Ubuntu installeren via DOS met behulp van Loadlin.exe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb Ubuntu op een machine draaien. Deze heb ik zonder problemen via CD geinstalleerd.

Nu wil ik Ubuntu op een laptop installeren dat geen CD-ROM speler en/of diskettestation heeft. Op die laptop heb ik Windows 98 SE draaien. De laptop kan een netwerkverbinding maken met de andere computers binnen het netwerk. Ik heb de Ubuntu CD dan gekopieerd naar C:\Ubuntu\ op m'n laptop. Op de laptop heb ik twee partities, namelijk C:\ en D:\.

Wat ik nu wil is via DOS de Ubuntu Setup Booten. Ik heb hiervoor Loadlin.exe gebruikt, maar krijg een foutmelding. De foutmelding: (ongeveer) "Unknown compressed format."

Dit gebeurd nadat de RamDisk is geladen en Loadlin.exe de kernel wil uitpakken en laden.
Dit is de commando die ik heb gebruikt: loadlin.exe install\vmlinuz ... [andere parameters] (Binnen "C:\Ubuntu\" waar loadlin.exe gekopieerd is.)

Wat is precies het probleem en hoe boot ik de Ubuntu setup via DOS?
Is er een andere mogelijkheid om Ubuntu te installeren via DOS? Misschien via een ander Tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet het probleem bij de kern aanpakken? Zorg er gewoon voor dat je een cdrom en/of diskettestation ergens vandaan haalt. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
gebruik netboot. Dan boot je via PXE (dat moet je netwerkkaart wel ondersteunen) of een floppy, dan wordt de rests via het netwerk binnengehaald.

https://help.ubuntu.com/community/Installation/Netboot

Daar staat alles in wat je nodig hebt.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:36:
Waarom niet het probleem bij de kern aanpakken? Zorg er gewoon voor dat je een cdrom en/of diskettestation ergens vandaan haalt. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.
Niet echt tweaker-waardige reactie ;) Het is juist interessant te bekijken hoe het zonder cdrom kan.

Ik wou verwijzen naar de help van ubuntu, maar dat heeft de poster voor mij al gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 30-10-2006 19:41 ]