Toon posts:

[XP] Orginele XP op andere PC installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb een Xp versie welke bij een aldi PC zat.
Deze PC heb ik nog steeds in mijn bezit mnaar wil de XP versie op mijn nieuwe PC installeren.

Kan dit gewoon?

Zo ja moet ik hem dan opnieuw activeren bij microsoft of gewoon installen dan komt het goed.

alvast bedankt,

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54
Dat mag je niet. Je hebt een OEM licentie, die hoort bij de PC waar je 'm bij kocht.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:26

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Nee dat kan niet zomaar, de licentie die bij je "Aldi-pc" zat hoort enkel bij die pc. Die licentie zal hoogstwaarschijnlijk een OEM-versie zijn (een constructeurs licentie). En die zijn niet overdraagbaar naar een andere pc.
Dus er zal niets anders opzitten dan een nieuwe Windows te kopen en die dan te installeren op de nieuwe pc

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:05
Het kan idd niet zomaar, maar het kan wel. Je zult idd ook opnieuw moeten activeren, maar dat kan niet meer via internet.

Of het mag is een tweede dus ik houd verder m'n mond.

[ Voor 28% gewijzigd door My-life op 30-10-2006 10:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit mag inderdaad niet en aangezien deze vraag de laatste tijd mij iets te vaak voor begint te komen ga ik dit topic sluiten. Door de licentievoorwaarden te lezen, even te zoeken op GoT, te Googlen, of de FAQ bij Microsoft door te lezen moet je dit soort zaken toch écht zelf kunnen beantwoorden :)

Dit topic is gesloten.