iTunes ziet bibliotheek niet meer na reset op netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb geprobeerd de topictitel zou duidelijk mogelijk te maken.
Mijn probleem is dat ik mijn iTunes library op een nas heb staan en van daaruit ook oproep en afspeel.
De locatie staat in iTunes bij instellingen ook dusdanig ingesteld.
In mijn geval H:Muziek/etc
Dit werkt prima, alleen na een reset van mijn computer zet hij in zijn eigen default instellingen voor de bibliotheek weer terug en moet ik dus weer eerst verwijzen naar de netwerkschijf.
Dit is uiteraard nogal omslachtig.
Kan iTunes de instellingen niet op een of andere manier vasthouden?
Ik kan er niets over vinden op het forum :'(
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Reset, bedoel je daarmee opnieuw opstarten of opnieuw je OS installeren?
Ik ben in geen manier een expert met Itunes, maar is het zo dat itunes een deel heeft dat laad bij het opstarten van Windows? Het kan namelijk dat windows op het moment dat Itunes dan geladen wordt de virtuele hdd (H) nog niet heeft aangemaakt, en Itunes dus teruggaat naar z`n standaard.

Probeer is of Itunes niet gewoon de netwerknaam accepteerd:
code:
1
\\[nas-server]\Muziek\etc

(Via die weg zou je er met start>uitvoeren ook bij moeten kunnen)

[ Voor 76% gewijzigd door Nijn op 30-10-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Het is als ik de computer opnieuw opstart.
Ik heb staan H:\Thuis\iTunes\Muziek
Als ik dit in uitvoeren intyp kom ik keurig in die map.
Ik moet het dus na opnieuw opstarten van windows (warm of cold) opnieuw bij iTunes instellen, want dan verwijst hij weer naar zijn default bibliotheek, waar in mijn geval dus niets meer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
H:\ is slechts een "mapping" die Windows aanmaakt tijdens het opstarten. Probeer het is te bereiken op deze manier:

\\netwerknaam van je NAS\

[ Voor 5% gewijzigd door Nijn op 31-10-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
nijn-01 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:31:
H:\ is slechts een "mapping" die Windows aanmaakt tijdens het opstarten. Probeer het is te bereiken op deze manier:

\\netwerknaam van je NAS\
Helaas kan ik in iTunes onder de voorkeuren niets zelf in typen ik kan alleen bladeren en hij zet hem zelf neer 8)7
Ik ben ook nog eens even verder op zoek geweest en vond op het Appleforum een antwoord wat neerkwam op:
Als je Windows opstart en direct daarna iTunes bestaat inderdaad de mogelijkheid dat iTunes de netwerkmap nog niet kan vinden en dus zijn eigen defaultmap weer aanmaakt.
Ik vind dit eerlijk gezegd allemaal te dom voor woorden.
Je kan dus helemaal niets hierin beinvloeden dus als je te vroeg bent moet iTunes weer opnieuw je hele bibliotheek gaan opbouwen ofzoiets.
Maar wel zeggen dat de iTunes bibliotheek prima op en netwerkschijf gezet kan worden.
Eerlijk gezegd is degeen die dit bedacht heeft schijnbaar niet de uitvinder van het buskruit.
Ik word hier bozig van,sorry.
:(