[2003+XPsp1] Willekeurig melding 'kan profiel niet vinden'

Pagina: 1
Acties:
  • 779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05
Sinds een maand duiken hier in het netwerk willekeurige pc's op met de melding 'kan profiel niet vinden. U wordt nu aangemeld met een lokaal profiel bla bla'.

Vanaf het moment dat 1 iemand die melding krijgt geldt dat gelijk voor alle gebruikers die willen inloggen op die pc. Het gaat dus om een probleem op computer-niveau.

Wij maken hier in het netwerk gebruik van Skanix Illusion om alle pc's schoon te houden. Mocht er weer een pc zijn die weer die melding geeft dan de-activeren we Illusion, starten opnieuw op en activeren illusion weer.
Het probleem is dan (tijdelijk) verholpen.

Maar ik heb weinig zin om elke week die procedure 3 keer te herhalen per computer.

2 herhaaldelijk voorkomende meldingen in de logboeken van de client pc's zijn:
- Folder redirection error. Kan pad niet vinden. (1085)
- Windows kan de computeraccount niet vinden. De klokken op de client- en servercomputers lopen niet gelijk. (1097)

De eerste lijkt me logisch, want dat komt immers overeen met de melding bij het inloggen.
De tweede kan ik niet plaatsen.

Maar toch geloof ik niet dat ik de enige ben die dit probleem heeft of heeft gehad. Ik weet alleen niet in welke richting ik moet zoeken.

Wie geeft mij een duwtje? :)

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die tweede - klopt het toevallig niet dat je klok niet juist staat? :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software

• dailyleaf
elevator schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:50:
Die tweede - klopt het toevallig niet dat je klok niet juist staat? :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software
Kan misschien wel kloppen, maar dan zou ik niet weten waar dat vandaan komt. Immers in het loginscript wordt de tijd gesynchroniseerd.

Vandaar dat ik stelde dat ik dat niet kan plaatsen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Om de tijd te mogen syncen moet je normaal gesproken of het "Set System time privilege" (oid) hebben of je moet (lokaal) admin zijn :)

Is het overigens niet dit probleem - Resetting computer accounts in Windows 2000 and Windows XP, je zou dan eventueel kunnen kijken naar Effects of machine account replication on a domain :)

• dailyleaf
elevator schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:53:
Om de tijd te mogen syncen moet je normaal gesproken of het "Set System time privilege" (oid) hebben of je moet (lokaal) admin zijn :)
Maar dan praat je op user-niveau.
Als eenmaal die melding zich voordoet geldt dat gelijk voor alle users die willen inloggen. Ook (domain)administrator accounts.
Eerste URL heeft totaal verschillende foutmeldingen dan die ik hier heb. Dus lijkt me er weinig mee van doen te hebben.
Tweede URL gaat over een probleem in Windows NT4 Sp3 en lager. Wij hebben hier 2003 staan, dus ook dat lijkt me sterk.

Tijdsintervallen kunnen voor sommige computers 2 uur zijn, maar anderen een paar dagen. Erg willekeurig.
In de artikelen spreken ze over perioden van 30 dagen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sowieso zou ik het tijdsyncen door de domaincontrollers laten doen. De clients zullen automatisch met de pdc syncen. In het inlogscript een beetje nutteloos want als de afwijking te groot is tussen client en DC kan men niet aanmelden.
Als dit probleem zich voordoet met die software Skanix dan zou ik het eerder daar in zoeken dan ergens anders :P een reden waarom je xp machines niet met SP2 draaien? Zou dit ook zomaar op kunnen lossen :)

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 31-10-2006 13:11 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik denk dat Ele meer doelt op een verkeerd wachtwoord onder het computeraccount... Ik weet niet precies wat dat software pakket doet, maar ik neem aan dat deze een soort image terugplaatst, of wijzigingen aan een OS-inrichting tegenhoud. YEp dus :)
Skanix® Illusion will protect everything on your computer that you do not want to be removed, changed or tampered with.
Skanix® Illusion is completely transparent to the user during regular use, but it ensures that everything you want to protect stays unchanged. At restart, you get the untouched versions again.
Het wachtwoord van een computeraccount wordt echter om de dertig dagen aangepast. Kan het niet zo zijn, dat dat Skanix pakket deze wijziging na een herstart weer automatisch terugdraait? (op de pc?) Dit zal dan als gevolg hebben dat het wachtwoord op domain- en computerniveau verschillen.

[ Voor 25% gewijzigd door Question Mark op 31-10-2006 19:49 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Heb je al eens op de site van Skanix gekeken of Skanix gebeld om te zien of het een bekend issue is?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aha dan zou je eens naar Effects of machine account replication on a domain kunnen kijken. Wordt door Skanix ook aangeraden :P

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 31-10-2006 20:58 ]

Mijn spoorwegfotografie

• dailyleaf
sanfranjake schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:11:
Sowieso zou ik het tijdsyncen door de domaincontrollers laten doen. De clients zullen automatisch met de pdc syncen. In het inlogscript een beetje nutteloos want als de afwijking te groot is tussen client en DC kan men niet aanmelden.
Als dit probleem zich voordoet met die software Skanix dan zou ik het eerder daar in zoeken dan ergens anders :P een reden waarom je xp machines niet met SP2 draaien? Zou dit ook zomaar op kunnen lossen :)
We draaien op dit moment een pilot met SP2.
Reden dat we met SP1 werken is dat er in alle systemen max 256 mb zit. In de meeste zelfs minder.
Question Mark schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:47:
Ik denk dat Ele meer doelt op een verkeerd wachtwoord onder het computeraccount... Ik weet niet precies wat dat software pakket doet, maar ik neem aan dat deze een soort image terugplaatst, of wijzigingen aan een OS-inrichting tegenhoud. YEp dus :)

[...]

Het wachtwoord van een computeraccount wordt echter om de dertig dagen aangepast. Kan het niet zo zijn, dat dat Skanix pakket deze wijziging na een herstart weer automatisch terugdraait? (op de pc?) Dit zal dan als gevolg hebben dat het wachtwoord op domain- en computerniveau verschillen.
Op het moment dat de Skanix software wordt uitgeschakeld start de computer opnieuw op. Als het daarna weer wordt ingeschakeld maakt het programma opnieuw een snapshot van de pc die alle volgende keren wordt teruggeplaats.
Dan zou ik toch pas weer na 30 dagen een melding moeten krijgen, of klopt mijn redenatie dan niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:53:
Heb je al eens op de site van Skanix gekeken of Skanix gebeld om te zien of het een bekend issue is?
Er zijn al veel telefongesprekken geweest met die mensen. Maar die komen niet verder dan: "bedankt voor het melden, we zullen kijken naar een oplossing. U wordt nog teruggebeld". Je kent dat wel.
Vandaar dat ik het probleem hier wilde voorleggen.
sanfranjake schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:46:
Aha dan zou je eens naar Effects of machine account replication on a domain kunnen kijken. Wordt door Skanix ook aangeraden :P
Zal die policies eens uitzetten en kijken wat het uithaalt. Maar ben niet al te optimistisch.

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dailyleaf schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:36:
Op het moment dat de Skanix software wordt uitgeschakeld start de computer opnieuw op. Als het daarna weer wordt ingeschakeld maakt het programma opnieuw een snapshot van de pc die alle volgende keren wordt teruggeplaats.
Dan zou ik toch pas weer na 30 dagen een melding moeten krijgen, of klopt mijn redenatie dan niet?
Ik ken het pakket en de preciese werking niet, maar stel dat ergens overdag het computeraccount gewijzigd wordt, dit lukt normaal -> wachtwoord op domain als pc zijn gewijzigd, maar beide gelijk.

Aan het einde van de werkdag sluit de user zijn werkplek af, om deze vervolgens de volgende ochtend weer aan te zetten. Skanix zet @startup weer het snapshot terug, wat het oude wachtwoord nog bevat. Dat haal ik tenminste uit onderstaande kreet van de site:
everything you want to protect stays unchanged. At restart, you get the untouched versions again.
Resultaat hiervan is dat er verschil zit in de wachtwoorden van de computeraccounts. Dit kan dus fout gaan op het moment dat een werkplek herstart wordt. Op dat moment worden nl. de gedane wijzigingen weer ongedaan gemaakt door Skanix.

Nu is de hamvraag natuurlijk: hoevaak worden de werkplekken herstart?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dailyleaf
Question Mark schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:48:
[...]
Ik ken het pakket en de preciese werking niet, maar stel dat ergens overdag het computeraccount gewijzigd wordt, dit lukt normaal -> wachtwoord op domain als pc zijn gewijzigd, maar beide gelijk.

Aan het einde van de werkdag sluit de user zijn werkplek af, om deze vervolgens de volgende ochtend weer aan te zetten. Skanix zet @startup weer het snapshot terug, wat het oude wachtwoord nog bevat. Dat haal ik tenminste uit onderstaande kreet van de site:

[...]
Resultaat hiervan is dat er verschil zit in de wachtwoorden van de computeraccounts. Dit kan dus fout gaan op het moment dat een werkplek herstart wordt. Op dat moment worden nl. de gedane wijzigingen weer ongedaan gemaakt door Skanix.

Nu is de hamvraag natuurlijk: hoevaak worden de werkplekken herstart?
De software werkt met een snapshot van de laatste keer dat de software uitgeschakeld stond.
Als het probleem zich voordoet schakel ik de software uit. De computer start dan opnieuw op en ik kan weer normaal inloggen.
Vervolgens schakel ik de software weer in en kan er nog steeds ingelogd worden.
Maar na verloop van tijd doet het probleem zich toch weer voor en moet ik deze procedure weer herhalen.

Ik dacht dat dat wachtwoord op het computeraccount per 30 dagen vervangen wordt. (gelezen in 1 van de linkjes geloof ik). Maar het probleem doet zich bijna elke dag voor op sommige computers.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar als je nou gewoon eens uitzet in een policy dat voor de pc's met dat Scanix d'r wachtwoord moeten wijzigen. Dan ben je toch van het probleem af? Andere manieren zijn er denk ik niet :P

Mijn spoorwegfotografie

• dailyleaf
sanfranjake schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:20:
Maar als je nou gewoon eens uitzet in een policy dat voor de pc's met dat Scanix d'r wachtwoord moeten wijzigen. Dan ben je toch van het probleem af? Andere manieren zijn er denk ik niet :P
Die 3 policies die genoemd worden in het microsoft artikel heb ik al aangepast en geprobeerd.
Maar na het aanpassen krijg ik al gelijk andere fouten op alle computers tijdens het aanmelden, dus maar weer snel teruggezet :)

Vandaag voor een 20-tal computers SP2 uitgerold. Afwachten of dat invloed heeft, maar ik heb hoop.

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dailyleaf schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:33:
[...]
Maar na het aanpassen krijg ik al gelijk andere fouten op alle computers tijdens het aanmelden, dus maar weer snel teruggezet :)
Welke settings heb je ingevuld bij deze policy's en welke errors krijg je?

Misschien geven deze meldingen wel een indicatie voor wat er nu precies fout gaat. Deze settings zou je nl. ongestraft aan moeten kunnen passen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
dacht dat dat wachtwoord op het computeraccount per 30 dagen vervangen wordt. (gelezen in 1 van de linkjes geloof ik). Maar het probleem doet zich bijna elke dag voor op sommige computers
zeg roel, heb je het al opgelost?

en op computerniveau: hoe komen de pc's terecht in de AD workstation container?

[ Voor 14% gewijzigd door sjongenelen op 15-01-2007 12:48 ]

you had me at EHLO

• dailyleaf
TheNymf schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:47:
[...]

zeg roel, heb je het al opgelost?
We hebben massaal elke computer de nieuwste versie van Illusion gegeven en SP2 uitgerold.
Ook de server hebben we uitgerust met de nieuwste crossroad software.

Het probleem is nu gelukkig verholpen.

kick van het jaar award is al uitgereikt hoor :P

Pagina: 1