Toon posts:

Systeem instabiel na installatie oude geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem: men systeempje is verschrikkelijk instabiel geworden, nadat ik geprobeerd heb een oude geluidskaart te installeren.

1e poging: geluidskaart erin ==> PC start wel, maar geen beeld ==> geluidskaartje er weer uit, alles goed aanduwen, stof weghalen, pc draait weer normaal
2e poging: geluidkaartje opnieuw erin, driver geïnstalleerd ==> even geluid, daarna een blauw scherm met de melding van een systeemfout ==> herstarten, opnieuw een blauw scherm, geluidskaart er weer uit

Nadat ik de kaart er dus weer uitgehaald heb, blijft men systeem nogal instabiel (regelmatig blauwe schermen, melding van beschadigd bestand,...)
Weet iemand wat er fout gaat, en wat ik er aan kan doen? Ik zou graag die geluidskaart erin krijgen, zonder dat men pc de hele tijd flipt.

Misschien nuttig om te weten, kheb een eindje geleden men CPU van 1.46 naar 1.1 GHz verzet, omdat hij op 1.46 GHz niet meer stabiel was. Terwijl ik met dat geluidskaartje bezig was, heb ik hem weer op 1.46 gezet. Misschien is men pc daarom instabiel, dus heb ik hem weer naar 1.1GHz gezet.

CPU: AMD Athlon XP 1700+
Mobo: Asus A7V333
Geluidskaart: Trident 4DWave-DX

Verwijderd

Ik geloof niet dat het terugklokken iets te maken heeft met je geluidskaart, aangezien je oude geluidskaart wel werkt. Kun je die 'nieuwe' geluidskaart ook in een ander systeem proberen? Kijken of hij dan wel werkt. Zo niet, dan moet je er toch rekening mee houden dat hij dood is ben ik bang.

Hoe heb je die geluidskaart vastgepakt? misschien was je op dat moment statisch en heeft ie toch een schokje gehad omdat je hem verkeerd hebt vastgepakt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:18:
Ik geloof niet dat het terugklokken iets te maken heeft met je geluidskaart, aangezien je oude geluidskaart wel werkt.
Zeg ik ook niet, ik vermeld het gewoon even omdat het misschien daaraan ligt en niet aan die geluidskaart. (Men Pc werkt nu al een hele dag weer stabiel, straks ff proberen die geluidskaart er alsnog in te steken 8)) Wel vreemd dat men CPU niet langer op zen normale snelheid kan draaien :?
Kun je die 'nieuwe' geluidskaart ook in een ander systeem proberen? Kijken of hij dan wel werkt. Zo niet, dan moet je er toch rekening mee houden dat hij dood is ben ik bang.
Hij komt uit men oudste systeempje, daar haddek hem al eerder uitgehaald, daarna teruggestoken, paar maand geleden dat hele systeem uit elkaar gevezen, sindsdien lag ie in een doos (zonder bescherming :D). Ik heb er geluid uit gekregen, lijkt me dus dattie niet dood is, indien hij dat wel is, is dat geen ramp, alleen jammer.
Hoe heb je die geluidskaart vastgepakt? misschien was je op dat moment statisch en heeft ie toch een schokje gehad omdat je hem verkeerd hebt vastgepakt?
Met men blote hand... 8)7 Zie hierboven, ik kreeg er geluid uit, hij is dus volgens mij echt niet dood.