G-Force 6800GT AGP Tempraturen te hoog

Pagina: 1
Acties:

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-07 12:50
Het volgende probleem doet zich voor:

Op het moment dat ik bepaalde games speel dan krijg ik regelmatig de meldin dat
mijn videokaart te warm wordt. Dan bereikt hij tempraturen tussen de:

110 en 120 graden
IDLE is de temp: +/- 70 graden

Op dit moment gebruik ik de volgende drivers:
Versie 91.47 van de nvidia.com site.

De spellen waarmee ik dit op het moment krijg (dit na ongeveer 30 min. gamen) zijn:
- Faces of War
- Call of Juarez
.

Met andere games zoals:
- Prey
- Just Cause
- Far Cry

Heb ik helemaal geen last.

Nu heb ik er over nagedacht om er een andere cooling op te (laten) zetten maar dan
is gelijk mijn garantie vervallen dus daar probeer ik nog even niet aan toe te geven.
Iemand anders een idee waar dit aan kan liggen?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens andere (oudere) drivers?

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Wat bij mij het probleem was dat er ergens een stofprop inzat, die moest ik er met een compressor uitblazen, daarna liep hij vervolgens gewoon weer op 50 graden idle en 70 in gebruik. Je moet er wel een flinke compressor voor hebben en je stekkertje van je fan ff loshalen als dat mogelijk is.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Speedy55 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:49:
Wat bij mij het probleem was dat er ergens een stofprop inzat, die moest ik er met een compressor uitblazen, daarna liep hij vervolgens gewoon weer op 50 graden idle en 70 in gebruik. Je moet er wel een flinke compressor voor hebben en je stekkertje van je fan ff loshalen als dat mogelijk is.
Of je schroeft even het plaatje/kapje wat over de koelribben zit los en je peutert het stof er tussen uit.

En ik moet zeggen dat idle een temp van 70 graden celsius toch best hoog is. In mijn barebone zit een 6800GT die idle 56 graden celsius is.

[ Voor 12% gewijzigd door nowell op 30-10-2006 12:53 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Wat voor koeler heb je erop? Stock koeler?

Maak je koeler eens goed schoon, als er veel stof in zit... :X
Schoonmaken kan je doen met een compressor, maar die heeft niet iedereen. Gebruik dan de stofzuifer (zorg wel op dat je niet teveel contact maakt) en wattestaafjes.
Probeer ook eens andere drivers.

Zit de koeler nog wel goed op de gpu? Misschien zit ie wel beetje los.

Toch vreemd dat ie het bij de ene game wel doet en de andere niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Crijnn op 30-10-2006 12:56 ]

• UniPer
Zit de koeler nog wel goed op de gpu? Misschien zit ie wel beetje los
Die zit er nog perfect op dus dat is het probleem niet
En ik moet zeggen dat idle een temp van 70 graden celsius toch best hoog is.
Die temp. heeft hij IDLE al vanaf het moment dat ik hem in mijn PC zette, is nooit anders geweest
alleen kwam hij BUSY nooit over de 85 graden heen.
Wat voor koeler heb je erop? Stock koeler?
Nog steeds de stock-cooling inderdaad.
Wat bij mij het probleem was dat er ergens een stofprop inzat
Lijkt niet het probleem te zijn, ziet er nog schoon uit.

Extra Info:
Het geheel zit gebouwd in een Cooler Master CM Stacker STC-T01 dus lijkt me ook voldoende airflow te hebben.
Er zit een harddisk cooler in verwerkt, boven een cooler, achter 2 coolers en in de sidepanel zit een cooler.

Overigen Tempraturen:
CPU: 39 graden
MB: 28 graden

Dus het lijkt er ook niet op dat de tempratuur in de kast gewoon te hoog wordt waardoor
alles warm is, want die temp van mijn cpu en mb lijken mij goed.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 13:37
ik heb het zelfde probleem met mijn card gehaad, toen zag ik dat de fan niet meer draaide, heb je al na gekeken of de fan goed is?
en ik kan je de Arctic 5 silencer alleen maar aanraden, heb ik ook,
met en temp van idle: 51 graden, en als ik game schroef ik de snelheiden naar ultra, dan krijg ik en temp van 75-80 graden of zo en dat bij F.E.A.R.

• UniPer
Opzich is dat geen slecht advies alleen ben ik een beetje huiverig voor het vervangen
van de cooler aangezien dan de garantie in 1 klap vervangt en je meestal ook geen
garantie krijgt op de vervanging als je het ergens laat doen..

Ik draai F.E.A.R. op dit moment ook met alle Graphics op High en alles op z'n maximale
niveau zonder dat hij te hoge temps krijgt waardoor hij eruit klapt. Dat is dus het vreemde,
de ene game draait hij makkelijk en andere games klapt hij uit. Net alsof de temp alleen
maar oploopt bij het aanspreken van bepaalde graphic shit ofzo....

Verwijderd

Voldoende caseflow wil in dit geval best nog helpen :) Geen gedoe met garantieverlies, en de rest draait wat koeler :)

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 12:47
Heb hier een leadtek 6800GT waarvan ook de fan kapot is maar hij doet t probleemloos ondanks de temperatuur die wel eens boven de 100 C komt. Misschien toch maar eens vervangen met een silencer en dan zien of hij een beetje overclockt. Ik neem aan dat ie wel Ultra snelheden haalt met werkende cooling.

• UniPer
Voldoende caseflow wil in dit geval best nog helpen
Caseflow lijkt mij voldoende aangezien de tempraturen van de overige componenten gewoon in
orde is. (zie eerdere post)

Verwijderd

Ik had afgelopen weekend toevallig precies hetzelfde probleem met een 6800GT De kaart was idle 70-80 graden en ging onder belasting naar de 120 graden. Ik heb de stofzuiger tegen de koeler gezet en de koeler daarna eens goed aangedrukt. Hij draait nu onder volle belasting 70 graden. De idle temp is nu ongeveer 55 graden. Ik heb geluk gehad dat ik het probleem kon verhelpen zonder de koeler van de kaart te slopen, maar mss lukt dit bij jou ook.

Verwijderd

Hoe lang heb je jouw kaart al? Ik heb op mijn X850XT per direct een zalman cooler geplaatst (Zalman VF700-Cu). Die kan ik je echt aanraden. Ik zal je maar niet vertellen dat ik de orriginele cooler met een dremel eraf heb moeten schuren omdat ik dus de schroeven niet open kon krijgen... dan breekt het zweet je wel uit als je daar mee bezig bent. Een foutje en je kan je kaart weg donderen...

• UniPer
Een foutje en je kan je kaart weg donderen...
Ik voel me al een stuk beter....thanks |:(
Ik heb de stofzuiger tegen de koeler gezet en de koeler daarna eens goed aangedrukt
Stof lijkt mij het probleem niet, cooler ziet er namelijk nog helemaal schoon uit, maar...ik zal als ik thuis ben +/- 17:00 dat nog eens proberen.

Verwijderd

@Jerome1980

De x850xt had toch van die kleine (kruis)schroefjes? Waarom dremelde je die eraf dan? Ik had ze wel gewoon er normaal afgekregen... (zonder te dremelen ja :+ )

Als je on-ervaren bent met het de-monteren & monteren van een nieuwe koeler raadt ik je het je aan om het helemaal niet te doen. Het is niet alleen montage ervan, ook andere dingen zoals statische electriciteit spelen een rol, en juist dat is dodelijk voor chips zoals geheugen. Ik heb ooit een fx5700 gehad met 256MB aan boord. Na vervangen koeler had ik alleen nog maar strepen bij post (opstarten) en ik kon de kaart dus weggooien, aangezien er duidelijk sporen waren van de koeler verwijderd te hebben... tja daar gooi je dan ruim 180 euro de vuilnisbak in :/

Ik heb later op m'n X800XT een VF700-CU geplaatst, wat wel goed is gegaan en nog steeds draaid. Je moet maar net ervaring & kennis hebben op dat gebied, want ja, je kan er je kaart mee slopen.

• UniPer
Ik heb net even telefonisch contact gehad met Myc*m, deze geven aan dat ze een
Zalman Cooler erop kunnen zetten, de VF700 ca. €30,00 en deze monteren voor
bedrag van €35,00 en dat ik daar dan ook garantie op krijg. Dit geintje kost mij dan bij
elkaar €65,00 en dan heb ik nieuwe cooling.

Wat inhoud dat als de kaart na 2 weken bijvoorbeeld kapot zou gaan door
de cooler die bijv. niet goed functioneerd of niet goed gemonteerd is dan
krijg ik van hun een nieuwe kaart.

Ik vind het wel veel geld voor alleen cooler voor mij GPU eerlijk gezegd..

Verwijderd

@Lism

Ja dat "had" hij ook. Alleen waren de schroefjes niet van al te goede kwaliteit.
Het kan ook zijn dat ik een te dikke schroevendraaier heb geprobeerd :)

@Uniper
Waarom doe je het zelf niet? Er kan vrijwel niets verkeerd gaan tenzij je dus van die
slechte schroefjes erop hebt zitten.
De instructies die erbij geleverd worden zijn over het algemeen super duidelijk en er kan
vrijwel niets mis gaan. En om het nou voor dat geld bij die "prutsers" te laten doen is ook
te veel van het goede. Bekijk op de site van bijvoorbeeld zalman maar eens naar hun
instructie videotjes. Kind kan de was doen!

• UniPer
Ik heb mijn GPU cooler nu helemaal schoongemaakt, ik was toch bezig dus heb gelijk mijn andere
coolers ook gedaan en de stofzuiger door de hele kast gehaald. Vervolgens 3D Mark 2006 gedownload en laten draaien zonder andere applicaties op de achtergrond zoals virusscanners etc..

En dit kwam eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.uniper.nl/3dmark_score.jpg

Tijdens het draaien van 3dmark waren dit de tempraturen van mijn Videokaart GPU:
IDLE: 65 graden
BUSY: Max. 88 graden

Nu is mijn vraag of dat goed is voor mijn config.

Asus P5P 800 Pro-Active AI
Intel Pentium 4 - 3.0 Ghz
2x 512 MB RAM Dual Channel
Geforce 6800GT 256MB AGP

• UniPer
Kan iemand mij vertellen of de tempraturen hierboven (na het schoonmaken) en de snelheden
behaald in 3d Mark 06 acceptabel zijn voor mijn config? Daaruit kan ik dan opmaken of ik een
andere cooler erop ga zetten of dat ik het zo laat...

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

UniPer schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:20:
Kan iemand mij vertellen of de tempraturen hierboven (na het schoonmaken) en de snelheden
behaald in 3d Mark 06 acceptabel zijn voor mijn config? Daaruit kan ik dan opmaken of ik een
andere cooler erop ga zetten of dat ik het zo laat...
Volgens mij is dat helemaal niet zon verkeerde score hoor.
De temperaturen die je nu aangeeft zijn gewoon goed, natuurlijk kan het altijd lager, maar dat is niet percee nodig.
Ik heb een v9999 GE en daar zijn de temps idle 55 en used 75 ofzo, maar goed mijn kast hangt vol met fans, 2 voor 2 achter 1 zijkant en dan nog 2 in de voeding en een boven mijn floppydrive.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Verwijderd

Als het bij het ene spel wel is en bij het andere niet, kan het misschien zijn dat het een slechte uitlezing is?
Al gewoon eens gevoeld aan de koeler in volle actie bij zulke temps om te zien of dit realistisch is. Als de koeler zo warm wordt moet er ook redelijk warme lucht uitkomen.

• UniPer
Er komt gewoon lauwe tot warme lucht uit de fans, dus de airflow lijkt me ook wel goed.
Die score moet volgens mij alleen veel hoger uit kunnen komen als ik het vergelijk me andere
mensen die 3dmark 06 hebben laten lopen icm een Geforce 6800GT AGP.

De FPS blijft ook heel erg laag tijdens de game tests die hij uitvoerd,
volgens mij moeten die toch echt wel hoger kunnen.

Pagina: 1