Toon posts:

Game-pc, 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 jaartjes is het weer eens tijd voor een nieuw systeem. Ik ben op zoek naar een pc die voornamelijk gebruikt zal worden om te gamen, naast het gebruikelijke surfen, DVD's checken e.d. Ik ga niet overclocken en ben ook niet van plan om nog onderdelen up te graden, behalve de videokaart als de DirectX10 generatie een beetje ontwikkeld is (1,5 jaar oid).
Ik ben ook niet op zoek naar veel opties op een moederbord. Het systeem moet een beetje een acceptabel geluidsniveau hebben.

Mijn lijstje ziet er op het moment als volgt uit:

-Antec Sonata 2 met 450Watt PSU (fatsoenlijke behuizing, acceptabele voeding, relatief stil, genoeg ruimte)
-Asus P5B moederbord (geen fratsen, goede prestaties, alles erop wat ik nodig heb)
-Intel Core 2 Duo E6600 (moge duidelijk zijn, 4MB cache en goede prijs/prestatie verhouding)
-Arctic Freezer 7 Pro (lekker stille koeler, ook goede prestaties)
-Kingston 2048MB Valueram PC5300 CL5 (goede prijs/prestatie, nog geen 240 eurie voor dit setje, ik ga niet OC'en en CL4 geheugen is relatief duur voor weinig prestatiewinst)
-Seagate Barra 250GB 16MB S-ata 2 (moge ook duidelijk zijn, dit is de harde schijf op het moment, goede prestaties, niet al te luid, 16mb cache aanwezig, vriendelijke prijs)
-MSI VGA GF7900 GTO 512MB (dit is eigenlijk het enige punt waaraan ik nog sterk twijfel, voor 240 euro een leuke videokaart die goed presteerd. Ik ben niet van plan om 400 euro uit te geven aan iets dat ik over zo'n 1,5 jaar toch ga upgraden. Tot dan kan dit kaartje mooi beeld geven op mijn 1600x1050 TFT)
-Zwarte DVD-speler/floppy drive (ik gebruik ze nog, ik heb een externe DVD-brander)

Dit systeem kost rond de 1200 euro bij Salland. Dat vind ik een leuke prijs voor dit systeem. Iemand nog goed onderbouwde op of aanmerkingen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed systeem opzich...
2 puntjes:
-Het geheugen: Je kunt beter voor CL PC4300 geheugen gaan als je toch niet overklokt. Dat loopt synchroon en dan heb je nog baat bij de snellere timings. Opzich scheelt het niet zoveel, maar wel iets, en het kost niets meer :)
Tenzij je in de toekomst nog overweegt om te gaan overklokken.
-De videokaart: Ga voor de 7900GTO. Die presteert beter en kost minder. Bovendien erg makkelijk over te klokken naar een GTX. Verder zit er een stille en goede koeler bij, die vast wel aan je geluidseisen voldoet.

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment is geheugen erg duur, ik vind geen PC4300 CL 4 dat een concurrerende prijs heeft. Misschien speel ik zelf een beetje met de timings, overklokken zit er misschien wel in, maar is zeker geen prioriteit.
Videokaart heb ik veranderd :)

edit:

Net eens gekeken bij 4Launch, ook een erg goed aangeschreven pcwinkel, waarschijnlijk nog iets beter dan Salland. Hier kan ik hetzelfde systeem krijgen voor 20 euro goedkoper, met PC6000 CL4 geheugen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 13:34 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie bij Salland een reepje Kingston 1GB PC4300 CL4 voor 109 euro. Dus dat is zelfs goedkoper dan de 240 euro die je nu betaald :)

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:09
Erg goed systeem! Allemaal goede onderdelen, goede kwaliteit voor eerlijke prijzen. Toch een paar puntjes:

- De videokaart is nog steeds best duur, met het oog op DirectX10. Over 8 tot 12 maanden is er vast wel een goede DX10-kaart te krijgen, wanneer de prijzen iets gedaald zijn en de kinderziekten verholpen. Dus ga je waarschijnlijk vrij kort spelen met de kaart die je nu koopt. De poster hierboven raad de 7900GTO aan, een hele goede kaart voor ongeveer 240 euro. Als je nog iets meer wilt besparen, neem dan bijvoorbeeld de ATi X1900GT, die wordt aangeraden als de beste kaart in zijn prijsklasse op TomsHardware.com in een recente special. Die is bij salland 202 euro. Met deze beide kaarten speel je alle nieuwe spellen al op vol detail voor het komende jaar, dus misschien is het niet slim om meer uit te geven. De 7900GTO wint het trouwens wel dik van de x1900GT, dus als je die 40 euro over hebt, ga dan voor de nVidia.

- Verder is het geheugen prima zo, je zou kunnen gaan voor PC4200 geheugen, maar dat is meestal even duur en het biedt geen enkele optie tot overklokken. Als de timings erg goed zijn zou je het wel kunnen overwegen. Het maakt qua performance allemaal bar weinig uit.

- Als je van plan bent een legale Windows XP erbij te gooien, moet ik je eraan herinneren dat Windows Vista in januari uitkomt. Als je daar snel op wilt overstappen (hij wordt best goed) kost het je dan nog eens geld. Misschien heb je nog een XP liggen van de vorige pc, maar een OEM versie zal niet werken met je nieuwe systeem. Denk daar even over na.

Zoals ik al zei: Verder een top-systeem!

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 30-10-2006 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel PC6000 CL 4 voor die prijs :) Was er even niet helemaal bij.
Ik denk toch dat ik ga voor de 7900GTO, voor 40 euro 512mb en op mijn 22" scherm maakt dat best wat uit. Het systeem ziet er nu als volgt uit, 4Launch heeft me een leuke offerte gemaakt.

Assemblage
Antec Sonata 2 450Watt voeding
Asus P5B
C2D E6600
Kingston 2gig PC6000 CL4
LG DVD-rom zwart
MSI GF7900 GTO 512mb
NEC floppydrive zwart
Seagate 250GB S-ata2 16 MB

Dit alles inclusief verzenden voor 1178,10

Ik denk dat mijn beslissing gemaakt is :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 13:55 ]

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde systeem in gedachten. Alleen ik had nog een vraagje: De voeding die met de Antec Sonata word meegeleverd is die sterk genoeg voor dit systeem?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je wel goed zit met die voeding, maar als je later eventueel SLI ofzo wilt gaan draaien zou ik toch iets sterkers nemen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Later SLI nemen is nutteloos. Als je later gaat upgraden kun je beter voor een DX10 kaart gaan dan er een verouderde kaart bij te zetten. Bovendien is het maar de vraag of de GTO nog lang beschikbaar is.

Verwijderd

Hoi Ulti,

Niet dat ik alle antwoorden voor je denk te hebben (mooie config trouwens), zag ik dat je van plan bent om je systeem bij 4Launch aan te schaffen.

Wat me dus opvalt is dat jij ook al voor de Sonata 2 gaat (die in veel BBG's trots vermeld staat). Hmm... ik vraag me al enige tijd en in verschillende postings af of de voeding - SmartPower 2.0 450W - van die kast wel zo goed is. Reden is de door mij al vaker gequote topic: Standaard Case Voedingen? Tja, een recentere post (of een DM aan wat posters) in dit topic zou wellicht meer opheldering voor je kunnen verkrijgen.

Een mogelijk alternatief voor deze kast van € 117,50 is om voor € 120,- de volgende (gelijkende) kast & voedingcombinatie te nemen:

Antec SLK3000B Solution (zwart) kast en de Zalman ZM-460-APS 460W voeding (die bij 4Launch bovenaan de prijswatch prijkt).

Die € 2,50 zal het verschil niet uitmaken lijkt me, dus wellicht loont het de moeite om je eens in de verschillen te verdiepen.

Antec Sonata 2 Case reviews hier! Productsurvey T.net hier!

Antec SmartPower 2.0 450W review hier!

Antec SLK3000B Solution review hier! Productsurvey T.net hier!

Zalman ZM-460-APS 460W review hier! en hier! Ook hier passeert deze voeding de revue: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15.

Tja, het lijkt kniesoren, maar het is, denk ik, ècht de moeite waard om de verschillen eens uit te zoeken. Als je dat doet, laat me weten wat jouw bevindingen zijn! Stabiliteit, efficiency en geluidsproduktie voeding & kast (wat deSLK3000B betreft zou je als 't perse moet de 120mm fan door een iets stillere voor 'n paar eurie kunnen laten vervangen) zijn de issues natuurlijk, niet welke kast je ietsjes mooier vind ;) !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Qua geluid ontlopen de voedingen elkaar niet veel. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de Antec geen probleem heeft met een dik E6600 systeem met bijvoorbeeld een Radeon 1950XTX, aangezien een vriend dit net 2 weken heeft aangeschaft.
Het nadeel dat de SLK heeft tov de Sonata2 is het geluidsniveau. In het zijpaneel van de SLK3000B zitten gaten die ervoor zorgen dat het geluidsniveau van je pc behoorlijk omhoog gaat. Antec behoort tegenwoordig niet meer tot de top, en deze voeding zeker ook niet, maar voor een systeem als dit is het meer dan voldoende. Ook een DirectX10 videokaart is geen probleem. Aangezien ik niet van plan ben om er nog 4 HD's in te gooien of SLI te draaien (kan ook niet met mobo) en overklokken ook geen prioriteit is, ga ik gewoon voor de Sonata 2.

Verwijderd

Zolang je 't maar uitgezocht hebt, zullen we maar zeggen ;) !

Hé, maar ik zag dat je voor de CPU cooler gewoon de boxed neemt. Ik lees links en rechts verhalen dat ie niet echt super is. Tja, de Arctic F7-PRO is moeilijk leverbaar bij ze... ook zorgvuldig afgewogen? Geen Zalman i.p.v.?

Verwijderd

Topicstarter
Boxed koeler valt reuze mee qua geluidsniveau, die van AMD is een stuk luider.
Het Kingston geheugen en de 7900GTO zijn beide (zoals verw8) moeilijk leverbaar. Ik wacht nog even af of ze binnen afzienbare tijd uberhaupt leverbaar zijn, anders word het toch op zoek naar een alternatief.

Verwijderd

Hoe zit het met de kwaliteit van de onboard geluidskaart van de P5B. Goed genoeg voor fps games?

Verwijderd

Topicstarter
De reviews zeggen dat die prima is. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat hij in ieder geval niet slechter is dan mijn huidige SB Audigy (1 weliswaar). Voor mij is dat goed genoeg. In combinatie met een creative 6700 setje geeft ie prima geluid. Ik heb trouwens gekozen voor PC4200 CL4 geheugen bij 4Launch, aangezien het PC6000 niet leverbaar was, en de prijs voor 4200 aanzienlijk gezakt is.

Verwijderd

Oke ik ga deze week precies de zelfde computer halen.. Hopen dat de GTO nog leverbaar is..

• geert1
Deze pc kan met het budget van 1200 eigenlijk niet beter. Het PC4200 CL4 geheugen is niet merkbaar trager dan andere types, alleen overklokken is niet ideaal met dit geheugen. Maar dat is waarschijnlijk toch niet aan de orde. Ik zou zeggen, bestellen maar!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nou die smartpower gaat een dikke dx10 kaart echt niet fijn vinden denk ik. En aangezien je jou gpu ook al overklokken wilt, en dit bij de cpu net zo of nog gemakkelijker gaat, denk ik dat een betere voeding toch wel handig is. Die zalman is een fijne psu en een goede tip van Alunno vind ik. Maar laten ze nu net LC power ook hebben bij 4launch. Dit zijn mega psutjes. Ik heb het al vaker aangegeven, onder de 90E zijn er geen betere psu's als die van Lc. Zie mijn survey bv. :p De Zalman en de lc 6550(v2/gp) zijn redelijk aan elkaar gewaagt denk ik. De Zalman dikker koelblok, stiller en bij niet te verre overklok stabieler. Lc moderner, zuiniger, goedkoper, meer vermogen en mooier (vin ik).

Nukezone FTW

Verwijderd

Powrskin schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:06:
Die zalman is een fijne psu en een goede tip van Alunno vind ik. Maar laten ze nu net LC power ook hebben bij 4launch. Dit zijn mega psutjes. Ik heb het al vaker aangegeven, onder de 90E zijn er geen betere psu's als die van Lc. Zie mijn survey bv. :p De Zalman en de lc 6550(v2/gp) zijn redelijk aan elkaar gewaagt denk ik. De Zalman dikker koelblok, stiller en bij niet te verre overklok stabieler. Lc moderner, zuiniger, goedkoper, meer vermogen en mooier (vin ik).
Idd de LC Power is weer binnen bij 4Launch, tenminste de LC-6550 550W. Die stond op rood, de laatste keer dat ik keek. Die CPU ken ik. Toen ik voor een vriendin een offerte aanvroeg bij Eynstein met de Coolermaster eXtreme Power 430W Silent CPU kreeg ik deze LC Power als alternatief aangeschoven. Voor dat budgetsysteem was 430W ruim voldoende en de LC was daar aan de prijs (toen € 47,95). Toen ik vroeg om hoe en wat (marge?) kreeg ik een haast boze reply van de shop: "...de LC is gewoon beter en stiller!!". Inmiddels is de PC (E6400, Mystique 631, Asus 7300GT silent. 1GB geheugen) een tijdje geleverd en we moeten zeggen... hij is fijn en stil (ook de LC dus)!. Eerlijk is eerlijk, deze PC zal niet echt max belast worden: huis, tuin & keuken werk, wat Photoshoppen, maar geen gaming, 3D rendering etc...

Helaas staat de LC-6550RV2 550W (en de GP Powerskin!) nog steeds wel op rood. Tenminste, als RV2 voor "Revisioned Version 2" staat (kon 't zo vlug niet vinden) en nieuwer i.d.g. ook voor beter staat!

Zie ook: http://tweakers.net/productsurvey/123747. Op dirkvader.de kun je wat LC Power reviews vinden...

Oh ja Powerskin, we hebben 't wel over kasten zonder plexi sidepanel, dus dat mooiere zal niet boeie ;) !

Wat vind jij trouwens van de Mystique 631 kast? Zou je ook de (overigens inmiddels na verbeteringen niet onaardige) boxed CPU cooler erop laten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 02:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik ga overclocken, maar dat ben ik dus niet van plan.

• geert1
Er zijn veel Tweakers die erg veel geld uitgeven aan een voeding, en opzich is het natuurlijk ook een belangrijk onderdeel. maar in het geval van Ulti is 450 Watt echt wel voldoende. Waarom?

- Antec is nog steeds een topmerk;
- Er zit een zuinige processor is die niet wordt overgeklokt;
- Er zit slechts 1 hardeschijf in;
- Geen SLI/Crossfire, geen videokaart-overklok;
- Zelfs een DirectX10 videokaart lijkt mij prima te kunnen in de toekomst (= schatting).

Ik zie het probleem niet. Misschien mis ik iets, maar een duurdere voeding lijkt mij weggegooid geld.

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 11:30
Ik zit met precies hetzelfde in me hoofd dus ik haak hier ff op in.

Ik wil hetzelfde aanschaffen
maar er zijn een paarvraagjes

1 - Ik heb nu 2 harde schijven, Maxtors gewoon met een SATA aansluiting. Werken die ook op het p5b moederbord met SATA II aansluitingen???
2 - Die GeForce 7900 GTO is ie nu beter alleen als je hem overclocked of gewoon al beter dan de 1900xtx ?? (ik wil namelijk absoluut niet overclocken). Reden voor de vraag is omdat de GTO altijd wordt genoemd indien er overgeclocked gaat worden.
3 - Zit er op de antec behuizing ook een geluid poort aan de voorkant (zodat je je koptelefoon af en toe kan aansluiten)?? Zo nee iemand een idee voor een goed alternatief?

Alvast bedankt

(Edit) Nog een vraag, IS het de moeite om me windows XP te upgraden later of te wachten op Vista??

[ Voor 6% gewijzigd door Ekitch op 02-11-2006 11:35 ]

- Squeeek !!!

Verwijderd

1 - Ik heb nu 2 harde schijven, Maxtors gewoon met een SATA aansluiting. Werken die ook op het p5b moederbord met SATA II aansluitingen???
Ja

Over 2: check de benchmarks op Tom's hardware oid. Vergelijk dan een GT met een XTX en een GTX (overgeclockte GTO) met een XTX. Dan weet je het. Het overclocken is dan ook heel simpel bij de GTO, kwestie van wat schuifjes omhoog gooien. Hoger als ie aankan gaat ie nie ... dus kan niks fout gaan. Eigenlijk is de GTO overclocken meer; goed zetten. Aangezien die gewoon ge-onderclockt is. Qua prijs kwaliteit de beste keuze IMO ... up to you!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 12:27 ]

• laurensxeon
  • Laatst online: 30-01 18:00
aangezien ik niet een nieuw topic wil openen post ik het hier maar even bij.

ik wil dus ook na ongeveer 2 jaar een nieuwe pc. ik wil graag de mogelijkheid houden voor crossfire vandaar de k9aplatinum, en crossfire is tot nu alleen voor amd als ik het goed heb. en de nieuwe x1950pro was volgens vele reviews geen slecht keus.
ik neem er een pcie kaart bij omdat ik thuis al 5 hd schijven heb en dat gaat niet passen. een kast wil ik graag bij opruiming kijken bij alternate scheelt heel veel en vaak is de prijs minder door een lullig krasje nou daar geef ik niet veel om. heb trouwens nu een TT xaserII

K9A Platinum (CrossFire Xpress 3200) € 135,-
X1950PRO-VT2D (512 MB GDDR3) € 259,-
1 GB DDR2-800 Kit GEIL 5-5-5-12 (1024 MB) € 149,-
Athlon™ 64 X2 5000+ (2600 MHz) € 299,-
RealPower 450 (ATX2 € 85,-
ICS-PCIe x1 (S-ATA2) € 29,-
Barracuda 7200.10 (250 GB) € 85,-

totaal incl btw € 1.041,-

dit alles is bij alternate. m.v.g

Verwijderd

Topicstarter
Dat systeem raad ik je ten zeerste af:

Crossfire kan WEL op Intel, dus ga in godsnaam voor een E6400/6600
Crossfire is nutteloos als upgrade, DirectX10 kaarten zullen altijd beter zijn dan 2 DirectX9
Die voeding gaat geen crossfire met 5 HDD's trekken
1GB geheugen is weinig

• Powrskin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 02:23:
[...]

Helaas staat de LC-6550RV2 550W (en de GP Powerskin!) nog steeds wel op rood. Tenminste, als RV2 voor "Revisioned Version 2" staat (kon 't zo vlug niet vinden) en nieuwer i.d.g. ook voor beter staat!
de GP staat op rood idd, maar de 6550lw (van 34E) is haast net zo goed, alleen iets minder mooi (tja smaken), 12cm fan ipv 14cm (maakt niet veel uit, is ook niet helemaal stil, 14cm geeft alleen een iets lager geluid (grote plafond ventilator id :P)), en claimt niet 85%+ effiecient te zijn. Het is daarentegen wel net zo'n stabiele voeding verder.
Die 6550rev2 weet ik ook niet waar dat voor staat, want je wordt naar hetzelfde plaatje toegeleidt en das zeker een 6550lw rev2 (had ik ook). Bij mijn weten is de rev1 versie alleen in goudkleur dus dat zie je zo.
Maar das allemaal met 1 mailtje duidelijk denk ik :)

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 02:23:

Oh ja Powerskin, we hebben 't wel over kasten zonder plexi sidepanel, dus dat mooiere zal niet boeie ;) !

Das natuurlijk altijd mooi meegenomen 8)
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 02:23:
[...]
Wat vind jij trouwens van de Mystique 631 kast? Zou je ook de (overigens inmiddels na verbeteringen niet onaardige) boxed CPU cooler erop laten?
Die heeft waterkoelingsgaten en laat ik dat nu net hebben _/-\o_ Een voordeel is ook dat coolermaster goeie ledjesfans hebben.
Niet overklokt is die koeler goed genoeg.

Nukezone FTW

• Powrskin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:27:
Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik ga overclocken, maar dat ben ik dus niet van plan.
dan is een 1900xt ook een betere vga keus.

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) X1900XT/2DHTV 8)7

http://www.hardware.info/...NX7900GTOT2D512E_review/3 8)7

Dat waag ik dus te betwijfelen.

edit:
Ga nu niet de pricewatch van de 256mb kaart noemen: die is langzamer en nog steeds duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 13:22 ]

• Powrskin
  • Niet online
[quote]laurensxeon schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:44:

Ben het eens met Ulti.
Intel is wat jou betreft the way to go, ook het best de 6600 uiteraard.
Crossfire niet aan te raden (5/90% prestatie verbetering, maar meer gedoe, kosten, hitte, enz enz.)
(x1900xt(x)>>>x1950pro). (natuurlijk
2gig is veel relaxter en toekomstgericht.
Voeding ach wat zal ik er over zeggen ;)

Nukezone FTW

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
laurensxeon schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:44:

ik wil dus ook na ongeveer 2 jaar een nieuwe pc. ik wil graag de mogelijkheid houden voor crossfire vandaar de k9aplatinum, en crossfire is tot nu alleen voor amd als ik het goed heb. en de nieuwe x1950pro was volgens vele reviews geen slecht keus.
ik neem er een pcie kaart bij omdat ik thuis al 5 hd schijven heb en dat gaat niet passen. een kast wil ik graag bij opruiming kijken bij alternate scheelt heel veel en vaak is de prijs minder door een lullig krasje nou daar geef ik niet veel om. heb trouwens nu een TT xaserII

K9A Platinum (CrossFire Xpress 3200) € 135,-
X1950PRO-VT2D (512 MB GDDR3) € 259,-
1 GB DDR2-800 Kit GEIL 5-5-5-12 (1024 MB) € 149,-
Athlon™ 64 X2 5000+ (2600 MHz) € 299,-
RealPower 450 (ATX2 € 85,-
ICS-PCIe x1 (S-ATA2) € 29,-
Barracuda 7200.10 (250 GB) € 85,-

totaal incl btw € 1.041,-

dit alles is bij alternate. m.v.g
# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

17709 Antec Voeding NeoHE Power 500 Watt, Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins € 78,99 € 78,99

24991 Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 258,40 € 258,40

21223 Corsair VS2GBKIT667D2 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5 € 202,18 € 202,18

28303 MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB € 196,98 € 196,98

24873 Asus Moederbord P5B € 104,62 € 104,62

27372 Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 72,31 € 72,31

Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 913,48

Vaste verzendkosten € 7,52

Totaalbedrag ex BTW € 921,00

BTW 19% € 174,99

Te Betalen € 1095,99

Bij Salland Automatisering.nl (Inclusief verzendkosten)

De processor E6600 maakt in de reviews zelfs de FX-62 af (het stokpaardje van AMD atm) Dus helemaal de 5000.

De voeding die in dit samengestelde systeem zit is gewoon goed.

De 7900GTO is beter en goedkoper dan een 1950Pro.

2 Gb geheugen is een must have in een game systeem. Dus daarom PC5300 CL5 als je toch niet gaat overclocken.

Het moederbord P5B gewoon goed geen fratsen, je zou ook voor de P5B-E kunnen gaan als je later wat makkelijker bijv. RAID wil draaien.

De Seagate harde schijf is gewoon goed en stil.

Ik zou niet voor Crossfire gaan, want over een half jaar / jaar heb je alweer de DX10 kaarten.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Powrskin
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:21:
Dat waag ik dus te betwijfelen.

http://www.firingsquad.co...force_7900_gto/page12.asp

de reviews verschillen van mening. En nvidia's zijn framedroppers.

[edit] Ga nu niet de pricewatch van de 256mb kaart noemen: die is langzamer en nog steeds duurder.
:)

Nukezone FTW

• robvanderaart
Ten eerste je heb het over de 256 MB versie en over een totaal ander merk. En het heeft een aparte naam, de 7900GTCO.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Powrskin
  • Niet online
Had niet naar de prijzen gekeken, maar dan absoluut 7900gto>>>>1900xt 256mb. Alleen de vraag of hij nog verkrijgbaar is voor die prijs.

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is hij.
Volgende keer dus wat beter onderzoek doen voordat je totaal ongefundeerde beweringen doet aub, stel je voor dat er iemand naar had geluisterd ;)

edit:

Als je trouwens iets wil quoten, blijf dan van de tags af, is moeilijk te lezen zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 14:04 ]

• Powrskin
  • Niet online
robvanderaart schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:58:
Ten eerste je heb het over de 256 MB versie en over een totaal ander merk. En het heeft een aparte naam, de 7900GTCO.
ik heb het over de EVGA 7900gto die ene die onder de x1900xt staat. :D

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag even opmerken dat de review op Firingsquad de benchmarks doet met image quality op "High Quality" ipv de normale "Quality". De benchmarks zijn dus niet eerlijk gedaan.

• Powrskin
  • Niet online
ghehe je weet er al genoeg van lijkt me. Is wel zo dat ze het noodzakelijk vinden om de beeldkwaliteit in de buurt te houden van die van ATI. Zoals wel meer revieuwsites dit vinden.

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Op mn Acer 22" breedbeeld zie ik geen verschil tussen "Quality"een "High Quality" als ik aan het gamen ben. Misschien leuk voor scherpe foto's oid.

Verwijderd

Ik heb na het lezen van dit topic maar eens besloten dat ik gewoon ga wachten met upgraden, totdat AMD en Ati weer wat beters op de markt hebben dan Intel en nVidia :D
Heel flauw, maar het komt goed uit met DX 10 zal ik maar zeggen ;)

• Ben1985
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:00:
Dat systeem raad ik je ten zeerste af:

Crossfire kan WEL op Intel, dus ga in godsnaam voor een E6400/6600
Crossfire is nutteloos als upgrade, DirectX10 kaarten zullen altijd beter zijn dan 2 DirectX9
Die voeding gaat geen crossfire met 5 HDD's trekken
1GB geheugen is weinig
En waarom zou je, omdat Intel nu ook Crossfire heeft, gelijk per se een Intel moeten nemen? Die X2 is ook een prima cpu hoor (heb m zelf ook). En wat betreft die 1 GB aan geheugen, of dit te weinig is hangt af van het gebruik van je computer. Bovendien, je kunt er altijd nog een plankje bij prikken mocht het nodig zijn...

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• robvanderaart
Omdat Intel momenteel veel beter is dan AMD en ongeveer voor hetzelfde geld ?

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:26:
[...]

En waarom zou je, omdat Intel nu ook Crossfire heeft, gelijk per se een Intel moeten nemen? Die X2 is ook een prima cpu hoor (heb m zelf ook). En wat betreft die 1 GB aan geheugen, of dit te weinig is hangt af van het gebruik van je computer. Bovendien, je kunt er altijd nog een plankje bij prikken mocht het nodig zijn...
Intel presteerd op dit moment verreweg het beste.
Hij overweegt crossfire, goh, wat zou hij dan met de pc willen doen? Dan lijkt 2GB geheugen me niet meer dan logisch.

• laurensxeon
als je dan toch zou kiezen voor intel... waarom dan nog de 965 chipset i.p.v 975X ? de 975 is dan toch ook beter. en als je al z'n duur systeem hebt zou ik daar niet op bezuinigen.

om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer met al die soorten moederborden. ik heb al heel wat revieuws gelezen bij toms-hardware want hoe zit dat nu met sli & crossfire enzo

ik zie net dat deze bord van msi MSI Moederbord 975X Platinum PowerUp Edition een crossfire chipset heeft. net zoals de asus bordjes, of hebben alle 975 bordjes een CF chipset?

ik lees op de site van toms hardware dat alleen de nieuwe 975 bordjes echt geschikt zijn voor C2D
Unfortunately, you cannot run a Core 2 Duo processor on existing 975X motherboards, because the new processor requires a new platform feature. To make the situation worse, Intel did not adjust the chipset product name - perhaps because no major changes were made - which makes it very difficult to judge whether a given 975X motherboard will support Core 2 Duo or not. You will have to look at the motherboard revision level and the BIOS version, and search for processor support information on the website of the motherboard vendor whose product you're interested in.

Core 2 Duo uses three processor pins for Its Platform Environment Control Interface (PECI) feature, which allows the system to control case fans. Every Core 2 Duo processor has several digital temperature sensors that are processed by a manager chip; fan speeds are set depending on component temperatures. Unfortunately, only Intel's 975X motherboard was capable of supporting this feature.
duss dan gaan we even opnieuw bouwen... en dan komen we op dit.......

# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

28240 MSI Moederbord 975X Platinum PowerUp Edition € 163,03

24991 Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 258,40

6329 Cooler Master Voeding Real Power 450 Watt , EPS12V € 68,07

21225 Corsair VS1GBKIT667D2 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4 € 102,52

27612 Asus VGA Radeon EAX1900XT 256 MB € 226,05

27372 Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 72,31

de x1900xt 256 is volgens mij vele malen sneller dan de 7900gto. de 1900xt zit net onder de 7900gtx en de 1900xtx zit boven de 7900gtx.. maar jah je hebt ook zow veel merken en soorten dat je al snel verkeerd kijkt.

//----edit

ik koop de pc pas tegen eind december begin januari. 13e maand loon he :P

• robvanderaart
De 1900XT is ten eerste niet sneller dan een 7900GTO.

Ten tweede 975 of 965 chipset maakt niet zo dergend veel uit.

De P5B is een goed moederbord, jij bezuinigt nu op je voeding en je geheugen. En je zegt dat de nieuwe 975 bordjes echt geschikt zijn voor Core 2 Duo.

Waarom laat jij het stukje artikel zien dan, dat alleen zegt dat je een feature extra heb om je fan snelheid te wijzigen.

Het klopt wel dat de 975 chipset beter is voor Crossfire ivm 2 x PCI-E 16x, maar daar betaal je wel natuurlijk weer voor.

En het is zonde nu dan een 1900XT te kopen bijvoorbeeld als er toch over een half jaar / jaar DX10 kaarten uit zijn.

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik ben ook bezig met een nieuw systeem voor mijn eigen ik, en heb eigenlijk even een vraagje over de kast Sonata II icm de koeler artic freezer pro 7(als ik het goed geschreven heb).

Deze combinatie komt in meerdere topics voor als ik het goed heb. Is het niet zo dat je geen "gekantelde" koeler moet gebruiken? De kast is namelijk voorzien van een airduct voor zover ik weet, dan zou je toch gewoon een "rechte" koeler moeten gebruiken?

Of wordt die airduct gewoon aan de kant geschoven door iedereen en niet gebruikt, omdat deze misschien niet effectief is??

Verwijderd

Topicstarter
kenicky schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:16:
Ik ben ook bezig met een nieuw systeem voor mijn eigen ik, en heb eigenlijk even een vraagje over de kast Sonata II icm de koeler artic freezer pro 7(als ik het goed geschreven heb).

Deze combinatie komt in meerdere topics voor als ik het goed heb. Is het niet zo dat je geen "gekantelde" koeler moet gebruiken? De kast is namelijk voorzien van een airduct voor zover ik weet, dan zou je toch gewoon een "rechte" koeler moeten gebruiken?

Of wordt die airduct gewoon aan de kant geschoven door iedereen en niet gebruikt, omdat deze misschien niet effectief is??
Die moet er dan inderdaad uit.
Mensen blijven maar beweren dat de 1900XT beter is of een betere koop zou zijn; lees alsjeblieft eens een paar reviews en doe dan pas een uitspraak.
Als je geen crossfire wil, dan is de 975 niet beter dan de 965, zeker als je op zoek bent naar een vriendelijk geprijst mobo. De 975 is NIET sneller dan de 965.
Dus voordat je uitspraken doet als "de x1900xt 256 is volgens mij vele malen sneller dan de 7900gto", zoek wat info, als je alleen dit topic al had gelezen was je tot een andere conclusie gekomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:42:
Als je geen crossfire wil, dan is de 975 niet beter dan de 965, zeker als je op zoek bent naar een vriendelijk geprijst mobo. De 975 is NIET sneller dan de 965.
Ga ik toch weer flauw doen Ulti ;) ! Nee, niet "zomaar". Stel je voor, je wil persé crossfire, maar je hebt geen zin in een dure 975 chipset... shttt...ASRock ConRoeXFire-Esata2 S775 (+/- € 80,-). Aangepaste 945 chipset dus.... Tja, "ASrock"' behoorlijk niet popi hier (toch, Rob?). Weet je nog i.v.m. met die LC Power repte ik toch over een config. voor een vriendin... 3 maal raaien? Gek genoeg durf ik vandaag wel m'n bek open te trekken. 'Las in de super dat deze mobo net iets beter scoort dan de P5B(!!), PCM november dus! Wel evt. klooien met headers voor extra aansluitingen (FireWire, enzo). ICH7R chipset (i.v.m o.a. RAID, maar dus niet verkeerd!).

Ik blijf de stoorzender op je draadje... met genoegen ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 21:06 ]

• laurensxeon
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:42:
[...]

Mensen blijven maar beweren dat de 1900XT beter is of een betere koop zou zijn; lees alsjeblieft eens een paar reviews en doe dan pas een uitspraak.
Dus voordat je uitspraken doet als "de x1900xt 256 is volgens mij vele malen sneller dan de 7900gto", zoek wat info, als je alleen dit topic al had gelezen was je tot een andere conclusie gekomen.
vind je het gek als je z'n beetje overal dit soort testen tegen komt ??

http://www.firingsquad.co...0_pro_crossfire/page6.asp

gaat idd over crosfire maar de gto en de x1900xt 256 en nog veel meer kaarten staan er beide bij...
maar ik las ook dat je de gto kan over clocken naar ongeveer een gtx preformance

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:59:
[...]

Ik blijf de stoorzender op je draadje... met genoegen ;).
Zo'n opmerking is niet eens een reactie waard. Je moet vooral doen wat je leuk vind, mijn systeempje is besteld en komt zaterdag aan. Aju.

• laurensxeon
idd wel vreemd dat de gto langzamer is volgens de tests dan de gto die wel over 512 beschikt. DUS.. als je de GTO OCed naar een gtx dan is ie dus sneller.. ik denk haast dat er een fout op de link zit die ik gaf en de xt512

Verwijderd

Alunno schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:59:
Ik blijf de stoorzender op je draadje... met genoegen
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:14:
Zo'n opmerking is niet eens een reactie waard. Je moet vooral doen wat je leuk vind, mijn systeempje is besteld en komt zaterdag aan. Aju.
Sjesus, als dat het enige is wat je van me kan quoten Ulti... 'k ga nog eens de moeite nemen om een paar uur van m'n vrije tijd om met je mee te denken en 't een en ander voor je uit te zoeken... zucht!

Als je 't allemaal zo goed weet, waarom plaats je dan in godsnaam een TS??!! Sorry, maar dit vind ik echt superlullig!!

PS: Graag gedaan... je hebt mijn inhoudelijke kantekeningen, reviews, etc. geeneens bekeken, niet?

Veel plezier met je systeem, laat weten of je 100% tevreden bent met je systeem, wil je (ik dacht dat ik open genoeg was geweest)?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 07:07 ]

Verwijderd

Alunno!

Kan ik je blij maken door te zeggen dat ik er wél wat mee doe?
Ik durf namelijk te zeggen dat ik voor een heel groot deel dankzij jou toch wel een erg mooi systeem op het oog het. Namelijk: 99% het syteem dat jij voorstelde!

Dus namens mij, en vast ook wel een boel anderen: Dank!

@Ulti: Ik vind het ook niet netjes. Bah!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 10:28 ]

• robvanderaart
Achja Alunno sommige mensen stellen het blijkbaar niet op prijs of doen er moeite voor om onze posts eens goed door te lezen zodat ze wijzer kunnen worden in de keuze die ze dan gaan maken. Maja laten we hier maar over ophouden :) Hoop voor hem dat hij blij is met zijn systeem en dat hij er nog wat kan leren.

Verwijderd

@Onderbroek88,

Joh... daar maak je me zeker blij mee ;) ! Vertel, of beter: maak er een nieuwe TS van (kunnen er meer mensen meedenken)... wat gaat het eventueel worden?

Let me guess... toch een ander moederbord?
Pagina: 1