Toon posts:

rb(Game)Laptop voor 1100 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop waar ik redelijk games op kan spelen. Ik ben van plan om Wolfenstein: ET, Oblivion op medium, BF2 op medium te spelen. Ik denk hierbij aan een mobility X1600/X1700 of Geforce 7600/7700go. Ik heb zelf al een drietal laptops geselecteerd;

EigenschapDell Inspiron 6400Compal HGL30Asus A6T
ProcessorT5600T2400Turion TL52
Type64bit32bit64bit
Geheugen2*512MB1*1024MB1*1024
Snelheid geugen533mhz667mhz667mhz
HDD80GB 5,4k120GB 5,4k100GB 5,4k
GPUX14007600Go7600Go
Accu9cell6cell8cell
3dMark0518523107*3689
3dMark059491872*2211
Prijs107010991060

Scores van de I6400 zijn uit dit topic genomen.

* Dit is een config met een T2500 en 2GB geheugen. Scores van de HGL30 zijn uit deze review genomen.

Scores van de A6T zijn uit dit topic genomen.

Behalve een beetje gamen wil ik ook graag basic dingen doen zoals Sketchup, Word, Scripten, maar dit moet geen probleem zijn.
  • Kloppen de scores wel? De AMD proc zou toch langzamer moeten zijn dan een T2400, en toch scoort deze (veel) hoger in beide 3dMark's?
  • Heeft iemand ervaringen met Vista Coupons bij Asus?
  • Welke raden jullie mij aan?
--

Zou een mod even 'rb' voor (Game)Laptop willen wegeditten? Weet niet hoe dat daar gekomen is 8)7

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Zie ook mijn review van de A6T in de productsurvey!

Maar als je gamed zou ik voor de A6T gaan. Dit is gewoon een grafisch monster. In games is altijd de GFX de bottleneck vandaar dat de CPU ook niet meer zoveel uitmaakt (mijn ervaringen de laatste jaren, ga voor GPU en RAM, een iets mindere CPU merk je het minst). Die Dell kun je wel wegstrepen. Die X1400 is niet geweldig en als je games als Oblivion wilt spelen.. Buurjongen van mij heeft een X700 in zn laptop (die beter is) die het nog wel zwaar had naar mijn mening. Asus doet volgens mij helaas niet mee met het Vista gedoe (meende ik te zien op www.windowsvista.nl) maar het kan zijn dat de winkel waar je hem koopt er wel aan mee doet en het wel kan leveren. Meende laatst in een topic te zien dat bij Asus laptops wel upgrades naar vista werden geleverd... Goed informeren dus!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:30
Toshiba a100-683, ook een kandidaat zou ik zeggen

Intel Core Duo T2250 1.73 GHz
1.024 (512 + 512) MB DDR2 ram
120 GB HD 5400 rpm
DVD Super Multi Double Layer (DVD-RAM, DVD±R/±RW)
LCD TFT 15,4 Toshiba TruBrite WXGA
Ati Mobility Radeon X1600 256 MB (512MB HyperMemory)
Harman Kardon stereo geluid

nog goedkoper ook dan alle 3 andere

[ Voor 78% gewijzigd door Giant87 op 30-10-2006 12:21 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
GremliN-Online schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:12:
Zie ook mijn review van de A6T in de productsurvey!

Maar als je gamed zou ik voor de A6T gaan. Dit is gewoon een grafisch monster. In games is altijd de GFX de bottleneck vandaar dat de CPU ook niet meer zoveel uitmaakt (mijn ervaringen de laatste jaren, ga voor GPU en RAM, een iets mindere CPU merk je het minst). Die Dell kun je wel wegstrepen. Die X1400 is niet geweldig en als je games als Oblivion wilt spelen.. Buurjongen van mij heeft een X700 in zn laptop (die beter is) die het nog wel zwaar had naar mijn mening. Asus doet volgens mij helaas niet mee met het Vista gedoe (meende ik te zien op www.windowsvista.nl) maar het kan zijn dat de winkel waar je hem koopt er wel aan mee doet en het wel kan leveren. Meende laatst in een topic te zien dat bij Asus laptops wel upgrades naar vista werden geleverd... Goed informeren dus!
Ik sluit me hierbij aan. Maar Asus doet wel aan dat Vista gedoe (aankopen vanaf 26 oktober). Ik heb ook de Asus A6T, en ik sta iedere keer weer te kijken hoe soepel zo'n game draait (hoewel het me 1e laptop is).

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb een Z92J, ook wel A6J. Deze heeft een x1600. BF2 o.a draaid er wel lekker op med/high (ik heb een instelling genomen van een BF2 tweaker site ofzo :P dat terzijde, dus het kan wel op high maar ik heb voor med/high gekozen). Ik vraag me het wel af of de X1400 het wel allemaal op medium draaid. Resolutie kan ook wel wat schelen natuurlijk. De Dell zal ik zowiezo laten staan, slechte vid kaart en 2 x ram (dus upgrade moeilijker) Ook heeft deze een uitstekende (9 cel) accu d8 ik gelezen te hebben.

Ik zou zelf als ik jou was voor de A6T gaan. Waarschijnlijk gaat de accu minder lang mee, maar qua gaming is deze wel mooi. Als je echter geen waarde hecht aan 64-bit is de Compal ook wel mooi. Alleen is die wel weer 40 euro duurder. (Wel T2400).

Let wel even op de garantie die je geleverd krijgt van de laptops. Bij dell krijg je maar 1 jaar (neem ik aan voor die prijs), Asus 2 jaar Pick Up & Return, en compal is mij onbekend (moet je zelf ff opzoeken). Dat is handig wanneer je via een webshop koopt (bvb cary-in, moet je hem weer opsturen en dat kost €).

Asus coupons ga ik zometeen Asus bellen. Ik heb namelijk geen coupon gekregen (wel 26 Okt gekocht). Ik heb mycom gebelt en ik moest volgens hun met Asus contact nemen. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik kreeg toen (1e dag actie) niks. Ik laat je nog wel weten of ik een coupon krijg :).

• GENETX
Batterijtijd ligt ook aan de grootte van de batterij. Tuurlijk is de centrino nog iets beter, maar AMD timmert echt aan de weg! Mijn A6T haalt ongeveer de 3 uur (internet + wifi, 2x 800 MHz (doet de Core duo niet na met 1x 1000 MHz :) ). Klasgenoot haalt op zn Core Duo maar 1 uur 30 (waarschijnlijk 4 cell oid :|) en ook de toshiba van hierboven zag ik in een review op t.net dat hij tot 1 uur 50 meende ik ging met screensaver! Laatst zag ik ook op de zepto site staan dat 12 cell 4.5 uur meeging op de Core 2 Duo waar de A6T dus 3 uur op 8 cell haalt, ofwel beide 3 uur op 8 cell. De A6T heeft nog een mooie extra: Dual GFX, bij energie besparing wordt overgeschakeld op de GF Go 6150! met 256MB dedicated vram van de 7600 :).

Garantie is idd een goed punt. Ook krijg je bij Asus 1 jaar garantie op je accu (wat zeker niet verkeerd is!). Verder lijkt me de A6T nog steeds een betere keuze dan de toshiba aangezien ik hier 1 dimm heb dus makkelijk up te graden en niet een gacastreerde CPu heb (die core duo mist VT (ook al 64 bit) en een tragere FSB van 533 MHz tov 667). Verder presteerdde TL-52 tussen een T2300 en T2400 in. Uit benchmarks van tomshardware blijkt dit ook. Alleen in uitpakken is de Core Duo sneller in de andere gevallen wint een Turion het vaak op gelijke snelheid. Ook de Core 2 Duo brengt voor gamers niet veel extra, zag laatst een test waar bleek dat hij evenveel FPS haalde als zn voorganger bij extreem lage resoluties (waardoor de GFX geen bottleneck vormde).

• BoyzNDaHood
Hangt vanaf hoe goedkoper de Toshiba is. Echter heeft Asus 2 jaar garantie, 1 reepje geheugen (beter upgrade baar), AudioDJ ;p, Betere accu (8 cel) en Ingebouwde Camera, tas en muis. Ook hoorde ik van een computershop dat Toshiba niet altijd recovery cd's enzo meeleverd. Ik zou toch maar even navragen want het is natuurlijk wel handig om cd's erbij te krijgen.

ik heb zelf een T2050, niet de allersnelste natuurlijk. Maar op Batterij Saving Mode van Power4 Gear gaat hij zo rond 3,5/4 uur mee (internet, office, wi-fi aan). Volgens deze computer (eigenschappen) clocked hij naar 800mhz (Quite Office), en zelfs naar 268 mhz op batterij save mode.Mja kweet niet of deze natuurlijk al te betrouwbaar is maar dat staat vermeld.. Maar de scherm wat lager zetten qua back light helpt zeker wel mee met de accu duur. Maargoed, je klasgenoot heeft het niet getroffen met zn 4cel accu. Ben blij met mijn 8-Cel accu van Asus.

edit:

Oja, de coupons. Ik heb een telefoon nummer gekregen van Mycom van een of andere bedrijf. Het ging zo snel dat ik het niet eens hoorde wat ut was ;p. Wss iets van microsoft of asus ofzo. Ze hebben niet alles optijd kunnen regelen en ik zou via hun website nog een coupon kunnen krijgen indien ik het kan aantonen (bon) dat ik het binnen de periode heb gekocht. Ik krijg nog een e-mailtje van hun volgende week.

[ Voor 19% gewijzigd door BoyzNDaHood op 30-10-2006 14:04 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Bij de A6T heb ik trouwens alleen 3 recovery CD's gekregen (3 talen). Dat is de ENIGE BIJGELEVERDE manier om windows te installeren. Wil je een clean install (wat voor een minder ervaren PC gebruiker NIET aan te raden is) dan moet je toch even een Windows CD 'lenen' en gebruik maken van de serienummer op de onderkant van de laptop.

Misschien was dit wel even het melden waard.

• GENETX
AvanCade schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:13:
Bij de A6T heb ik trouwens alleen 3 recovery CD's gekregen (3 talen). Dat is de ENIGE BIJGELEVERDE manier om windows te installeren. Wil je een clean install (wat voor een minder ervaren PC gebruiker NIET aan te raden is) dan moet je toch even een Windows CD 'lenen' en gebruik maken van de serienummer op de onderkant van de laptop.

Misschien was dit wel even het melden waard.
Die CD moet geen probeem zijn lijkt me ;), maar idd dat is wel jammer. Voor de rest een top laptop met een snelle graka (hoeveel laptops zie ik wel niet met een teruggeklokte GF Go 7600...)

Verwijderd

Topicstarter
Dát is het dus, een snellere clock/mem speed van de graka :).

Gremlin-Online, ik lees veel posts waar je de A6T aanprijst. Opzich niet erg, maar is er dan echt geen nadeel? (Behalve de ontbrekende WXP cd dus..)

Bedankt voor álle antwoorden! Ik ga denk ik voor de A6T omdat de Compal 14" is (eerst wilde ik graag 14" maar bij nader inzien lijkt mij dit niet echt lekker gamen - vooral shooters)..

• GENETX
-Daniël- schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:10:
Dát is het dus, een snellere clock/mem speed van de graka :).

Gremlin-Online, ik lees veel posts waar je de A6T aanprijst. Opzich niet erg, maar is er dan echt geen nadeel? (Behalve de ontbrekende WXP cd dus..)

Bedankt voor álle antwoorden! Ik ga denk ik voor de A6T omdat de Compal 14" is (eerst wilde ik graag 14" maar bij nader inzien lijkt mij dit niet echt lekker gamen - vooral shooters)..
Ik prijs hem idd aan door al zn features. Hij is zeer compleet als ik hem naast zijn concurenten zou zetten (vooral die toshiba en de Acer Aspire 5672WLMi). In het begin was het overigens (toen ik hem kocht zo'n 1150 euro) een groot vershil, voor dezelfde specs met Core Duo moest ik minstens 200 euro bij lappen (de acer had toen nog een X1400 en toshiba was er dacht ik nog niet, iig niet gezien).

Wat zijn de voordelen tegen over zijn concurrenten:

+AMD Turion 64 X2 (heeft wel VT, 667MHz FSB en 64 bit), de andere 2 zijn gecastreerde versies (budget) met lagere FSB (533) en geen VT

+GF Go 7600 die geen turbocrap/hypermemory nodig heeft (Toshiba ook niet, die acer heeft bv 128MB dedicated en tot 512MB HM)

+snelle graka, 450MHz core, 800MHz mem, compal heeft bv 450 core, 700 mem.

+2 jaar garantie, 1 op batterij. De meeste anderen maar 1 jaar garantie en een half jaar op de accu.

+1 dimm geheugen, snelst mogelijk (als er al wat valt up te graden dan is het wel geheugen).

+8 cell accu (= 3 uur), die toshiba heeft dus aardig wat minder, de acer weet ik niet.

Die andere laptops zijn zeker ook niet verkeerd, maar bij de A6T heb ik gewoon het idee dat je niet met net wat mindere onderdelen wordt opgescheept. Alleen Bluetooth moet missen, maar dat is eigenlijk ook het enige minpunt wat ik aan de A6T kan bedenken.

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Weet iemand misschien een linkje waar de verschillende videokaarten voor laptops vergeleken worden? Ben namelijk ook aan de A6T aan het denken maar wil weten hoe goed de videokaart is.

En wat is het verschil met de A7T-7S005H? Ik zie het grotere scherm en nog wat kleine dingen. Hij kost niet zo heel veel meer en je hebt een 17 inch scherm ipv 15 inch. Of gaat de accu veel minder lang mee met deze laptop?

AMD Turion 64 X2 TL52 (1.6Ghz; 512Kb x 2)
100Gb S-ATA harddisk 5400RPM
1024Mb DDR2 667 (1 x 1024) (Uit te breiden naar max. 2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive Double Layer
NVIDIA GeForce Go 7600 w/ 256MB VRAM
o.a. 1 x Headphone-out jack /SPDIF, 1 x Microphone-in jack, 1 x AV-In, 1 x Line-in Jack, 5 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video composite), 1 x Express Card, 1 x DVI Port
17" WXGA TFT (1440 x 900) Color Shine
Windows XP Home NL/UK/FR
1.3 Megapixel Webcam
Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
4.1kg (with 8 cells battery & ODD); 405 * 314 * 38.2mm
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas en Optische Muis

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• BoyzNDaHood
Ik heb dus persoonlijk niet voor de A6T gekozen, maar voor een A6J (Z92J, maargoed, zelfde laptop). Deze laptop is dus zuiniger doordat het geen AMD X2 maar Intel Core Duo (Zie website van balusc voor uitgebreide specs). Het komt er op neer dat het Intel's cpu's zuiniger zijn dan AMD (En ja dat is ook zo ja). De AMD X2's zijn wel sneller en 64-Bits. Maargoed die afweging heb ik genomen. Mijne heeft een X1600 tegenover een 7600. Op sommige benchmarks staat dat de 7600 beter is, andere weer X1600. Niks van aantrekken, beide is volgens veel mensen (op andere forums) bijna identiek, alleen verschilt het net met 1 game mischien een klein beetje. Aangezien het verschilt per game is er geen concreet bewijs dat 7600 echt veel beter is.

Ook heeft mijne wel een tragere hdd (4200rpm tegenover 5400) maargoed, hdd's zijn makkelijk upgradebaar (en binnen de Asus garantie).

Ook heeft mijne geen tas en muis.

Maargoed, waarom geen A6T voor mij? Ik vond cpu zuinigheid wel belangrijk omdat het toch voor school bedoelt is. Daarnaast is de A6T in webshops tekoop (ook normale shops, maar echter duurder) ergens in Noord-Brabant of Limburg. Voor mij als Noord-Hollander is dat natuurlijk te doen met rembours bvb (Tjah, ik vertrouw die webshops niet echt helemaal). Ik heb dus altijd een winkel als aanspreekpunt waar ik geholpen kan worden indien er iets misgaat. Ook doen ze daar niet moeilijk met dode pixels (ik heb geen dode pixels gelukkig). Via webshops moet je vaak een garantie afsluiten. Deze kost natuurlijk $$$. Er is een seal op de laptop doos. Dus ik denk dat je wel een nieuwe notebook krijgt. (Hoop je, en geen afgeragte laps die trug komen van de garantie).

Ook is mijne zo'n 135/140 euro goedkoper (Ik kocht met een actie, dus nu zo'n 85-90 euri goedkoper ofzo). Dus met het geld kan ik een goede laptop tas (model zelf kiezen, kwaliteit beter) halen, nieuwe hardeschijf (5400 of 7200 rpm) EN ik heb mijn oude hardeschijf nog. Dus die verkopen of behuizing halen om een externe hdd van te maken. Ook heeft mijne als het goed is Bluetooth (nog niet gebruikt anyways, krijg em niet aan de praat xD).

Ik heb een Z92J-Q012H. Nu is het zo dat mijn laptop voor 999 is ipv 949. De A6T voor 1067 + (verzendkosten rembours tot zelfs 28 euro) + dode pixelgarantie (optioneel) á 50 = hoge bedrag.

De A6T kopen als je geen probleem heb met webshop, dode pixels, minder lange accuduur en duurder dan mijne (krijg je wel 64 Bits cpu voor terug).

• BoyzNDaHood
Tja prijs is natuurlijk duurder voor de 17"inch lijkt me. Ook is het zwaarder. Verder is qua specs bijna hetzelfde. Ik vind 15,4" al redelijk zwaar (2,8 kg incl 8 cel accu). Dus 17 inch is lomper (groot) en zwaarder en meer bedoelt voor als desktop replace ment.

Op de volgende link (engels) word op een rijtje gezet van slecht naar goed

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

Qua stroomvreten lijkt me wel dat het minder lang meegaat (beeldscherm vreet natuurlijk wel wat stroom)

[ Voor 11% gewijzigd door BoyzNDaHood op 30-10-2006 16:12 ]

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Waar heb je je laptop dan gekocht?

En schakelt jouw laptop ook over op de onboard videokaart om energie te sparen?

Hier nog 2 links over onboard videokaarten, maar eigenlijk zoek ik een vergelijking tussen de verschillende modellen en met de desktop varianten in benchmarks, iemand?

http://www.pcper.com/article.php?aid=237

http://www.notebookcheck....y.153+M5bb800842e5.0.html

[ Voor 54% gewijzigd door RommelD op 30-10-2006 16:20 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• BoyzNDaHood
Bij Mycom (vestigingen in heel nederland) en als het goed is schakelt het niet over naar een andere vid kaart. Maargoed, met batterij saving mode gaat het 3,5/4 uur mee (backlight natuurlijk niet al te hoog). Vind ik zelf goed genoeg als ik bijvoorbeeld in de trein ofzo zit. Ook is de laptop te koop bij dynabyte, maar ik vind de service van Mycom beter.

Maar let wel op, mijn budget was dus iets lager dan die van jou en daarom heb ik deze afweging gemaakt. (Mijne 1100 voor Z92J incl hdd upgrade en tas of 1100 voor de A6T)

Eerlijk gezegt is de A6T wel meer future proof (64-Bit voordelen met Vista) en snellere CPU. Maar je moet zelf denken wat jou prioriteiten zijn. Echt puur gamen en inleveren qua accu of Gamen, maar met oog op school doeleinden en budget van geld xD (tjah mijne is goedkoper).

[ Voor 44% gewijzigd door BoyzNDaHood op 30-10-2006 16:24 ]

• GENETX
Dode pixels kun je overal wel krijgen, daar hebje dus verzekering voor. De X1600 is even snel idd, dat maakt niet uit, zolang er maar geen Hypermemory of TurboCahce wordt ingezet. 4200rpm gaat wel schelen en jij krijgt een gecastreerde Core Duo. Dat zijn de keuzes die ik dus ook hierboven al heb neergezet in vergelijking met de rest. Asus zie ik hier dan ook weer beter uit de test komen dan de Acer en die toshiba. De Core Duo zal idd langer mee gaan al scheelt het niet altijd veel (Turions willen nog wel eens op max performance langer blijven leven). Zolang 3 uur genoeg is lijkt me dat geen probleem tenzij je je keuze er op moet maken. 3 uur vind ik zelf zat om even lekker in de tuin of bed te liggen, vaak ben je toch niet langer dan 3 uur bezig op de accu met wat internet of textverwerken. 3.5 tot 4 uur is zeker mooi. Maar jij hebt je backlight niet te hoog terwijl ik vaak bijna full heb, undervolten heeft bij de Turion ook al geleid tot 20 minuten meer. De Core Duo zal sneller zijn, maar op dezelfde instellingen zal het met een A6T hooguit 20 minuten schelen gok ik.

Ik denk dat de keuze moet maken. Wat is belangrijk? 64-bit en VT of 20 minuten accu?
Dat is waarom ik de A6T aanprijs, aangezien je op BT niks inleverd op de duurdere laptops (alleen wat CPU kracht die de laatste jaren minder belangrijk wordt (mijn Athlon 1800+ trekte ook nog alles met gemak na 4 jaar). Verder is dus alles aan boord van de Core 2 Duo (VT en 64-bit), snel geheugen (niet worden afgezet met een 533 reepje zoals bij dell), een normale accu (en niet de specs mooi maken maar een vlut accu leveren) en 2 jaar garantie. Dus een volwaardig gebalanceerd product voor een scherpe prijs naar mijn mening!

[ Voor 36% gewijzigd door GENETX op 30-10-2006 16:33 ]

• BoyzNDaHood
Ik had 3,5/4 uur getest met film kijken (1,5 aflevering van lost, komt op een uurtje neer) verder muziek luisteren en aan me huiswerk. Me cpu is trager (had ik al aangescherpt), 4200 rpm zal zeker schelen (maar daarvoor heb ik niet voor niets 140 euro goedkopere laptop voor upgrade van de hdd naar 5400 of zelfs 7200 wat veel sneller is waar ik ook een kwaliteits tas kan kopen naast de HDD).

Ik kraak jou laptop ook niet af ;p, maar wat ik bedoel is indien ik dode pixels krijg dat ik hem gewoon in kan ruilen (zonder garantie van 50 piek). Vista gaat zeker beter draaien op de Turion X2. Maargoed, ik zeg al kies voor de A6T voor een Snelle cpu met 64bits (en VT). Kies voor mijne voor dode pixelloos, Zuinigheid, BT, en geld(goedkoper dan A6T) en voor mij ook belangrijk een winkel waar ik altijd naar toe kan. (Als je in Noord-Brabant ofzo woon is het natuurlijk geen enkel probleem om de laptop op te halen en te bewonderen in de winkel ;p maarja voor mij geen optie).

Ik raad je zowiezo een Asus wel aan omdat het al standaard 2 Jaar (andere vaak 1 jaar) en Pick Up & Return, Helemaal als je op afstand koopt (webshop oid) hoef je hem niet op eigen kosten op te sturen. Ingebouwde webcam.

En Idd toshiba en acer's zijn slechter. Ten eerste vanwege de slechte verhalen die ik hoor over garantie (Acer's), en 1 jaar ondersteuning. Acer's vaak wel goede specs voor weinig. Maarja. Ik heb zelf bijna een Acer gehaald, en ben toch blij dat ikvoor andere ben. Tjah, eigenlijk was voor mij garantie wel de keerpunt om voor een Asus te kiezen (naast een webcam en bt)\

Al met al vind ik de A6T zeker geen slechte laptop. Ik heb door een post van je bijna een A6T gehaald. Maar ik wil alleen iemand meer keuzes geven. Iedereen heeft andere eisen. En een A6T voldoet niet echt aan elke eis. Jij geeft naast BT geen andere nadelen, en die wil ik wel ff aangeven (die heb ik zelf dus ondervonden met mij vergelijking tussen A6T en A6J). En ja, voor langere accu tijd moet je zeker wel een Intel nemen want het is gewoon beter. AMD word beter, dat weet ik, maar ik weet zeker dat de intel langer meegaat, en dat is voor mij wel belangrijk. Ik neem aan dat je een laptop naast (thuis en op school) op netstroom gebruikt ergens buitenhuis ook wel gebruikt. En ja 3 uur is zeker mooi. Ik lever ook graag wat snelheid (ik ben geen hardcore gamer, andrs nam ik wel een 17" met veel betere vidkaart) in.

Maar dan nog, wie gaat er op zn laptop nou 100% benutten van dual core. Ten eerste is je hdd traag (4200 van mij is traag, 5400 is nog zeker niet heel snel). En dannog maakt niet iedereen gebruik van de 2 processoren.

[ Voor 24% gewijzigd door BoyzNDaHood op 30-10-2006 17:22 ]

• GENETX
Pixelgarantie hangt ook van de winkel af waar je hem koopt. Het is zo dat mycom mischien je wel een zonder zal geven dan, maar dat is een extern effect van de winkel, niet van de laptop! Maar ok, laten we ophouden met bashen :P. Verder is de keuze bij mijn A6T toen zo geweest dat hij echt goedkoper was en wel 64-bit was (Core Duos waren 200 euri duurder). Verder ben ik een nVidia fan, dit is mn 3e nVidia kaart al weer (ik upgrade niet vaak, tot ik er niks meer mee kan spelen, zodoende: TNT, GF2, GF5200 en nu 7600) en ook vanwege de eventuele betere linux support mocht ik hier op willen overstappen.

Keuze is simpel: toekomst (64-bit) en VT ondersteuning, snellere CPU en niet gecastreerd, kies A6T
Accu belangrijk (meer dan 3 uur) kun je de andere nemen, maar die is dus gecastreerd :P

Interessante link btw: A6T vs A6Ja (niet gecastreerde versie van de Z92J (dus met T2300): http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=241497

Hier heb ik mn aankoop ook deels op gebaseerd, de duitsers hadden mazzel dat ze hem zo'n 3 weken eerder konden krijgen.. Hoe lang heb ik wel niet gewacht... Zeker toen het in NL niet duidelijk wasof het 128 of 256MB vram was..

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 30-10-2006 19:17 ]

• BoyzNDaHood
Ik vind dat je de voordelen van de Z92J een beetje probeerd te ontkennen. Het is niet alleen een beter accu.

Z92J-Q012H

Voordelen
- Zuinig (Intel Centrino)
- Goedkoop (999, voor mij 949 toen dan, tegen over 1067+verzendkosten+pixel-garantie)
- Bluetooth
- Verkrijgbaar in heel Nederland, dus gewoon service in winkel
- Vrijstelling van dode pixels zonder extra kosten
- Geen verzendkosten
- Ati X1600 (Voor diegene die dus liever Ati hebben zoals ik, die altijd al Ati heb gebruikt)
- Geld over, dus investeerbaar in een goede, leuke tas, goede muis en een 7200 rpm schijfje dat sneller is dan 5400 in de A6T
- Hierdoor hou je een extra hdd over die je kunt verkopen (€ka-ching) of gebruiken als extra externe hdd)
Nadelen
- Minder krachtige processor en zonder VT en 64-Bits ondersteuning. Wat Gremlin noemt een 'gecastreerde' cpu. Een beetje overdreven. Gewoon een andere type cpu (T2050) die iets minder FSB heeft dan de T2300.
- 4200 RPM Hardeschijf (Ja, kopieren bvb is merkbaar trager)
- Geen tas en muis met reclame erop
- Geld over, maar je moet wel de moeite nemen om hardeschijf te vervangen (1 schroefje,eruit, hdd eruit, hdd erin, 1 schroefje weer erin, windows instaleren)

A6T

Voordelen
- AMD Turion X2 met VT en 64 Bits ondersteuning en hogere FSB. Snellere cpu dus.
- Vista zal hierdoor wellicht beter op draaien omdat het 64 bits is.
- Gforce 7600 voor de Ati haters onderons, heeft echter geen Turbocache wat de x1600 wel hyper mem. heeft. (Turbo cache en Hypermem. is dus dat het snoept van je ram geheugen, wat trager is)
- 5400 rpm tegenover de 4200 rpm van Z92J.
- Een gratis tas en muis
- Out-the-box gelijk compleet, geen gezeur in upgrades
- Indien je in Noord-Brabant of Limburg woont te koop in de winkel (wel duurder dan via de webshop die dan weer geen winkel heeft)
- Integrated videokaart voor besparing van stroom (wat overigens niet zeker weten is of het uberhaupt zo is).
Nadelen
- Kans op dode pixels, of een dure garantie van 50 euro aanschaffen
- Duurdere prijs (1067 -4Launch, andere winkels zijn duurder zelfs) + verzendkosten+pixelgar.)
- Niet in heel Nederland verkrijgbaar
- Geen winkel in de buurt, geen service en je koopt een laptop zonder de uiterlijk goed te bekijken en te voelen of een laptop wel degelijk is etc.
- Verzendkosten...
- Geen geld over, dus geen geld voor upgrade
- Tas en muis van minder kwaliteit en wel reclame
- Minder zuinig, dus minder lang op de laptop als je geen netstroom heb
- Geen bluetooth

Verder hebben ze geen andere punten dacht ik. Beide 8 cel accu, Beide 1 reepje geheugen, Beide ingebouwde camera, Beide 2 Jaar PickUp&Return, beide Asus, beide zelfde meegeleverde disc/accesoires (behalve muis en tas).

Beide draaid de spellen die TS wilt spelen, en mischien wel zelfs met hogere settings (high ipv medium).

Maargoed, de Core 2 Duo worden ook steeds goedkoper. Je kan anders ook wel even kijke daarnaar, of eventueel even wachten op een goede actie.

En conclusie: Beide tevreden Asus bezitters dus:)

[ Voor 7% gewijzigd door BoyzNDaHood op 30-10-2006 20:08 ]

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Waar slaat RB op in de titel?

RB betekent vaak Roomboter in de supermarkt... zal hier wel niet zo zijn :+

• GENETX
Naja, service zou ik weg laten. Tuurlijk in een shop is het wat beter maar je hebt gewoon Pick up and Return. En dan kun je mischien niet de behuizing van een A6T zijn, er is altijd wel een andere A6 in de buurt met exact dezelfde behuizing, dus die valt weg naar mijn mening. De Mycom zit bijv ook niet in het noorden (Leeuwarden/Groningen (steden bij me in de buurt)) terwijl ik de A6T voor iets meer dan 1200 euro in mijn woonplaats kan krijgen ;) (en Drachten is toch iets anders dan Limburg of noord Brabant). Net nog even op dat duitse forum gezien, is ook een A6T bezitterop 3 uur 40 gekomen met de Turion, toch nog eens goed lezen hou hij dat doet :P.

Edit:
Dankje voor alle comments :P, hierdoor zie ik net dat we hier nog eens 1 GB Sodimm, 667MHz voor 87 euro hebben liggen, niet verkeerd :). De pricewatch geeft minimaal 100 euro aan en dan nog eens verzendkosten, niet verkeerd en dat in het noorden nog wel!

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 30-10-2006 20:27 ]

• BoyzNDaHood
Ik zal voor de prijs van 1200 euri helemaal niet meer de A6T kopen dan :PP En je hebt vast wel een mycom of dynabyte in de buurt zitten waar je er met niet al te veel moeite kan komen. (als leeuwarden en groningen geen probleem is, is een ritje naar Assen Dynabyte ook wel te doen.) En dat van die behuizing begrijp ik niet echt wat jij ermee bedoelt.

[ Voor 73% gewijzigd door BoyzNDaHood op 30-10-2006 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou jij een 3dMark05 en 3dMark06 willen draaien? Nu wordt ik wel nieuwsgierig naar de verschillen...
nXXt schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:08:
Waar slaat RB op in de titel?

RB betekent vaak Roomboter in de supermarkt... zal hier wel niet zo zijn :+
-Daniël- schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:41:

Zou een mod even 'rb' voor (Game)Laptop willen wegeditten? Weet niet hoe dat daar gekomen is 8)7

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:37:
Ik zal voor de prijs van 1200 euri helemaal niet meer de A6T kopen dan :PP En je hebt vast wel een mycom of dynabyte in de buurt zitten waar je er met niet al te veel moeite kan komen. (als leeuwarden en groningen geen probleem is, is een ritje naar Assen Dynabyte ook wel te doen.) En dat van die behuizing begrijp ik niet echt wat jij ermee bedoelt.
De A6T behuizing dezelfde als de A6j, A6Tc A6M etc behuizing. Je hoeft dus niet specifiek de behuizing van de A6T te hebben, alle uit de A6 serie zijn hetzelfde waardoor je een goed idee over de stevigheid/model krijgt. Zo heb ik deze dus gekocht nadat ik zelfs maar 1 15" model 1 minuut getest/gezien had :).

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:19
Giant87 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:19:
Toshiba a100-683, ook een kandidaat zou ik zeggen

Intel Core Duo T2250 1.73 GHz
1.024 (512 + 512) MB DDR2 ram
120 GB HD 5400 rpm
DVD Super Multi Double Layer (DVD-RAM, DVD±R/±RW)
LCD TFT 15,4 Toshiba TruBrite WXGA
Ati Mobility Radeon X1600 256 MB (512MB HyperMemory)
Harman Kardon stereo geluid

nog goedkoper ook dan alle 3 andere
Deze heb ik ook en ik moet zeggen TOP ding _/-\o_ . Hij heeft ook Bluetooth standaard..
Hij kost nu nog minder dan € 999,00 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Willow_Tien, zou jij ook 3DMark05 en 3DMark06 willen draaien? BoyzNDaHood, jij ook aub? :)

• GENETX
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:49:
[...]

Deze heb ik ook en ik moet zeggen TOP ding _/-\o_ . Hij heeft ook Bluetooth standaard..
Hij kost nu nog minder dan € 999,00 ;)
Die zou ik dus niet nemen (of grotere batt kopen) als je langer dan 1.5 uur op de accu wil, zie hier http://tweakers.net/productsurvey/survey/3255

A6Ja (bijna dezelfde als de Z versie die hier wordt genoemd, snellere CPU en HDD) haalt 1830 punten in3Dmark06, hier: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-A6Ja.1306.0.html

En een vergelijkbare Toshiba haalt nog minder: http://www.notebookcheck....llite-A100-153.730.0.html

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 31-10-2006 15:37 ]

• WiLLoW_TieN
-Daniël- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:01:
Willow_Tien, zou jij ook 3DMark05 en 3DMark06 willen draaien? BoyzNDaHood, jij ook aub? :)
Astu ;)

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/3569.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al ge-experimenteerd met andere drivers? Denk je dat er een hogere score uit is te persen?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:30
Ik las ergens dat de omega drivers het wel lekker doen

• WiLLoW_TieN
-Daniël- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:43:
Heb je al ge-experimenteerd met andere drivers? Denk je dat er een hogere score uit is te persen?
Je kan idd met een Omega driver er ongeveer nog 200 punten meer uit persen.
Maar ik vind het wel prima zo.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan kom je dus op dezelfde score als een A6T uit. Jammer van de accu, ben nog steeds aan het twijfelen...

• BoyzNDaHood
Ik zal even kijken, en ik heb nog niet andere drivers geprobeerd dan de standaard meegeleverde (ik ga waarschijnlijk me hdd upgraden, dus geen zin om nu allemaal moeite te doen om te optimaliseren)

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik zag net deze bij laptops4u:

S96Jm-Q111 € 1.222,00 € 1.075,00

Intel Core Duo T2400 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
120GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
DVD-SuperMulti Drive/ 4-in-1 cardreader
GbE (Realtek) 10/100/1000 Gigabyte/ V.90 56K modem
4 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out/ 1 x Express Card/ 1 x Headphone/ 1 x Microphone in
ATI Mobility Radeon X1600 256MB/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
Integrated Intel High Definition Audio/ Internal Speakers
Optioneel Windows XP Home/Prof NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
2.96Kg incl. 6-cells accu
2 jaar carry in garantie (omruilen van de laptop binnen 7 dagen); 30 dagen DOA regeling (bij een defect binnen 30 dagen na aankoop wordt de laptop binnen 5 dagen omgeruild voor een nieuw exemplaar).

Is deze niet een topper? Alleen jammer van de 6-cells accu :( Iemand een mening over dit bakbeest?

• GENETX
RommelD schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:23:
Ik zag net deze bij laptops4u:

S96Jm-Q111 € 1.222,00 € 1.075,00

Intel Core Duo T2400 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
120GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
DVD-SuperMulti Drive/ 4-in-1 cardreader
GbE (Realtek) 10/100/1000 Gigabyte/ V.90 56K modem
4 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out/ 1 x Express Card/ 1 x Headphone/ 1 x Microphone in
ATI Mobility Radeon X1600 256MB/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
Integrated Intel High Definition Audio/ Internal Speakers
Optioneel Windows XP Home/Prof NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
2.96Kg incl. 6-cells accu
2 jaar carry in garantie (omruilen van de laptop binnen 7 dagen); 30 dagen DOA regeling (bij een defect binnen 30 dagen na aankoop wordt de laptop binnen 5 dagen omgeruild voor een nieuw exemplaar).

Is deze niet een topper? Alleen jammer van de 6-cells accu :( Iemand een mening over dit bakbeest?
Die T2400 isamper sneller de an de Turion 64 X2 in de A6T, heeft een mindere accu, standaard geen windows en nog stukken duurder ook... Lijkt me dat dit genoeg zegt.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

De prijs is zelfs goedkoper, de A6T is 1099 bij dezelfde zaak. Tevens heeft deze een 120 gb 5400 rpm HD ipv 100. Alleen de accu is dan wel erg jammer. Maar lijkt me toch niet zo heel veel slechter Gremlin. :?

• GENETX
Aah van daar, die 1222 euro is doorgekrast op L4U dus het is een aanbieding, Ik meende dat dat ding 1222 moest kosten en die andere prijs exclusief zou zijn. Maar dan nog. De A6T is 1070 bij 4launch en er komt een pricedrop aan denk ik (1000 euro bij mycom nu, wel tragere HDD). Maar zoals gezegd: mindere accu en geen windows. Verder is Core Duo niet per sé beter dan een Turion 64 X2. Ook zal de A6T langer op de 8 xells gaan dan de CD op 6 cells gok ik. En dan moet je windows nog kopen...
Pagina: 1