Toon posts:

Database Project

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een database voor een reisburo maar kom er niet meer helemaal uit:(

Als ik via het schakelbord mijn database open en naar activiteiten per boeking ga wil ik bij activiteitenID de activeiten zien die mogelijk zijn die zie je dan bijvoorbeeld in een lijst onder elkaar, deze staat samen met de tabel: activiteiten.

En bij boekingsID het klantennummer van de klanten dat je makkelijk een klant kan veranderen en die je dan ook in een lijst kan zien onder elkaar deze staat samen met de tabel: boekingen tabel

Sorry dat ik zo wenig heb gelezen maar zit in tijdsnoot!

Alvast bedankt

Hier de link voor het project:

Krokonose_database3.0.Mdb.Zip by Bigupload.Com

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 09:20 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:16:
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een database voor een reisburo maar kom er niet meer helemaal uit:(

Als ik via het schakelbord mijn database open en naar activiteiten per boeking ga wil ik bij activiteitenID de activeiten zien die mogelijk zijn die zie je dan bijvoorbeeld in een lijst onder elkaar, deze staat samen met de tabel: activiteiten.

En bij boekingsID het klantennummer van de klanten dat je makkelijk een klant kan veranderen en die je dan ook in een lijst kan zien onder elkaar deze staat samen met de tabel: boekingen tabel
En wat is je nou precies je vraag? Wat heb je geprobeerd? Wat heb je al gevonden tijdens het zoeken?
Sorry dat ik zo wenig heb gelezen maar zit in tijdsnoot!

Alvast bedankt
Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat, en als je er dan niet uitkomt, dat we hier een zetje de goede richting in geven.
En tijdsnood... Da's niet ons probleem he :P
Je titel is ook wel vaag trouwens.

Edit: een mdb is Access dus Office, had in OFF beter gestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 30-10-2006 09:23 ]

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarin ben je die database aan het maken dan? En hoe heb je je database ingericht? Zonder die info is het namelijk verdomd lastig te kijken waar je probleem zit.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lees je eigen post nog eens over. Er is echt geen touw aan vast te knopen. Daarnaast is het niet de bedoeling om hier een mdb bestandje te dumpen met daarom heen de melding 'fix het ff voor me'. Dat je in tijdsnood zit is in principe je eigen (plannings) probleem en betekent niet dat de regels ineens niet meer gelden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10
Iedereen zit wel eens in tijdsnood, en dat is geen excuus om zelf eens niet de moeite te doen om een en ander uit te zoeken.

Wat je probleem precies is, leg je niet echt uit. Je zegt gewoon wat je wil. Wat heb je zelf al , en wat lukt er niet ?
Aangezien je het over een 'schakelbord' hebt, ga ik er van uit dat het hier om een Access DB gaat. Aangezien het hier niet echt over het DB ontwerp gaat, heeft dit ook niets met SE&A te maken, dit gaat eerder of het 'programmeren' in Access, en dat hoort thuis in OFF.
-> OFF.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al geprobeerd om relaties te maken maar die werken niet echt.
Mijn probleem is dat ik gewoon lijst wil met het boekingsID en dat je daar de nummers zien met de nummers van de klanten.

En bij activeitenID de verschillende activiteiten kan zien en die kan aanklikken dat ze automatisch worden aangepast

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:34

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb je database even bekeken, en zo te zien zit je inderdaad in tijdsnood. Bijna alleen maar wizards gebruikt om alles te maken...

Bekijk de voorbeeld database 'noorderwind.mdb', daarin staan voorbeelden van de dingen die je nu vraagt. Dat maakt een hoop duidelijker voor je.

Daarnaast lijkt dit wel erg op huiswerk. Ik hoop tenminste niet dat dit echt voor een reisbureau gebruikt gaat worden?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt gebruik veel wizards omdat ik verder nog nooit met database gewerkt heb dus is het wat makkelijker om met wizards te werken..

Het is een soort test om te kijken of er intresse in is en richt me vooral op reisburos..

Ik ga even die voorbeeld database kijken!

Als iemand nog tips heeft? :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar kan nergens noorderwind database vinden hoor?

Heb al gevonden hoor

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 09:51 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 10:03

4VAlien

Intarweb!

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:44:
Klopt gebruik veel wizards omdat ik verder nog nooit met database gewerkt heb dus is het wat makkelijker om met wizards te werken..

Het is een soort test om te kijken of er intresse in is en richt me vooral op reisburos..

Ik ga even die voorbeeld database kijken!

Als iemand nog tips heeft? :)
reisburo's vallen vaak onder een keten e.d. als je oplossing geen remote capabilities heeft zal het wel niks worden.

Verwijderd

Topicstarter
Okee maar daar gaat het neit om hahaha..

Maar met die noorderwind staat niet hoe ze het gemaakt hebben alleen de voorbeelden..

HOe krijg ik dat ik voor elkaar een tabel en als je daarop klik dat er een lijst komt met de verschillende activeiten

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
4VAlien schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:51:
[...]

reisburo's vallen vaak onder een keten e.d. als je oplossing geen remote capabilities heeft zal het wel niks worden.
Zoasl 4VAlien al zegt het moet wel remote capabilities hebben. Zoals ik nu zie hoe de database is opgebouwd gaat dit naar mijn mening niets worden. Heb je uberhaupt wel overleg gehad of weet je wel precies wat de vraag is. Want naar mijn mening zijn dat echt way te weinig velden die ik zie. Als ik jou was zou ik me eerst eens veel meer in de stof verdiepen zoals normaliseren etc. Je moet eerst een goede en duidelijke opzet hebben op papier voordat je kunt beginnen met de database. In iedergeval succes ermee.

[ Voor 7% gewijzigd door MasterMike op 30-10-2006 10:24 ]

Verwijderd

Sorry hoor, maar hier kan ik echt helemaal niets mee. Ik heb je database bekeken en serieus geprobeerd je vraag uit te werken, maar op de manier waarop je het nu gebouwd hebt is dat onbegonnen werk. Misschien begrijp ik je vraag niet, maar zo als het er nu naar uitziet kun je beter een boek "Access voor dummies" kopen en opnieuw beginnen. Een paar tips:

- Gebruik in tabelnamen geen spaties maar underscores en begin de tabelnaam met tbl_ (dan zijn ze herkennaar. Zelfde geldt voor query's (qry_), forms(frm_), velden (fld_), ed.
- Maak in godsnaam geen gebruik van de knop "relaties". Een relatie leg je pas aan op het moment dat je hem nodig hebt -> in een query dus.
- Normaliseer je tabellen. Zorg dat de gegevens op de juiste plaats staan en dat de tabellen op een fatsoenlijke manier relationeel aan elkaar te knopen zijn.
- Gebruik koppeltabellen op twee tabellen aan elkaar te knopen (om de id's te koppelen)
- Zorg dat je onderliggende structuur van tabellen en query's goed is. Pas als allerlaatste ga je franje (zoals een switchboard) toevoegen.

Wellicht is het verstandig om nog eens over je plan na te denken voor je het op de markt gaat brengen (Als je het voor je werk doet). Wanneer je als huiswerk doet, was het misschien verstandig om ook daadwerkelijk naar de lessen te gaan.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Inmiddels werkt je downloadlink hier ook niet meer en daarmee komt dan een einde aan dit topic. Het kost nu teveel moeite om uit te vogelen wat je eigenlijk bedoelt, en hoe we je het beste verder kunnen helpen.

Dat in tijdnood zit kan ik niet rijmen met het idee dat je het als test wilt gebruiken voor een reisbureau, terwijl je bovendien geen enkele ervaring met Access hebt. Gewoon huiswerk dus, en dan is zo'n topicstart echt beroerd onder de maat.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.