Verder is 't maar net de vraag wanneer de RDW een steekproef uitvoert in hun systeem
BMW 535D
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik heb het wel eens 3 maanden later gedaan... zat toch veilig in het buitenland

Anoniem: 35978
Ik heb zelf die gok ook wel eens gemaakt, soms gaat het goed, soms niet. De prent is €90.
Juridisch gezien moet er in geval van een ongeluk wel aangetoond worden dat het ongeluk als gevolg van een gebrekkig APK-punt van jouw auto, willen ze je aansprakelijk stellen.
Tegenwoordig wordt er elektronisch gecontroleerd op het hebben van APK (vroeger kon je maanden/jaren zonder rijden als je geluk had) en heb je ± 6-8 weken speling.
Als je dus niet rijdt is er niks aan de hand, en als je wel rijdt zonder APK mag dat alleen op een rechtstreekse route van en naar je APK station.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verder zal de verzekering alleen moeilijk gaan doen als jij een ongeluk veroorzaakt waarbij de oorzaak een mankement aan je auto is.
[removed]
Aannames zijn fataal.
wanneer je de 'prent' van het RDW zelf krijgt.
Die aankondiging kreeg ik 2 maanden na het verlopen van de apk datum, met het geconstateerde feit dat op DIE datum geen apk was afgegeven, dus niet in de periode van het ontvangen van de beschikking.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Anoniem: 19137
Klopt.GaMeOvEr schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:49:
Volgens mij mag je toch een maand over de datum zijn met de APK, alles langer was toch bekeuringswerk?
Vertelde hun mooi dat ik een week daarop een afspraak had bij de garage (stiekem niet
Maarja, normaal gesproken staat er idd een bekeuring op.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Je kan je auto al 2 maanden van tevoren laten keuren, de datum wordt dan niet 2 maanden eerder gezet, maar gewoon op het aflopen van je APK.
Dus vorige jaar moest je auto op 9 november gekeurd worden, dit jaar ben je al op 10 september geweest, dan staat de datum op 9 november 2007.
Dus goed onthouden voor volgend jaar, ja mag 2 maanden van tevoren je auto al laten keuren zonder dat dit nadelig is voor jezelf.
Voor nu, het is verboden om na de APK termijn door te rijden. Je moet de auto stil laten staan en mag pas rijden wanneer je naar de keuring toe moet en dan ook wel rechtstreeks naar de keuring.
bedankt voor je preek, maar ik vroeg niet of het verstandig was, kben zelf nog niet helemaal simpel.Arunia schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:41:
Ik vraag me zoiezo af waarom je niet 2 maanden voor het eindigen van de APK termijn geen tijd hebt.
Je kan je auto al 2 maanden van tevoren laten keuren, de datum wordt dan niet 2 maanden eerder gezet, maar gewoon op het aflopen van je APK.
Dus vorige jaar moest je auto op 9 november gekeurd worden, dit jaar ben je al op 10 september geweest, dan staat de datum op 9 november 2007.
Dus goed onthouden voor volgend jaar, ja mag 2 maanden van tevoren je auto al laten keuren zonder dat dit nadelig is voor jezelf.
Voor nu, het is verboden om na de APK termijn door te rijden. Je moet de auto stil laten staan en mag pas rijden wanneer je naar de keuring toe moet en dan ook wel rechtstreeks naar de keuring.
Mijn vraag was of ik automatisch een boete thuis kreeg , ja of nee.
Als je wil preken had je dominee moeten worden
@derest, bedankt voor de tips, ik meende namelijk ook dat je een maand te laat mocht zijn zonder dat het gevolgen had.
In die periode van een jaar wel 2x aangehouden voor een snelheidsovertreding en zelf ook wel eens geflitst, maar nooit een boete voor het verlopen zijn van de APK.
Het ligt er dus maar net aan blijkbaar. Oja, ik ben er een keer onderuit gekomen (meer dan 2 jaar velopen, maar die auto was geschorst geweest) door me van de domme te houden. Auto had ik toen net een maand op mijn naam staan en deed net of ik niet wist dat de APK al zo lang verlopen was. Ik moest me binnen een week met geldige APK op het bureau laten zien, nooit gedaan en ook nooit wat van gehoord (auto was na +/- 2 maanden wel gekeurd (nog goed ook! )).
Zie je mij preken dan? Als jij er een preek in leest, sorry dan, maar zo is het absoluut niet bedoeld.Grolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:00:
[...]
bedankt voor je preek, maar ik vroeg niet of het verstandig was, kben zelf nog niet helemaal simpel.
Mijn vraag was of ik automatisch een boete thuis kreeg , ja of nee.
Als je wil preken had je dominee moeten worden
@derest, bedankt voor de tips, ik meende namelijk ook dat je een maand te laat mocht zijn zonder dat het gevolgen had.
Daarnaast geef ik aan dat je 2 maanden voor de keuringsdatum hebt zonder nadelige gevolgen voor jezelf. Gewoon als weetje, niet als preek of wat dan ook.
Maar om dan maar even verder op je vraag in te gaan.
Nee, denk niet dat je zomaar een boete krijgt.
Het is niet toegestaan om met een auto te rijden die niet gekeurd is. Daarnaast kunnen ze niet zien of je auto gebruikt wordt of niet, aangezien je auto gewoon voor je deur mag staan zonder geldig keuringsbewijs. Wanneer je auto geflitst wordt of op wat voor andere manier gezien wordt op de openbare weg, dan heb je grote kans op een boete. Overigens rijden met die auto resulteert niet altijd in een boete. Ik denk dat wanneer je een traject controle krijgt, dat je auto dan wel automatisch geregistreerd wordt.
Ik hoop dat je aan bovenstaande dan wat hebt.
zoals het er nu naar uitziet kan ik hem 2 dagen na verlopen laten keuren, direct ff afspraak maken dan.Arunia schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Zie je mij preken dan? Als jij er een preek in leest, sorry dan, maar zo is het absoluut niet bedoeld.
Daarnaast geef ik aan dat je 2 maanden voor de keuringsdatum hebt zonder nadelige gevolgen voor jezelf. Gewoon als weetje, niet als preek of wat dan ook.
Maar om dan maar even verder op je vraag in te gaan.
Nee, denk niet dat je zomaar een boete krijgt.
Het is niet toegestaan om met een auto te rijden die niet gekeurd is. Daarnaast kunnen ze niet zien of je auto gebruikt wordt of niet, aangezien je auto gewoon voor je deur mag staan zonder geldig keuringsbewijs. Wanneer je auto geflitst wordt of op wat voor andere manier gezien wordt op de openbare weg, dan heb je grote kans op een boete. Overigens rijden met die auto resulteert niet altijd in een boete. Ik denk dat wanneer je een traject controle krijgt, dat je auto dan wel automatisch geregistreerd wordt.
Ik hoop dat je aan bovenstaande dan wat hebt.
Bedankt voor jullie tips!
Ik bedenk me net, als je een afspraak hebt, zal het allemaal wel meevallen.Grolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:27:
[...]
zoals het er nu naar uitziet kan ik hem 2 dagen na verlopen laten keuren, direct ff afspraak maken dan.
Bedankt voor jullie tips!
Maar ik denk toch dat het meer neer gaat komen op het lief lachen naar ome agent.
In iedergeval succes.
Oom agent ben ik niet zo bang voor, dat is gewoon risico van het vak.Arunia schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:29:
[...]
Ik bedenk me net, als je een afspraak hebt, zal het allemaal wel meevallen.
Maar ik denk toch dat het meer neer gaat komen op het lief lachen naar ome agent.
In iedergeval succes.
Maar ik wist niet of er volledig automagisch een bon uit kwam rollen bij mijn fanclub in Leeuwarden als ik een dag over de vervaldatum was.
Blijkbaar is dit dus niet zo.
Nah, hooguit een briefje dat je niet met je auto mag rijden zolang deze niet gekeurd is.Grolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:40:
[...]
Oom agent ben ik niet zo bang voor, dat is gewoon risico van het vak.
Maar ik wist niet of er volledig automagisch een bon uit kwam rollen bij mijn fanclub in Leeuwarden als ik een dag over de vervaldatum was.
Blijkbaar is dit dus niet zo.
Even een linkje naar iets wat ik tegenkwam.
Dit gaat over het laten schorsen van je voertuig, dit bij gebrek aan uitleg of je voertuig uberhaupt stil mag staan ergens zonder geldige apk.
http://www.rdw.nl/nl/voer...PK_boete_voorkomen_ak.htm.
Misschien heb je hier wat aan.
Uitsel APK niet mogelijk
Het is niet mogelijk uitstel te verlenen voor de APK-keuring. Als u niet aan de keuringsplicht kunt of wilt voldoen, heeft u de mogelijkheid de geldigheid van het kentekenbewijs te laten schorsen op het postkantoor. Hieraan is echter de uitdrukkelijke voorwaarde verbonden dat u gedurende die periode met de auto geen gebruik mag maken van de openbare weg. Dit betreft zowel het staan als het rijden op de openbare weg.
De schorsing is geldig voor een periode van maximaal één jaar. U kunt de schorsing op elk gewenst moment opheffen. Aan het beëindigen van de schorsing zijn geen kosten verbonden. Vanaf het moment dat de schorsing is beëindigd bent u weer verantwoordelijk voor het nakomen van de voertuiggebonden verplichtingen, waaronder de keuringsplicht.
In de RDW brochure "Uw voertuig en het kenteken" staat meer informatie over de schorsingsprocedure vermeld. Deze brochure is verkrijgbaar op het postkantoor en hieronder te downloaden.
Met een beetje pech kan je dus automatisch een boete krijgen, ook het staan op de openbare weg moet je voldoen aan de eisen.Boetes
Is een auto of motor daadwerkelijk niet verzekerd dan kan het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) te Leeuwarden de kentekenhouder een boete toesturen. Is de auto niet APK-goedgekeurd dan volgt daarvoor ook een boete. Ook de Belastingdienst/Centrale administratie/Autoheffingen controleert op deze manier of voor de auto of motor de motorrijtuigenbelasting is betaald.
Lees de site van RDW over schorsen van de APK keuring!
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Anoniem: 35978
Nonsens. De auto moet gewoon APK gekeurd zijn. 1 dag over de datum kan al een prent opleveren. Als je de verkeerde (of de goede
Anoniem: 105758
Dus is geen excuus dat je de auto niet op tijd kunt laten keuren. En verder krijg je volgens mij vanaf volgend jaar automatisch een bekeuring als de auto niet op tijd gekeurd is.
ik snap ook wel dat het geen excuus is, maar neem nu voor het gemak "even" aan dat ik er mijn reden voor heb.Anoniem: 105758 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:20:
Je kunt de auto zelfs 2 maanden van te voren laten keuren en blijft even lang geldig. Dus in mijn geval 11 januari, kan ik hem al op 11 november laten keuren. En blijft het geldig tot 11 januari 2008.
Dus is geen excuus dat je de auto niet op tijd kunt laten keuren. En verder krijg je volgens mij vanaf volgend jaar automatisch een bekeuring als de auto niet op tijd gekeurd is.
Hmm, hoe lang van te voren geldt dit dan? Anders laat ik bij de volgende keuring, mijn auto 2x keuren.Anoniem: 105758 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:20:
Je kunt de auto zelfs 2 maanden van te voren laten keuren en blijft even lang geldig. Dus in mijn geval 11 januari, kan ik hem al op 11 november laten keuren. En blijft het geldig tot 11 januari 2008.
Als ik zie dat de banden minder worden, snel keuren, anders moeten er nieuwe onder......
Zoals Spatje zegt: 2 maanden.Lucky-Shirt schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:56:
[...]
Hmm, hoe lang van te voren geldt dit dan? Anders laat ik bij de volgende keuring, mijn auto 2x keuren.
Twee keer keuren slaat dus nergens op.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Anoniem: 23544
Een auto mag niet op de openbare weg staan of rijden zonder geldige APK én moet verzekerd zijn én geregistreerd zijn bij de belastingdienst (tot zover nog nodig, maar dat gaat automatisch).
Voldoet je auto niet aan deze criteria dan is het in de strikte zin van de wegenverkeerswet een wrak en kan het in het uiterste geval een gang naar de sloop betekenen. (zal niet gebeuren bij een auto van 5 jaar, maar veelal wel bij een van >10 jaar).
Doe er je voordeel mee...
Twee maand:Anoniem: 23544 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:22:
Je mag één maand over tijd zijn met je APK.
.....................
http://www.gatago.com/nl/auto/14008236.html
Je mag niet 2 maanden over tijd zijn, wel heb je 2 maanden de tijd om het te regelen, vervaldatum is vervaldatum.........tot het waterdicht is, daarna onverbiddelijk een boete.
En waar dit topic over gaat, JA je krijgt dus getuige de link automatisch een boete voor het niet hebben van een geldige APK in de toekomst, dus op moment van deze topic nog niet.......
Kan wel wezen, de zorg voor belasting ligt wel bij de gebruiker, niet bij degene die de belasting int.Een auto mag niet op de openbare weg staan of rijden zonder geldige APK én moet verzekerd zijn én geregistreerd zijn bij de belastingdienst (tot zover nog nodig, maar dat gaat automatisch).
[ Voor 22% gewijzigd door Flame17 op 30-10-2006 22:14 ]
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Dus 2 dagen valt inderdaad nog wel te overzien.
Jij misschien wel, bij ons thuis iig niemand.Anoniem: 35978 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:41:
Normaliter krijg je 2 maanden voor de APK datum een brief van de RDW, dus dat je het eigenlijk niet op tijd kunt laten doen is dan meestal beetje eigen schuld.
Zowel voor de Nekaf (40 jaar ofzo oude legerjeep) die al anderhalf jaar in de schuur stond met een kapotte koppakking als voor de 106 waar ik zelf mee rondreed kregen we geen vrief van de RDW dat we binnenkort weer moesten, maar wel een brief dat we een tijdje geleden hadden gemoeten.
Die voor de Nekaf werd gevolgd door een brief van het CJIB (en een schorsing van ons uit), die van de 106 gevolgd door een APK-keuring de dag nadat we die brief kregen, daar hebben we afaik geen post van het CJIB meer van gehad
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Moet de dag erna naar Utrecht toe, en als ik controle krijg is het gewoon jammer geld.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Zolang je er niet mee rijdt krijg je pas na twee maanden na het verloop een boete (gaat automatisch). Als je er wel mee rijdt gaat het er dus om dat je niet gepakt wordt (staande gehouden, geflitst, ijverige agent die je kenteken natrekt).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
... en onderweg bent naar het keuringsstationAnoniem: 23544 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:22:
Je mag één maand over tijd zijn met je APK. Maar in die tijd een ongevalletje of staandehouding, dan ben je de spreekwoordelijke l*l. Het helpt je dan alleen als je een afspraak hebt staan (in die ene maand).
/▌
Financieel wat krapper zittenAnoniem: 105758 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:25:
toch snap ik de issue niet om niet gewoon een maand of een week eerder je APK te laten doen.
Autorijden is duur, reparaties ook als je die verwacht met de komende APK keuring
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Of er komen dure gebreken die je niet verwacht maar wel veel geld kosten.aReaRe schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:15:
[...]
Financieel wat krapper zitten
Autorijden is duur, reparaties ook als je die verwacht met de komende APK keuring
/▌
Ook verwissel ik tegelijkertijd altijd de zomerbanden met winterbanden en daar was het in september ook niet echt weer voor.
Maar APK zit er weer op
Ignorance is strength, indeed. Niet iedereen heeft die mogelijkheid (af te leggen afstand, mee te nemen goederen, etc). Daarnaast, het kan best zijn dat je die gebrekken een maand geleden wel zag, maar eerst nog moet sparen om de reparatie te kunnen betalen. Als er plotseling iets duur kapot gaat terwijl je net je reserves hebt aan moeten spreken omdat bijvoorbeeld ook je wasmachine stuk is gegaan kan het zo zijn dat je niet voldoende geld meer hebt om ook die auto stante pede te laten repareren.Anoniem: 105758 schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:45:
...en lekker de fiets te pakken.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock