[Testcase] " Anni Friesinger " Inzell 2006

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
.verwijderd.

[ Voor 144% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:23 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

scherpe foto's en journalistisch vast gelegd. M.a.w. je laat zien wat er gaande was, maar technisch had je het mooier kunnen doen. IJs reflecteert mooi, dus probeer haar reflectie er ook op te krijgen. Schiet ter hoogte van het ijs voor een bijzonder standpunt. Schiet net langs haar heen over de baan, zodat je een idee krijgt van beweging en doel. Probeer een details vast te leggen (bijvoorbeeld ijs dat van haar schaats schiet als ze af zet)....en ga zo maar door. Vooral creativiteit mis ik behoorlijk.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 17:51
Vind foto 1 erg mooi.
Camera?
Lens?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

#1, de pose is fantastisch vast gelegd, iig voor een leek als ik :P. Let alleen ook op je achtergrond. Wellicht had je beter de weerspiegeling in het ijs er meer op moeten zetten ipv de drukke achtergrond.

#2 deze pose ziet er in mijn ogen nogal lomp uit. Het is dat je zegt dat het de start is, maar het zou net zo goed de val zijn geweest (als je het beschadigde ijs waar op was afgezet niet had gezien). De foto verder doet me niet veel.

#3 Onderwerp in het midden, waarschijnlijk genomen toen je zelf op een bankje/stoel zat. Probeer liever op ooghoogte te komen. Ziet er op het oog mooier uit ;). Achtergrond ziet er hier geschikter uit, zeker als de tribune afgeladen vol had gezeten ;)

#4 Hmz, wat is hier het onderwerp? Het lijkt wel alsof er scherpgesteld is op de band achter Anni. Anni zelf is overigens ook bewogen. In deze situatie is het ook eigenlijk een verplichting om je gear mee te bewegen/draaien met je onderwerp, zodat je de foto de juiste dynamiek/beweging mee geeft. Compositie is bij deze beter, minder drukke achtergrond, meer ijs, alleen heb je haar in de weerspiegeling op het ijs onthoofd ;)

Ik geloof graag dat het ontzettend moeilijk is om alles te fotograferen op lokatie. Alles gaat super snel etc. Oefening baart kunst in dit geval. Vooral oefenen, kijken oefenen en nog eens kijken!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

zoals jules zegt ik mis de snelheid ook een beetje dat neemt niet weg het zijn prachtige foto's O+

wat voor camera?
lens?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 107% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mooie scherpe platen met mooie kleuren. Niet doorgeschoten zoals je vaak wel ziet (maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan).

Tips voor volgende keer:
- kies een andere uitsnede zodat je bevoorbeeld de saaie bovenkant weglaat en de dan de reflectie van de schaatser in het ijs meeneemt.
- meepannen met de schaatser met een langere sluitertijd zodat je gevoel van snelheid krijgt, lastig om te doen.
- close up van vermoeide gezichten als ze de strijd geleverd hebben.

Edit: ik ben niet helemaal duidelijk geweest, vrees ik. Met "doorgeschoten" bedoel ik doorgeschoten met het nabewerken van de kleuren in bv Photoshop. De saturation wordt soms veel te veel verhoogd, waardoor het dan erg onnatuurlijk wordt. Bij jou is het gewoon goed :)

[ Voor 22% gewijzigd door ajhaverkamp op 30-10-2006 14:04 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 154% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Kleinigheidje: Ik denk dat je EXIFcodes wat door elkaar geraakt zijn.
Bijv. foto #1: 1/400 +/- 0 EV en 98mm, volgens mijn Opanda IEXIF 2, volgens jou 1/4000, - 1/3, 109mm?
Wat betekent trouwens dat "CCDWidth: 6,58mm"? De sensor van de 350D is toch breder?

Over de foto's is al genoeg gezegd, maar alle begin is moeilijk en je hebt wel unieke mogelijkheden en goed spul om mee te werken, dus dat komt vast wel goed.

Ik dacht trouwens even dat er op #2 stof was gekomen, maar dat is waarschijnlijk opspattend ijs (wat een scherpte!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Laatste serie komt beduidend beter over. Betere uitsnedes/compo's, Minder storende elementen op de achtergrond, of meer ter zake doende dingen. Vele male prettiger om naar te kijken!
Alleen de pauze op #6 waarin ze zich betrapt voelt vind ik minder. Maar dat is vanwege de vage uitdrukking die ze op haar gezicht heeft zitten. Let maar es op als je naar foto's kijkt, één van de eerste dingen die je doet is naar een gezicht kijken. De rest van de foto is dan vaak meer bijzaak.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1