Toon posts:

Max aantal TCP sessies XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een brandende vraag waar ik niet uitkom. Ik heb wil een eigen webserver gaan opzetten, maar weet niet op welk OS. Voor mij zou XP home een prima optie zijn aangezien ik verder niet zoveel eisen heb, maar wil wel de kosten zo laag mogelijk wil houden. En een legale XP home is nou eenmaal goedkoper dan een Windows 2003 Server.

Het enige dat ik niet zeker weet is of ik beperkt ben in mijn TCP sessies. Kan er van buitenaf ongelimiteerd worden ingelogt. Volgens Microsoft is het wettelijk niet toegestaan om meer dan 10 TCP sessies tegelijkertijd te hebben.

Is dit ook zo bij Windows XP Proffesional en Windows Server 2003? Ik heb 2x contact opgenomen met de helpdesk van Microsoft en kreeg 2 verschillende antwoorden. Dit komt op mij een beetje onbetrouwbaar over.

Ter verduidelijking ik ben van plan om Apache Server te gebruiken en niet IIS welke standaard in Windows 2003 Server zit.

Alvast bedankt voor de moeite en tijd.

Erik

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 15:09

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Waarom niet gewoon een linux distro gebruiken. Die zijn erg goed in serverfuncties, wat ik van windows XP Home niet kan zeggen. Linux is in de meeste gevallen ook nog gratis dus dan houd je de kosten ook laag. Stabiel en goedkoop dus. Ik zou mijn pijlen dus niet alleen richten op Windows maar ook verder kijken naar andere OS-en

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik meen maximaal 10 per seconde.
Maar je kan dit wel wijzigen met een crack/register-hack

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

www.clarkconnect.com

Ies makkelijk op te zetten, makkelijk te beheren (via webinterface) en zo stabiel als de hardware waarop je het installeert.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 18:19
Volgens mij is er geen enkel wetsartikel of wettelijk kader wat het aantal TCP sessies regelt in een OS _O- Onzin dus, het enige wat Microsoft zou kunnen doen is er iets mee doen in de eindgebruikersovereenkomst/licentievoorwaarden maar dit soort materie gaat te ver voor een EULA.

Anyway, ik heb ooit eens iets gelezen dat vanaf Windows XP SP2 het maximum aantal concurrent TCP connecties 10 per seconde kan zijn. In SP1 en zonder SP is deze limiet niet aanwezig. Zoek anders even op EventID 4226 :Y

Maar wat je je af moet vragen is of je XP Home wel wilt gebruiken; als het een webserver op basis van Apache is kun je in mijn beleving beter een Linux of BSD als platform nemen. Stelt met Ubuntu Server tegenwoordig niets meer voor en is kostentechnisch nog interessanter dan een XP Home licentie aanschaffen :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:05:
Het enige dat ik niet zeker weet is of ik beperkt ben in mijn TCP sessies. Kan er van buitenaf ongelimiteerd worden ingelogt. Volgens Microsoft is het wettelijk niet toegestaan om meer dan 10 TCP sessies tegelijkertijd te hebben.
complete onzin. Er staat idd een limiet op het aantal HALF open connecties dat xp kan maken. MAW: de hoeveelheid gelijktijdige uitgaande verbindingsPOGINGEN dat xp kan maken. Dit is een zeer effectieve maatregel tegen de verspreiding van wormen. Het aantal openstaande verbindingen is zo goed als onbeperkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 10:26 ]

Verwijderd

Er is wel een limiet van 10 gebruikers gelijktijdig op 1 gedeelde map. (via windows)
In win2k3 zit deze beperking niet

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35

TommyGun

Stik er maar in!

Idd ik raad het ook af om een webserver op Win XP te draaien. Of het nou SP1 of 2 is. Had dit vroeger ook en vaak time outs door teveel gebruikers of wat dan ook. Destijds heel topic over vol geluld maar zonder resultaat. Clarkconnect erop en hoppa, 0,0 problemen en werkt nu nog steeds geweldig. Het is even wennen maar je wordt uiteindelijk toch beloond.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1