Beide DVD drives werken na afspelen van 1 DVD niet meer

Pagina: 1
Acties:

• timbels
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb een vaag probleem.
Als ik na een boot een dvd of cd in mijn drive doe (beide drives doen hetzelfde) dan werkt deze prima.

Haal ik deze er echter uit en stop ik er een nieuwe in (cd/dvd) dan wil hij deze niet meer uitlezen....
Enige manier om de volgende dvd werkend te krijgen is een reboot OF de drive uit en inschakelen via systeem/hardware..

Volgens mij ervaar ik hetzelfde probleem bij een gemounte iso via deamontools dus ik ga er vanuit dat het een sofwarematig probleem is. Alleen heb ik na een paar weken klooien nog steeds geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen.
Iemand mischien een tip/truuk om dit vage probleempje te fixen?? :S

• timbels
niemand een ideetje guyz?? :(
Vanochtend even bij een pc zaak geweeest maar daar was de enige tip. Knal windows er even opnieuw op...

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Probeer eens de laatste chipset drivers te installeren ik had nagenoeg het zelfde probleem gehad daarna was het over

• timbels
ethan..1 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:05:
Probeer eens de laatste chipset drivers te installeren ik had nagenoeg het zelfde probleem gehad daarna was het over
HOI ethan, thanks voor je reactie!
Was dit bij jou direct al een probleem (nieuw systeem) of trad dit net als bij mij gewoon later op?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoiets "ineens" gebeurt en dan aan mijn chipset ligt?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
timbels schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:26:
[...]

HOI ethan, thanks voor je reactie!
Was dit bij jou direct al een probleem (nieuw systeem) of trad dit net als bij mij gewoon later op?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoiets "ineens" gebeurt en dan aan mijn chipset ligt?
het ligt aan de drivers, dus niet de chipset zelf, drivers zijn vertarreld en moeten even opnieuw geinstalleerd worden

• timbels
Moning2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:28:
[...]

het ligt aan de drivers, dus niet de chipset zelf, drivers zijn vertarreld en moeten even opnieuw geinstalleerd worden
Ok apart dat die drivers na 1,5 jaar ineens naad de **** zijn, maargoed thanks voor jullie tips. Ga het na mijn werk meteen proberen!

• Moning2
timbels schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:43:
[...]

Ok apart dat die drivers na 1,5 jaar ineens naad de **** zijn, maargoed thanks voor jullie tips. Ga het na mijn werk meteen proberen!
niks apart aan, alles gaat een keer kapot

• timbels
Moning2 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:26:
[...]

niks apart aan, alles gaat een keer kapot
nou .. heb de laatste intel chipset er nu opstaan maar nogsteeds hetzelfde.. :(
Zodra ik een cd/dvd heb uitgelezen en ik wil een nieuwe erin doen en ik druk op eject dan verdwijnt de drive ook uit mijn verkenner....
In apparaatbeheer wordt deze dan nog wel gezien..

Nieuwe sugesties maybe?
(ethan en moning nogmaals thanks voor de tips!)

• Moning2
al eens de nieuwste firmware op de drives gezet ?

• timbels
Moning2 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:15:
al eens de nieuwste firmware op de drives gezet ?
Mja ook dat... net dualboot gemaakt en mijn andere os (ook xp) werkt wel gewoon keurig. Dus het probleem moet sofwarematig binnen windows gezocht worden denk ik.

• Moning2
timbels schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:38:
[...]

Mja ook dat... net dualboot gemaakt en mijn andere os (ook xp) werkt wel gewoon keurig. Dus het probleem moet sofwarematig binnen windows gezocht worden denk ik.
ik denk dat je xp maar eens opnieuw moet installeren, heb je ook al 1,5 jaar niet gedaan zie ik dus dat lijkt me een goede oplossing :)
Pagina: 1