Toon posts:

Maxtor Sata compatibliteit met Nforce 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een Maxtor Diamond 10 320gig Sata II gekocht echter de bios vindt hem niet. Mijn mobo is een Asus A7N8X-E met 1 gig geheugen en een AMD XP 2,5 processor. Binnen windows XP wordt de hdd wel herkend en kan ik er alles mee echter ik wil gaan opstarten vanaf deze schijf en dat kan dus niet. Heeft iemand een oplossing? Updates van bios en Nvidia driver hebben nog geen effect gehad.

Greetz,

Pim

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 12:38

BertV

Handgemaakt

Ik heb met mijn Nforce 2 mobo precies hetzelfde gehad met een Sata2 schijf.
De oplossing was het aanmaken van een RAID met 1 schijf, waarbij ik in de bootmanager kon aangeven dat er hier geboot moest worden.
Wel "F6 met RAID drivers" nu natuurlijk als je een verse XP instalatie doet.

Later kon ik raid uitzetten in het bios.

edit: jumper naar sata1 had hier niks mee temaken. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BertV op 30-10-2006 12:25 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Kun je de hd niet in sata1 mode laten draaien?
Meestal kan dat door middel van een jumper.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34

Lancer

What the......

Jumper voor de drivespeed in de andere stand geprobeert?

Laat maar, te laat......

[ Voor 23% gewijzigd door Lancer op 30-10-2006 12:23 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:22:
Kun je de hd niet in sata1 mode laten draaien?
Meestal kan dat door middel van een jumper.
Op deze schijf zitten niet de reguliere jumpers. Het enige wat je kan instellen is de doorvoersnelheid en dat lijkt me niet veel nut hebben.

Pim

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Dat kan dus wel nut hebben 1.5Gbps is gecertificeerd als SATA1 en 3.0Gbps als SATA2 ( not official ) dacht ik..
Het is het proberen iig altijd waard

[ Voor 6% gewijzigd door SmoothTweaker op 30-10-2006 13:15 ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Waarschijnlijk leest hij jouw harde schijf niet omdat Maxtor compatibaliteitsproblemen heeft met Nforce chipsets, probeer een andere SATA schijf aan te sluiten en kijk of die wel herkend word. Kijk eens op de Maxtor site.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• BertV

BertV

Handgemaakt

robvanderaart schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:17:
Waarschijnlijk leest hij jouw harde schijf niet omdat Maxtor compatibaliteitsproblemen heeft met Nforce chipsets, probeer een andere SATA schijf aan te sluiten en kijk of die wel herkend word. Kijk eens op de Maxtor site.
Heb idd verhalen gehoord over Nforce4 en sata2... wat dat voor Nforce2 betekend weet ik niet.
Ik had een seagate en geen maxtor.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Dat zou dus ook nog kunnen mijn vader had problemen met zijn 120GB maxtor hdd op A7N8X-X. Tegenwoordig heeft hij er 2 en draaien ze op een A7N8X-XE omdat de A7N8X-X er problemen mee had ( data corruptie enz )

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Hier staat tevens een link over incompatibaliteit met Maxtor schijven icm Nforce chipsets.

http://maxtor.custhelp.co.../olh_adp.php?p_faqid=2685

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• BertV

BertV

Handgemaakt

robvanderaart schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:26:
Hier staat tevens een link over incompatibaliteit met Maxtor schijven icm Nforce chipsets.

http://maxtor.custhelp.co.../olh_adp.php?p_faqid=2685
This solution is only to be applied to the listed products and only when used with the nVidia© nForce3© or nForce4© chipsets.

Kan twee dingen betekenen:
Maxtor neemt Nforce2 niet meer serieus, of het probleem bestaat echt alleen bij de 3 en 4 en je hebt temaken met het probleem wat ik ook had.

(Je omschrijving klinkt namelijk hetzelfde)

Pagina: 1