Goedemorgen beste mensen. Ik probeer een tweetal applicaties met elkaar te laten samenwerken/communiceren. Ik start de eerste op, en deze moet als een soort host/server/basis fungeren. Vervolgens draait deze de hele dag op de PC. Nu wil ik een tweede, later zelfs een derde applicatie maken, die op de een of andere manier dingen kan "vragen" aan de eerste applicatie.
Hoe doe ik dit?
Hoe zou ik twee applicaties kunnen laten samenwerken, op een manier zoals .NET remoting werkt (dus een object van de eerste app is beschikbaar bij de tweede app), zonder dat er poorten open moeten (op 1 pc is dit niet nodig, lijkt me)?
Ik ben al best een tijd aan het zoeken en kijken naar verschillende mogelijkheden, maar ik zie niet hoe ik zoiets nou correct kan oplossen.
Hoe doe ik dit?
- Ik heb een situatie gecreerd met .NET remoting, erg leuk, maar je moet hiervoor een poort open zetten (zodat ik kan connectecten naar localhost:4444 bijvoorbeeld).

- Ook heb ik een voorbeeld gevonden met COM objecten, echter, hierbij maak je een DLL (als ik het goed heb), die je altijd kunt benaderen, maar die je eerst moet installeren (ipv opstarten). Dit is niet juist, omdat de eerste applicatie er moet zijn wanneer hij is opgestart en weg moet zijn wanneer afgesloten, ook een UI ontbreekt hier dan.

Hoe zou ik twee applicaties kunnen laten samenwerken, op een manier zoals .NET remoting werkt (dus een object van de eerste app is beschikbaar bij de tweede app), zonder dat er poorten open moeten (op 1 pc is dit niet nodig, lijkt me)?
Ik ben al best een tijd aan het zoeken en kijken naar verschillende mogelijkheden, maar ik zie niet hoe ik zoiets nou correct kan oplossen.