Toon posts:

[SATA MAXTOR] HD Vertraagt PC en kan niet uitgelezen worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Maxtor S-ATA hardeschijf van 160GB en deze heeft nogal wat kuren.

Toen ik gister van mijn vakantie terugkwam en mijn PC opstarte ging alles goed totdat ik iets verwijderde van deze harde schijf, de hele PC liep vast en toen ik de PC weer opnieuw opstarte duurde het heel lang voordat ik in Windows zat (30~40 min.) ook toen Windows gestart was bleef de PC traag en liep vast zodra ik probeerde op deze harde schijf te komen.

Ik heb toen mijn PC uitgezet en de harde schijf losgekoppeld en de PC werkte weer goed.

Vandaag heb ik de defecte HD meegenomen naar mijn stage en in de PC gezet en ik kreeg hetzelfde probleem weer en na een paar keer opnieuw starten kreeg ik deze fout:

"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
"STOP: 0X000000D2 (0X00000004, 0X00000002 , 0X00000000 , 0XBA60E5FB)"

Wat is er in godsnaam aan de hand met mijn hardeschijf want ik kan hem eigenlijk niet kwijt.

Xadro

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:44:
Beste Tweakers,

Ik heb een Maxtor S-ATA hardeschijf van 160GB en deze heeft nogal wat kuren.

Toen ik gister van mijn vakantie terugkwam en mijn PC opstarte ging alles goed totdat ik iets verwijderde van deze harde schijf, de hele PC liep vast en toen ik de PC weer opnieuw opstarte duurde het heel lang voordat ik in Windows zat (30~40 min.)
Wat heb je precies verwijderd? die code is meestal een gevolg van het verwijderen van een driver oid.

kijk hier en hier maar eens.

Volgende keer iets completer zijn met je verhaal, dan kunnen anderen sneller helpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:21:
[...]

Wat heb je precies verwijderd? die code is meestal een gevolg van het verwijderen van een driver oid.

kijk hier en hier maar eens.

Volgende keer iets completer zijn met je verhaal, dan kunnen anderen sneller helpen :)
als het aan de driver ligt hoe komt het dan dat het op 2 verschillende pc's dezelfde problemen geeft?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: ik heb nu een live cd van ubuntu gepakt om te kijken of die de harde schijf wel pakt en hij laat alles zien zonder problemen dit is echt bizar dan (in mijn ogen) dit alles duurde wel heel erg lang.
Het enige probleem is dat ik niets heb om het te backuppen.
Weet iemand of usb externe harde schijf ook werkt in de live versie van ubuntu??

UPDATE: hmm het blijkt dat ubuntu de harde schijven read-only heeft gezet en aangezien ik niets van ubuntu afweet heb ik geen idee hoe dit te veranderen enig idee iemand?

Greetz,
Xadro

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 23:27 ]