Hey,
Ik experimenteer wat met linux, maar ik vraag me af hoe ik email kan verzenden (en evt. ontvangen)
Ik heb al ontdekt dat als ik "mail e.kleinlangenhorst @ dla[.]nl" intyp dat ik dan een mailtje verstuur naar dat adres....
Maar, dan krijg ik op dat mailadres een mailtje binnen van 'mail delivery system' dat de From: geen geldig domein is
Nu begrijp ik dat er als afzender wordt meegegeven 'root@localhost.localdomain'
Da's niet goed natuurlijk!
ik wil gewoon erik [@] kleinlangenhorst[.]nl als afzender meegeven! 
hoe configureer ik dit?
mijn smtp server is mail.kleinlangenhorst.nl, en mijn popserver is ook mail.kleinlangenhorst.nl
ik heb begrepen dat dit ergens kan worden ingesteld als smarthost?
Ik experimenteer wat met linux, maar ik vraag me af hoe ik email kan verzenden (en evt. ontvangen)
Ik heb al ontdekt dat als ik "mail e.kleinlangenhorst @ dla[.]nl" intyp dat ik dan een mailtje verstuur naar dat adres....
Maar, dan krijg ik op dat mailadres een mailtje binnen van 'mail delivery system' dat de From: geen geldig domein is
code:
1
2
3
4
| e.kleinlangenhorst@dla.nl
SMTP error from remote mailer after MAIL FROM:<root@localhost.localdomain> SIZE=1374:
host mail.kleinlangenhorst.nl [193.138.249.61]:
501 Your domain does not seem to be valid. Could not find MX record for your domain. |
Nu begrijp ik dat er als afzender wordt meegegeven 'root@localhost.localdomain'
Da's niet goed natuurlijk!
hoe configureer ik dit?
mijn smtp server is mail.kleinlangenhorst.nl, en mijn popserver is ook mail.kleinlangenhorst.nl
ik heb begrepen dat dit ergens kan worden ingesteld als smarthost?
[ Voor 0% gewijzigd door Erik op 30-10-2006 11:39 . Reden: even mijn mailadresjes spam proof gemaakt. ]