Toon posts:

[Cisco FastHub 400] Management kabel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Cisco FastHub 400, maar ik ben hier niet helemaal in thuis:

In de handleiding staat dat je een RJ45-to-RJ45 rollover cable gebruikt om dat ding te 'managen'. Hoe kom ik aan zo'n kabel en hoe gebruik ik hem ? Heb ik nog meer dingen nodig om de hub in te stellen ?

Nu ben ik wel bekend met routers configuren, maar dat zijn dan we de thuis-tuin-keuken dingen zoals Vigor, Netgear enzo.

Thanks !

Verwijderd

bedoelen ze niet gewoon een CrossOver Cable? dit lijkt mij het meest logische, je kan de hub dan gewoon rechtstreeks aan de pc koppelen, en dan inderdaad instellen.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 19:22

Arioch

<geek>

Je hebt inderdaad een rollover cable nodig. Indien je een rj45 tang hebt is dit zeer eenvoudig te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/univercd/illus/h/37/h10137.gif
bron: kabellayout op cisco.com

Daarnaast heb je nog een rj45-db9 convertortje nodig.
De ene kant van de rollover gaat in de convertor gaat, die op zijn beurt op de serial port (db9) van de pc aangesloten wordt. De andere kant van de rollover gaat in de management interface van de hub.

Als dat gelukt is open je een console (bv met hyperterm, screen, minicom, ...) en krijg je de Cisco management console op je scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Arioch op 30-10-2006 11:43 ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
Zoals Arioch zegt kan je idd een rollover kabel met een RJ-54 to DB9 convertor zoeken, ofwel zoek je jezelf een console kabel van RJ-54 naar DB9.

Maar euh, wat zou je willen instellen op die hub?

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik begrijp het al. Dat moet wel lukken....

@PerfectPC: Nou, volgens de manual 'moet' ik een IP-adres toekennen aan de hub. Maar uit de reactie vermoed ik dat dat wellicht niet nodig is ?

Ik wil hem gaan gebruiken voor een LAN-party en er komt een router aan te hangen (naast alle PC's natuurlijk).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:18:

Ik wil hem gaan gebruiken voor een LAN-party en er komt een router aan te hangen (naast alle PC's natuurlijk).
Dat raad ik eigenlijk af, voor lan-parties heb je absoluut een switch nodig. En tenzij je er speciale dingen mee wilt doen of je merkt dat er speciale dingen mee gedaan zijn (zonder de conf te erasen) hoef je er geen IP-adres aan te geven nee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dus ik kan beter een switch gebruiken ? Wat is precies het voordeel hiervan ?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:23:
Oh, dus ik kan beter een switch gebruiken ? Wat is precies het voordeel hiervan ?
Dat je netwerk niet dichtslibt, collisions à volonté en 500ms ping veroorzaakt, als iemand zit te leechen.

FAQ - Netwerken

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 30-10-2006 12:28 ]

Pagina: 1