raw bestanden van canon 350d onzichtbaar voor pc

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey,

Ik heb laatst een aantal foto's in raw formaat geschoten met mijn 350d alleen ik kan ze niet op mijn computer krijgen. Ze staan wel degelijk op mijn camera want op t preview schermpje kan ik ze wel zien. Maar windows ziet de bestanden niet, en photoshop ook niet. Ik heb photoshop cs2 en ik heb de camera raw plugin ook gedownload, zowel versie 3,5 als 3,6 beta maar nog steeds krijg ik de raw bestanden niet te zien! Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc ze wel ziet?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Misschien is het een idee om uit te leggen hoe je de bestanden van je CF-kaart naar je PC wilt krijgen. Doe je dit vanuit de camera? Werk je met een CF-reader? Wat voor reader, wat voor kaartje? Krijg je een foutmelding misschien?
Staat je camera misschien niet op 'mass storage device'? We need info!

Bericht hierboven

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

http://www.microsoft.com/...66FD4A3286&displaylang=en
Validatie vereist voor download.

en deze zou het ook moeten doen

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 30-10-2006 11:16 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

En anders eens updates draaien van CS2. Misschien zit het daar wel in.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En Camera Raw is goed geinstalleerd? Bij mij werkte het eerst ook niet maar toen bleek dat er elders nog een oude versie van de plugin stond.

Een behulpzame poster op het Adobe forum:
I'm sure you are aware that there is no installer for the Camera Raw plug-in. It is simply a zip file from which you extract the plug-in, and it is your responsibility to put it in the right folder. If you have three listings for Camera Raw, then somewhere in the Adobe program path you have got three versions. They're not necessarily in the right folder but they are in the program path. They must all be removed, deleted, done away with, thrown away, extinguished, you get the idea. They CANNOT reside in subfolders within the Adobe folder. If you feel that you must keep the older versions, copy them to a CD or a flash drive and then get rid of them from your hard drive. Then, install the current version in the path:

Program Files/Common Files/Adobe/Plug-ins/CS2/File Formats

It must be precisely in that folder. If it is anywhere else it will not work. Look at that program path again because it is not the path that you indicated where you were trying to place it. This problem surfaces almost daily. And in almost every instance the problem is trying to put the plug-in in the wrong folder. It MUST be in the folder in the path that I indicated.
Dus ff zoeken op je computer of er elders nog versies van dat bestandje staan helpt misschien.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• blacknoise
Hmm ik zal es kijken of mijn plugin in de goeie map staat ik had m volgens mij gezet in d:\programma's2\adobe\Photoshop CS2\Plugins\File Formats.
Daar stonden ook alle anders plugins in, maar misschien moet die plugin ook nog in die common files map staan. of juist alleen daar.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nee op de plekken die je noemt moet je hem dus overal weghalen als ie er staat en dan dus neerzetten in de folder Program Files/Common Files/Adobe/Plug-ins/CS2/File Formats

Echt waar, als ie ergens anders ook nog staat dan werkt het gewoon niet.

• blacknoise
T klinkt simpel maar ik heb het op 2 computers geprobeerd en ik kan nog steeds op geen enkele manier met windows op photoshop die raw bestanden zien.
Ik heb een computer waar ik photoshop in c: program files heb geinstalleerd en daar zit ook die common map bij en daar staat die plugin in, en op geen enkele andere plek op de hd.
Op een andere comp heb ik photoshop in een hele andere map geinstalleerd en daar heb ik helemaal geen plugins map in de common map staan!
wat nu?

Verwijderd

vanuit de camera is het me ook nooit gelukt om raw bestanden naar de pc te krijgen, hij maakt dan een kopie van de jpg of zoiets vaags. ik heb voor 10 pleuro gewoon een externe cardreader aan mijn pc gehangen om het probleem maar praktisch op te lossen

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

De Canon camera WIA driver voor Windows laat inderdaad de RAW bestanden niet zien; de camera wordt ook niet weergegeven als 'removable storage' maar als 'camera' (apart kopje in je Explorer).
Met ZoomBrowser kun je de RAW files kopiëren naar een op te geven locatie; je hebt ook 3rd party oplossingen zoals bijv. BreezeSys Downloader.

• blacknoise
hmm wel erg raar van canon dat hun eigen browser hun eigen bestandsformaat nie eens ondersteund 8)7
Maar ik heb dus ook met ex zoombrowser geprobeerd, maar die kon mn hele camera niet zien!
Als ik de camera probeerde te benaderen ging mn cf lampje heel snel en lang flikkeren en zei zoombrowser: camera is busy, zet het lcd scherm uit enz. Maar t lcd scherm was uit.
Weet iemand hoe dit te fixen is?
Want om nou 30 dollar uit te geven om mn raw bestanden te zien vind ik wat overdreven..

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
blacknoise schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:38:
hmm wel erg raar van canon dat hun eigen browser hun eigen bestandsformaat nie eens ondersteund 8)7
Canon's browser ondersteunt het wel (zoombrowser). De windows browser (via de WIA driver) helaas/blijkbaar niet.
Maar ik heb dus ook met ex zoombrowser geprobeerd, maar die kon mn hele camera niet zien!
Dan is er toch waarschijnlijk iets verkeerds ingesteld op je pc. Zul je zelf even achteraan moeten gaan, heb je al gegoogled of heeft Canon geen FAQs bij z'n support?
Want om nou 30 dollar uit te geven om mn raw bestanden te zien vind ik wat overdreven..
Een kaartlezertje heb je al voor een tientje hoor. :) Goede investering imo, omdat je bijv. tijdens het leegtrekken van een kaartje rustig verder kan schieten met een andere kaart.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je moet je camera ook nog ergens instellen op de mogelijkheid em aan de pc te hangen (ipv aan een printer geloof ik), moet je ff zoeken in de menu's.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Je moet je camera niet op print maar op PC zetten, staat in je manual :)

|>

Verwijderd

Simon schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:21:
Je moet je camera niet op print maar op PC zetten, staat in je manual :)
yep maar dan nog blijven de raw bestanden niet te benaderen en je JPGS wel ;)
Pagina: 1