Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

simpele rf switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeteweakers

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Ik wil op een knopje kunnen drukken en dan moeten alle ontvangers in een straal van plm 50 meter dat kunnen ontvangen.

Details kom ik wel uit, maar ik nlijf maar uitkomen op dure rf modules of bulky chips en 9 volts batterijen.

Lijkt me allemaal nogal overdreven. Heeft emand een idee? Volgens mij moet dit ook met een hadjevol discrete comonenten te fixen zijn, of een leuke ic die alles doet en weinig kost (ti heeft wel een paar chips van 2 euro, maar die moeten allerelei digitale data krijgen ed + geprogrammeeerd worden)

Beveiliging is heel aardig, maar geen noodzaak.

Bas

(ja ik heb gezocht!)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 14:05
Wat is duur ? Er zijn voldoende "Klik-aan Klik-uit" systemen die precies dit voor je doen.

-

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
kunnen die 50 m? volgens mij niet

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ok, 9 volt batterij vondt ik al log. Een kerncentrale voor de 220 is volgens mij niet veel subtieler.

Ik dacht aan 3V lithium celletjes.

Het moet draagbaar en klein zijn, vandaar dat ik 40 pins dil dingen al een beetje lomp vindt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:50
Bedoel je een soort van buzzer systeem?

Verwijderd

Topicstarter
x-actamundo!

Maar dan met een trilmotortje / electrisch schokje oid

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Leg eens uit wat je er precies mee van plan bent? Dan kunnen we je waarschijnlijk een stuk beter helpen; je verhaal is zo best wazig.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Wil je met 1 knop alle buzzers tegelijk af laten gaan of gewoon 1 knop voor 1 specifieke buzzer?
Dat eerste moet met wat analoge elektronica heel simpel te maken zijn.
Je maakt dan een zender en onvangers die op een bepaalde freq. zijn afgesteld. Vangt ie wat op begint ie te buzzen. Vangt ie niks op blijft ie stil. Echter, dat betekend ook dat het mogelijk is dat de buzzers perongeluk afgaan terwijl jij helemaal niet op de knop drukt. Doordat er toevallig een zender in de buurt komt die op dezelfde frequentie zend. Hoe strakker de filters op de ontvangers hoe kleiner de kans hierop is natuurlijk.
1 knop per buzzer kan op dezelfe manier maar dan zul je met meerdere frequentie moeten gaan werken en dan een setje van ontvanger en zender op elkaar afstemmen.
Of je moet verschillende freq. op een draaggolf zetten maar dan wordt het al een stuk moeilijker.

Of wil je echt data over kunnen sturen. Dan kun je beter naar digitale elektronica schakelen waar al wat zend en ontvang spul inzit.

[ Voor 7% gewijzigd door NBK op 30-10-2006 13:11 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een spel. Iedereen krijgt een klein, draagbaar ontvangertje met trilmotortje. Als je op een knop drukt, gaan alle "buzzers" af.

Om alle redenen die je boven noemde, keek ik inderdaad naar kant en klare chips. Die hebben allereli filters en versleutelingen ingebouwd, zodat inereferentie geen probleem is. Het lukt me aleen niet om een "simpel" genoeg chipje te vinden...

In principe zou je batterij, chip transistor en motortje willen hebben, met evt nog wat hulpcomponenten voor de chip. Maar alles is direct veelkanaals of voor allerelei data-overdracht.

Simpelheid is hier het mysterie ;)

Bas

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Eenvoudig?
Gebruik dan geluid.
En om het niet te lastig te maken, ultrasoon.
Een filter hiervoor is niet zo moeilijk en een elektret-microfoon is vrij gevoelig en kan een hoge frequentie aan.
Als je met een schuifregister werkt, kun je ook nog een code meegeven.
Denk daarbij aan de manier die ook bij radiobesturing wordt gebruikt.
Die zend een vast stel pulsen met een variabele tijd.

Guus Assmann

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Of haal een standaard 433MHz-moduletje en een stel ontvangertjes ervoor. Zijn niet zo heel duur en je bent meteen van het zelf-rf-spul-ontwerpen-probleem af.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Dit soort dingen?

Lol :+

[ Voor 5% gewijzigd door MeMoRy op 30-10-2006 18:24 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Heeft ook een computer!