Toon posts:

[MSSQL] Log reader agent start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb momenteel een Trasactional Replication draaien, maar hier wil de Log Reader Agent niet starten. Daarbij krijg ik de volgende error (uit de logfile):

code:
1
2
3
4
5
6
Status: 4096, code: 20024, text: 'Initializing'.
The agent is running. Use Replication Monitor to view the details of this agent session.
Status: 0, code: 0, text: 'The process could not execute 'sp_repldone/sp_replcounters' on '<servernaam>'.'.
The process could not execute 'sp_repldone/sp_replcounters' on '<servernaam>'.
Status: 0, code: 9003, text: 'The LSN (164063:570:1) passed to log scan in database '<dbase_naam>' is invalid.'.
Status: 0, code: 22017, text: 'The process could not set the last distributed transaction.'.

heb inmiddels al eens geprobeerd de SQLServer Agent te herstarten: geen succes.. server reboot: geen succes.. sp_replflush gedaan: ook geen succes..

heeft iemand nog ideeen wat hier aan de hand kan zijn??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 13:57 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je al eens op de foutmelding gegoogled? Ook op Google Groups lijkt me voldoende te vinden.
Zo kom ik veel tegen over te grote logs en timeouts die dan (tijdelijk) even opgehoogd moeten worden om dit probleem te verhelpen; zoals dit:
After increasing the Query Timeout to 2000 and decreasing the ReadBatchSize
from 500 to 25 my Log Agent started fine and sent all the transactions
waiting to my Reporting database. The publisher log file almost immediately
decreased from 25 GB to 300 MB in size.
Verder zien we altijd graag wat je zélf al geprobeerd (en gezocht/gevonden) hebt zodat we niet allerlei oplossingen komen aandragen die je al geprobeerd hebt. Dat scheelt weer een boel replies over-en-weer voor niks.

Verder lijkt me dit meer iets voor DTE

PRG >> DTE *schop*

[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 30-10-2006 15:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
er zijn idd een heleboel resultaten uit google en de google groups, maar helaas weining antwoorden. Antwoorden wat betreft de time-outs heb ik al geprobeerd en een te grote log lijkt me stug, want deze is 2kb groot, omdat hij in totaal nog maar een dag heeft gedraaid ofzo.

Wat ik verder heb geprobeerd/gevonden staat eigenlijk ook al in mijn startpost..

Genoemde oplossingen waren nl:
- Log files maken, zodat je weet wat er geeurt: resultaat hiervan is dus in startpost te lezen.
- SQL Server agent herstarten, desnoods server reboot ==> geen resultaat
- Timeout (tijdelijk) verhogen: al gedaan, maar geen succes.
- ReadBatchSize verlagen: ook geen succes
- Hetgeen genoemd in dit artikel, maar ook geen resultaat; er is namelijk geen orphaned SPID die 'Replication-LogReader' heet aanwezig

Genoeg posts en hits gevonden over dit onderwerp, maar dus nog geen oplossing, vandaar deze post ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 17:06 ]

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Je SQL Server heeft de laatste service pack (4)?
How to identify your SQL Server version and edition

[ Voor 29% gewijzigd door Annie op 31-10-2006 15:01 ]

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
jep.. dat is allemaal voor elkaar..

het vreemde is ook dat hij het al wel, hoewel maar een dag, heeft gedaan...