Communicatieprobleem tussen 56k modems

Pagina: 1
Acties:

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Het is weer eens zover. Op de zaak zitten we met het volgende probleem:

Onze buitendienstmedewerkers maken gebruik van voornamelijk Jornada 720 handheld pc's van HP om bestellingen en klantinformatie uit te wisselen. Deze uitwisseling vindt plaats via 56k modems. Dit werkt prima maar omdat HP de Jornada niet meer maakt en repareert zitten we hoe langer hoe meer met een probleem met beschikbare hardware. Na lang zoeken en verschillende dingen geprobeerd te hebben, is het mij gelukt om een HP iPAQ hx4700 in combinatie met een analoog modem van Conceptronic (CON56CF) via de CF-slot te laten communiceren. Deze iPAQ is de enige waarop onze applicatie zonder veel problemen draait (heeft te maken met de resolutie van het scherm, ander verhaal en hier verder niet heel relevant).
Het uitwisselen van gegevens verliep niet altijd heel vlekkeloos maar dat kwam ook wel eens voor bij de Jornada. Een tijdje geleden kwam ik er echter achter dat deze Conceptronicsmodems alleen willen communiceren met een Dynalink-modem. Hier kwam ik op omdat ik op enig moment allerelei verschillende modems (zowel serieel als USB) vervangen had door US Robotics modems. Vanaf de laatste vervanging was het voor de paar iPAQ gebruikers ineens onmogelijk om gegevens uit te wisselen. Daarom heb ik speciaal voor die paar mensen twee Dynalink modems bijgehangen en dat werkt nu naar tevredenheid. Probleem is echter dat alle gebruikers inbellen naar een 0800-nummer om de kosten voor hun te drukken. De iPAQ-gebruikers moeten nu echter het gewone telefoonnummer gebruiken, omdat de Dynalink modems niet achter dat gratis nummer hangen (ivm roulatie). Men wil dus graag dat ook deze mensen weer gebruik kunnen maken van het gratis nummer maar dan zit ik dus met een probleem voor wat betreft de modems.

Het lijkt mij vrij duidelijk dat er ergens een wezenlijk verschil is tussen de USR modems en die van Dynalink, maar ik kan maar niet vinden wat dat verschil nu precies is, behalve de gebruikte chipset: De Dynalinks en ook die van Conceptronics hebben een Rockwell chip aan boord, die van USR kan ik wat minder eenvoudig achterhalen (ik vind iets met CTR-21 ??). Ik kan me goed voorstellen dat die twee Rockwells het prima met elkaar kunnen, maar het zou toch ook zonder veel toestanden moeten werken tussen verschillende chipsets, of zie ik daar iets verkeerd?

Iemand hier die wat meer verstand heeft van modems dan ik en mij hier op de goede weg kan zetten?

Relax. nothing is under control.

• Deevay
Schopje..

Niemand een idee??

Verwijderd

De complete modempoel vervangen door Dynalinkjes is zeker geen goeie optie? Veel meer zit er volgens mij niet op, tenzij je na kijkt welke commando's beide modems op en neer pompen. Wellicht worden er dingen gezegd die niet kloppen?

• Deevay
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:55:
De complete modempoel vervangen door Dynalinkjes is zeker geen goeie optie?
Inderdaad niet zo'n hele goede optie, aangezien we net alles hebben vervangen door die USR modems omdat bleek dat zich daarmee de minste problemen voordeden.
Veel meer zit er volgens mij niet op, tenzij je na kijkt welke commando's beide modems op en neer pompen. Wellicht worden er dingen gezegd die niet kloppen?
Ik zal eens kijken of ik hier iets van kan terugvinden.