zonder er veel bij na te denken..)
die zit er wel op. Ookal wordt de stekker P4 stekker genoemd ;)

• Quacka
Kurios schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:01:
[...]

die zit er wel op. Ookal wordt de stekker P4 stekker genoemd ;)
ik wist het ook al niet zeker, sommige dingen sluit je gewoon aan zonder er veel bij na te denken.
En nu ik er beter over nadenk herinner ik me opeens dat ik heb zitten klooien om die kabel aan te sluiten (kabeltje was eigenlijk net te kort, of mijn videokaart was te breed)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
wat voor moederbord heb je, er zijn moederborden die een agp8x slot hebben die geen agp4x ondersteunen?asrock dual sata so939 volgens mij.

• Quacka
whiplash1990 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:18:
wat voor moederbord heb je, er zijn moederborden die een agp8x slot hebben die geen agp4x ondersteunen?asrock dual sata so939 volgens mij.
gewoon ff proberen op te starten zonder videokaart (moet je piepjes krijgen denk ik)
Hoe dan ook moet je zo min mogelijk aansluiten als je problemen hebt.

• lgeraeds
Het is gelukt! Het was toch die stekker, nadat ik die er in stak starte de PC in 1 keer door! :)
Nu nog even prutsen met de SATA drivers, maar dat moet wel lukken.

Bedankt voor de reacties, groeten!
Pagina: 1