100% cpu @ boot

Pagina: 1
Acties:

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:33
Nog een keer een topic, mijn specs:
Intel 3.0 GHZ Cpu
AsRock P4VT8+
1GB Twinmos geheugen ( zoiets)
Ati Radeon 9600 Pro 256MB
Maxtor HD - 40 GB
Western Digital - 40 GB

1ste probleem: mijn WD schijf was mijn mbr waar windows op stond. Als ik dan mijn pc opstarte en in windows kwam duurde het erg lang om in het start menu te komen ect. En als ik dan keek wat later bij mijn CPU gebruik. Dan stond deze helemaal op zijn top.

Aparaat 0
Apparaattype - Automatische detectie
Overdrachtmodus - DMA, indien beschikbaar
Huidige overdracht modus - Ultra DMA Mode2

Aparaat 1
Overdracht modus - DMA, indien beschikbaar
Huidige overdracht modus - PIO-modus

Oude setting.

Nu dacht ik laat ik is die Maxtor schijf als MBR laten draaien. En nog helpt het niet, want nu is het dus

Aparaat 0
Overdrachtmodus - DMA, indien beschikbaar
Huidige overdracht modus - Pio-modus

Aparaat 1
Overdracht modus - DMA, indien beschikbaar
Huidige overdracht modus - Ultra DMA Mode2

Het duurt even tot ie klaar is en daarna werkt ie echt weer snel zonder enige problemen. Maar ik wil nu dus ook dat ie met de boot niet zo raar gaat lopen doen. Als ik het in de bios verander, dan zet ik hem op Ultra DMA Mode2.. dan staat ie in windows NOG als PIO. Terwijl die maxtor schijf dus eerst op Ultra DMA mode2 draaide. Ligt het probleem dan bij mijn mobo master slot?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

standaard inkoppertje, doe je wel save & exit? :) (voor de zekerheid vraag ik 't maar :) )

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het duurt even tot ie klaar is en daarna werkt ie echt weer snel zonder enige problemen. Maar ik wil nu dus ook dat ie met de boot niet zo raar gaat lopen doen. Als ik het in de bios verander, dan zet ik hem op Ultra DMA Mode2.. dan staat ie in windows NOG als PIO. Terwijl die maxtor schijf dus eerst op Ultra DMA mode2 draaide. Ligt het probleem dan bij mijn mobo master slot?
Inderdaad een goede @ hierboven. Zou je ook eens het kanaal kunnen verwijderen. Vaak herkent Windows hem na de opstart wel als UDMA ip PIO.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:33
GoldenSample schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:57:
standaard inkoppertje, doe je wel save & exit? :) (voor de zekerheid vraag ik 't maar :) )
Uiteraard ;)
Outerspace schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:58:
[...]

Inderdaad een goede @ hierboven. Zou je ook eens het kanaal kunnen verwijderen. Vaak herkent Windows hem na de opstart wel als UDMA ip PIO.
Ik ga dat is proberen als ik thuis ben. Nog niet bij stil gestaan om dat te doen eigenlijk.