Toon posts:

PC op TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb hier een PC op mijn kamer en een TV. Nou had ik eens de gedachte om mijn PC op mijn TV aan te sluiten, zodat ik films van de PC kan bekijken op de tv, kan msnen terwijl ik in bed lig, enzovoort. Mijn vraag is nu, hoe doe ik dit? Op mijn tv zit een tulp-ingang (wit rood geel), maar op mijn PC heb ik geen video out (als dat zo heet). De videokaart die ik heb is een Sapphire X800Pro. Is het mogelijk om zowel een beeldscherm als een TV aangesloten te hebben op een PC? Geeft de TV goed beeld, om bijvoorbeeld te surfen en de msnen vanuit bed? Met een draadloos toetsenbord lijkt me dit werkelijk ideaal..

Ik dacht dat ik het volgende moest hebben:

D-Sub (aansluiting zit op videokaart) naar video-in (tulp-geel op tv). Klopt dit?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Daar hebben we een hele mooie FAQ voor :)

De grote tv-out FAQ :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De grote tv-out FAQ

offtopic:
Bedankt GGS_106, nu ben ik spuit 11

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 30-10-2006 14:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, het kabeltje wat ik dus moet hebben is S-Video naar Video-in ?

• MAX3400

MAX3400

Even ongeacht hoe je het aansluit; de resolutie van je TV is zoooo ontzettend brak dat je moeite zal hebben om alles goed te kunnen lezen op je TV zolang het gaat om tekst (zoals MSN, internet-teksten etc).

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 19:02
Unless je een lcd tv hebt met hoge resolutie, daar hangt het dus vanaf.
Edit: volgens mij heeft een X800 een dvi uitgang, als je tv dit ook ondersteund geeft dit het mooiste beeldkwaliteit

[ Voor 45% gewijzigd door yorroy op 30-10-2006 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar.. Gamen of iets dergelijks is toch werkelijk een feest op zo'n groot scherm?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 19:02
Dat ligt er dus aan welke tv je hebt, als de resolutie brak is dan dus echt niet.
Welke tv heb je?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:57:
Maar.. Gamen of iets dergelijks is toch werkelijk een feest op zo'n groot scherm?
Wat ik zelf al zei, maar wat iemand anders bestrijdt: nee.

Gamen doe ik via mijn 7800GTX op een 20" widescreen TFT-monitor. Daar is de kwaliteit vele malen beter (en de non interlaced resolutie ook wat hoger) dan op mijn 37" LCD-TV. Daarom hangt de XB360 wel aan mijn TV want die geeft daar weer beter beeld op 1080i.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 07:44

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:57:
k vond van niet.. heb het een tijdje geprobeerd, had m'n tvout via s-video aangesloten op m'n tv (82cm breedbeeld), maar ben snel weer terug gegaan naar m'n gewone 19" omdat die gewoon mooier beeld geeft en hogere resolutie dan 1024x768 kan geven...

Via s-video gedaan omdat dit veel scherper beeld geeft dan via gewoon tvout, die gele connector zeg maar

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook een dvi aansluiting .. Het is een Proline, twee maandjes oud, met een beeldscherm van ongeveer 55 centimeter.. Niet echt groot dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:01:
Ja ik heb ook een dvi aansluiting .. Het is een Proline, twee maandjes oud, met een beeldscherm van ongeveer 55 centimeter.. Niet echt groot dus.
Het gaat niet om de maat, het gaat om de specs.
Pagina: 1