[intel]moederbord Core Duo, met DVI+VGA

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik heb nu een socket 939 A64, en die heeft geen hardware virtualisatie ondersteuning, wat toch wel erg prettig zou zijn. Dat wordt dus moederbord+CPU upgraden, want de So939 is er gewoon niet met pacifica blijkbaar.

Ik ben over het algemeen een doodsimpele linuxgebruiker, die bijna nooit spelletjes speelt en veel video kijkt op mn VGA beamer en DVI 1440x900 TFT. Omdat ik het zat ben overgelaten te zijn aan nvidia kwa ondersteuning wil ik overstappen op een intel grafische kaart, en dus een intel mobo. Dual core lijkt me ook erg prettig, en een Core 2 Duo is lekker zuinig geloof ik.

Ik kom er alleen niet helemaal uit welk mobo voor mij geschikt is dan. Zijn er uberhaupt intel mobo's met DVI en VGA? En hebben die wel genoeg kracht om google earth een beetje te draaien, en grafische desktop effecten met beryl/compiz lekker kunnen doen?

ethernet onboard is mooi meegenomen, gigabit ook, een mobo met nog een beetje ruimte aan PCI en PCI express sloten zou erg prettig zijn, voor de rest eigenlijk geen eisen.

ik ben al een heleboel bordjes uit de pricewatch afgegaan, maar kan er geeneen vinden met DVI+VGA, met PCI express, weet iemand of ze uberhaupt bestaan?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Zeker weten. Asrock Conroe945G-DVI heeft DVI+VGA. Wel vrij simpel bordje, maar normaal gesproken voldoende voor de meeste gebruikers.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Foxconn G9657MA-8EKRS2H

[ Voor 215% gewijzigd door Microkid op 30-10-2006 06:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Om de vraag nog iets te compliceren;

Zijn er ook mobo's met DVI on-board met drivers voor W2K3 Server?

Ik wil heel erg graag een Areca 1220 in Windows 2003 draaien, het liefst op een ASUS bordje. Server borden vind ik wat te duur. Mijn oog was gevallen op een P5B Deluxe maar hier zijn veel problemen mee icm de Areca PCI-e X8 kaart :-(

Iemand een tip? Core 2 Duo processor + Areca 1220 en video? (onboard niet eens een vereiste)?

Thanks!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als het onboard VGA is dan kan je gewoon de XP drivers gebruiken in W2K3 server. Doe ik ook, werkt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 18:54
Hmm ik keek even in dit topic en dan zie ik bij die foxconn dit staan:
  • Back Panel I/O Ports: One Parallel port
  • One VGA port
  • One PS/2 keyboard port
  • One PS/2 mouse port
  • One Optical S/PDIF out
  • One audio jack supports 6 jacks
  • One IEEE1394 port
  • 4 x USB 2.0 ports
  • One RJ45 LAN jacks
  • One External SATA Port
Mis ik nu iets of zie ik geen DVI?

[ Voor 3% gewijzigd door Kaaswagen op 30-10-2006 18:22 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
RutgerDB schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:06:
Om de vraag nog iets te compliceren;

Zijn er ook mobo's met DVI on-board met drivers voor W2K3 Server?

Ik wil heel erg graag een Areca 1220 in Windows 2003 draaien, het liefst op een ASUS bordje. Server borden vind ik wat te duur. Mijn oog was gevallen op een P5B Deluxe maar hier zijn veel problemen mee icm de Areca PCI-e X8 kaart :-(

Iemand een tip? Core 2 Duo processor + Areca 1220 en video? (onboard niet eens een vereiste)?

Thanks!
Intel GMA950(die op het bord zit wat ik eerder noemde, Asrock Conroe945G_DVI) werken prima onder Windows Server 2003, je kunt gewoon de de XP drivers hiervoor gebruiken. Heb dit zelf wel eens getest op het werk, gaat zonder enig probleem(zoals eigenlijk altijd geldt voor W2K3 icm XP-drivers)

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 30-10-2006 21:44 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Met DVI adapters kan je gebruik maken van DVI op een aantal moederborden met Intel video on-board. Ik dacht de 915 en 945 het iig wel konden.

Ik heb er 10 nieuwe van thuisliggen... maar nog niet uitgetest of het echt werkt

• RutgerDB
OK, duidelijk. XP drivers dus gewoon onder W2K3 installeren.

Dan rest mij nu alleen nog om uit te zoeken of de Intel PCI-e X16 sloten ook geschikt zijn om iets anders dan videokaarten in te steken.

Naar verluidt houden ASUS en nog een groot aantal moederborden zich niet strikt aan de PCI-e standaard en programmeren ze de BIOS alleen om videokaarten in de X16 sloten te initialiseren. Dat betekent dus dat als je je ARECA X8 kaartje in zo'n slot steekt dat het niet zal gaan werken.

Lekker makkelijk weer :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, duidelijk. XP drivers dus gewoon onder W2K3 installeren
Let op dat je deze grap bij 32b XP en 32b 2K3 kunt uithalen, maar bij de 64b versie is er gewoon de harde eis dat het signed is en kun je dat dus niet doen :o

Eh, maar de TS ging hier Linux op draaien, dus is al dit gedoe over Windows offtopic dankzij de kaping van RutgerDB. Graag weer on-topic dus :z

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 31-10-2006 11:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
nou je toch mn topic gehijacked hebt ;) kun je me dan uitleggen waarom een server uberhaupt een VGA kaart nodig heeft? en dat ie zelfs zo belangrijk is dat je je hele keuze van moederbord ervan af laat hangen? Ik snap dat je windows niet op een andere machine kunt installeren en dan die install over zetten, dat doe ik bij mijn servers altijd, maar dan kun je er toch wel even een crappy PCI kaartje inzetten? of de onboard in SVGA modus ofzo?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• RutgerDB
Smokalot, de meeste mobo met dual PCI-e sloten gaan gek doen zodra je in één van die sloten een videokaart steekt.

Omdat ik dat soort geneuzel wil voorkomen heb ik 't liefst een moederbord met on-board video. De enige insteek kaart is dan de Areca. Echter zijn er ook een aantal moederbord fabrikanten die hun PCI-e X16 sloten louter en alleen geschikt heeft gemaakt voor videokaarten. Ik wil dus voorkomen dat ik zo'n bordje koop.

Heb inmiddels met Intel pre-sales support en Asus gemaild. Intel geeft geen advies aan consumers en ASUS zegt dat ik maar op de Areca site moet gaan kijken :?

De Areca MB compatibility list is zeer beperkt. Staan alleen server moederborden in voor Xeon's e.d.

Schiet dus allemaal voor geen meter op. Als ik 'nieuws' heb (ga denk ik maar op goed geluk bestellen) dan zal ik het laten weten.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
wat is er nou mis met het asrock board?
LGA 775 for Intel® Dual Core Core™ 2 Extreme / Core™ 2 Duo / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D
Intel® 945G Chipset
Supports FSB 1066/800/533 MHz processor, EM64T CPU and H-T Technology
Supports Dual Channel DDRII667/533 x 4 DIMM slots with max. capacity up to 4GB
Intel® Graphics Media Accelerator 950, Pixel Shader 2.0, DirectX 9.0 and Max. shared memory 192MB
1 x PCI Express x16 slot, 1 x PCI Express x1 slot
Supports Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
Dual VGA Output: support DVI-D and D-Sub ports with DVI Graphics-SI card by independent display controllers
Hybrid Booster - Safe Overclocking Technology
Untied Overclocking : During Overclocking, FSB enjoys better margin due to fixed PCIE/ PCI Buses
4 x Serial ATAII 3.0 Gb/s connectors
7.1 CH Vista™ Premium level HD Audio (ALC888 Audio Codec)
Worldwide First Embedded MB with Vista™ Premium Logo
HD 8CH I/O: 4 ready-to-use USB ports, HD 7.1 channel audio jacks

of werkt die areca gewoon niet in het pci 16x slot van de asrock?

• RutgerDB
IRCfreak, dat bordje ziet er spatzuiver uit. Echter blijkt uit de praktijk dat veel mensen last hebben met Areca's in workstations en game pc's. Deze machines gebruiken de PCI-e bussen niet helemaal netjes. Vooral de SLI en Crossfire capable borden schijnen te verwachten dat als er in één slot een videokaart zit dat in het tweede slot dan ook een videokaart moet komen.

Ik ben een beetje huiverig om mijn spullen te gaan bestellen om deze reden. De HCL van Areca is zeer beperkt en bevat tot op heden nog geen Core 2 Duo mainboards. (laatste update Juni 2006).
Pagina: 1