Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34
Aangezien binnenkort vista uit komt en ik moet gaan inversteren in mijn PC om dat te draaien wil ik even bij windows XP blijven.

heeft iemand een idee wanneer de prijs van windows XP pro onder de 100 euro gaat zakken ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miscrosoft ziet XP als concurrent voor Vista, het zou dus heel goed mogelijk zijn dat XP alleen maar duurder wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Die vraag kan alleen door Microsoft zelf beantwoord worden. Alhoewel, in de pricewatch staat bijv. de XP Home Versie al < € 100,=. pricewatch: Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) pricewatch: Microsoft Windows XP Professional (OEM, NL) voor de Pro-versie.

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 30-10-2006 11:57 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
dat klopt alleen ik wil de pro versie ik gebruik namenlijk een fax en de remote desktop
en voor windows xp pro hoef ik hem niet te activeren

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
daanski82 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:00:
dat klopt alleen ik wil de pro versie ik gebruik namenlijk een fax en de remote desktop
Proffessional moet gewoon geactiveerd worden hoor. het zijn alleen de corporate versies die dat niet hoeven. En die heb je niet voor 100 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoe bedoel je, niet te activeren?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Let wel op dat de OEM alleen verkocht mag worden bij de noodzakelijke hardware. Ga je verder niets upgraden is Home/Pro een behoorlijk stuk duurder.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Guardian Angel schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:55:
Die vraag kan alleen door Microsoft zelf beantwoord worden. Alhoewel, in de pricewatch staat bijv. de XP Home Versie al < € 100,=. pricewatch: Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) pricewatch: Microsoft Windows XP Professional (OEM, NL) voor de Pro-versie.
de UK versie is 20 euro duuder als ik het goed gezien hebt.
ik draai al sind ik windows gebruik op een engels talige windows dus daar blijf ik ook bij.
ik heb moetde met de ned. talige al is het de vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Guardian Angel schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:55:
Kleine side-note, OEM mag niet los worden verkocht. Je moet er officieel dus hardware bijkopen.

Ik heb hier 3 pc's met legale XP Home erop, en ik erger me nog steeds vaak aan dingen die ik gewoon mis, wat in Pro wel zit. Mijn machines zijn niet Vista ready, en ook ik wil best wel investeren in XP Pro, maar als dit voor 3 machines 128 euro, en er dan ook een harddisk bij te moeten kopen vind ik net ff iets te veel van het goede.
daanski82 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:00:
huh? wat bedoel je met 'voor windows xp pro hoef ik hem niet te activeren' ?

In Pro zit ook die activatie hoor, enkel de Corperate heeft dat niet, en ik denk niet dat je daar geld voor op tafel wil leggen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
na dat je XP home geinstalleerd hebt moet je deze activeren
en bij pro heb je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
SinergyX schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:03:
Let wel op dat de OEM alleen verkocht mag worden bij de noodzakelijke hardware. Ga je verder niets upgraden is Home/Pro een behoorlijk stuk duurder.
Dat is niet de verantwoordelijkheid van de klant lijkt mij? Zo heb ik iemand aangeraden XP te kopen omdat ik geen zin had allerlei fratsen uit te halen om hun illegale (niet hun schuld: computerzaak had 'm erop gezet, wisten zij niets van) Windows te kraken en wet ik wat. Hebben ze bij een toch wel relatief grote keten XP Home NL OEM gekocht maar dat moest icm hardware dus hadden ze een casefan erbij. Wisten zij veel.
Het hangt een beetje af van waar je 't koopt dus. Retail is XP duurder dan ie waard is (heb je zowat een nieuwe computer voor)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
RaZ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:05:
[...]

Kleine side-note, OEM mag niet los worden verkocht. Je moet er officieel dus hardware bijkopen.

Ik heb hier 3 pc's met legale XP Home erop, en ik erger me nog steeds vaak aan dingen die ik gewoon mis, wat in Pro wel zit. Mijn machines zijn niet Vista ready, en ook ik wil best wel investeren in XP Pro, maar als dit voor 3 machines 128 euro, en er dan ook een harddisk bij te moeten kopen vind ik net ff iets te veel van het goede.

[...]

huh? wat bedoel je met 'voor windows xp pro hoef ik hem niet te activeren' ?

In Pro zit ook die activatie hoor, enkel de Corperate heeft dat niet, en ik denk niet dat je daar geld voor op tafel wil leggen ;)
O ummmm :? ik dacht dat je pro niet te activeren hoeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cyphax schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:07:
[...]

Dat is niet de verantwoordelijkheid van de klant lijkt mij? Zo heb ik iemand aangeraden XP te kopen omdat ik geen zin had allerlei fratsen uit te halen om hun illegale (niet hun schuld: computerzaak had 'm erop gezet, wisten zij niets van) Windows te kraken en wet ik wat. Hebben ze bij een toch wel relatief grote keten XP Home NL OEM gekocht maar dat moest icm hardware dus hadden ze een casefan erbij. Wisten zij veel.
Het hangt een beetje af van waar je 't koopt dus. Retail is XP duurder dan ie waard is (heb je zowat een nieuwe computer voor)
Net als menig ander lees ik ook echt die EULA's niet. Je gaat accoord met voorwaardes van een product, en echt niemand leest ze. Maar XP Pro bij een casefan? lijkt me niet echt de bedoeling eerlijk gezegt.

Was vroeger helemaal grappig, die rode stickers op de jewel case, bij het verbreken van de zegel ga je accoord met de voorwaardes (en die stonden enkel op de CD). Maargoed, de jewelcase kan ook open zonder die sticker te vernachelen :P

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 30-10-2006 12:14 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
tja, een zaak als Computerland verkoopt zijn XP-oems ook gewoon los ... http://www.computerland.n...hp?page=producten&catid=4

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
RaZ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:13:
[...]

Net als menig ander lees ik ook echt die EULA's niet. Je gaat accoord met voorwaardes van een product, en echt niemand leest ze. Maar XP Pro bij een casefan? lijkt me niet echt de bedoeling eerlijk gezegt.
Microsoft is er ook niet blij mee. :)
Ik heb geen medelijden met ze, daar niet van. :P
Dat was dus bij:
Ron!n schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:32:
tja, een zaak als Computerland verkoopt zijn XP-oems ook gewoon los ... http://www.computerland.n...hp?page=producten&catid=4
Die EULA's trouwens: daar zou ik me niet teveel zorgen om maken. Die zijn zo geschreven dat je niet echt redelijkerwijs kunt verwachten dat een normaal mens die zo even kan lezen. Daar is een keer een mooie reeks artikeltjes over geschreven en dat was wel verlichtend (hoewel het meer een bevestiging was van wat de meeste tweakers volgens mij ook al dachten).

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 30-10-2006 13:44 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1