Toon posts:

Asus A7Jc en Asus A7T

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe laptop en ik was van plan een 15,4 inch laptop van bijvoorbeeld Zepto of Compal te kopen. Mijn belangrijkste eisen zijn dat het een laptop is met een hoge resolutie en minimaal 1 GB geheugen (liever 2 GB), minimaal een 100 GB harde schijf en een Ati X1600 of Nvidia GeForce G0 7600 met dedicated geheugen.

Echter, aangezien ik niet van plan ben de laptop in de trein ofzo mee te nemen en hem overwegend thuis zal gebruiken, ben ik nu toch ook aan het kijken naar een 17 inch laptop aangezien het gewicht maar een kilootje ofzo met een 15,4 inch scheelt en een 17 inch laptop nauwelijks tot soms zelfs niet eens duurder is.

Ik denk aan een Asus A7Jc (met Intel Core 2 Duo en Nvidia 7600) of een Asus A7T (met AMD Turion TL52 en Ati X1600), beiden volgens mij prima laptops.

Het zijn dus 17 inch laptops met een beeldresolutie van 1440x900, niet zo heel hoog maar wel acceptabel volgens mij. Weet iemand iets over de kwaliteit van deze schermen?

Zijn deze laptops kwalitatief gezien (dus ook qua sterkte en degelijkheid) vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Asus F3Ja? Ik heb niet echt reviews kunnen vinden, kan iemand mij een link geven naar reviews van een van deze laptops?

Wat zijn in het algemeen voor- en/of nadelen van een 17 inch laptop? Afgezien van zaken als portability en gewicht?

En als jullie zouden moeten kiezen tussen die met de Intel of die met de AMD? Ik weet dat de Intel iets sneller is, maar merk je dat ook in de praktijk? De AMD is wel goedkoper en bij bijvoorbeeld Laptops4u kun je beiden qua geheugen en toerental harde schijf naar eigen inzicht opwaarderen.

En eventuele alternatieven? Een Dell 9400? Is dat bijvoorbeeld een goeie concurrent qua prijs en kwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder tref je twee mogelijke configuraties aan:

Asus A7Jc:

- Processor Intel Core 2 Duo T5600 (1.83Ghz;667Mhz FSB;2MB L2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Video ATI X1600 256 mb
- 17" WXGA TFT (1440 x 900) Color Shine
- Besturingssysteem MS Windows XP MediaCenter

PRIJS: EURO 1.604,--

Asus A7T

- Processor AMD Turion 64 X2 TL52 (1.6Ghz; 512Kb x 2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Video NVIDIA GeForce Go 7600 256 mb
- 17" WXGA TFT (1440 x 900) Color Shine
- Besturingssysteem MS Windows XP MediaCenter

PRIJS: EURO 1.475,--

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een uitgebreide review met foto's gevonden:

http://www.pcper.com/article.php?aid=254&type=expert

Uit de review blijkt dat het een prima laptop is met een prachtig scherm en heel behoorlijke prestaties.

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
Ik heb sinds 2 maand de A7T, superlaptop, prachtig beeld, usb achterin en 1 aan de zijkant, lekker vlot, gamen met gemak op de hoogte kwaliteiten, DVD ook prima, geen gestotter niks.
Veel mogelijkheden met asus progjes ed, snelheid instellen, zuiniger, minder zuinig, beeld instelling noem maar op.

Minpuntje, de rechtermuisknop werkt niet op het gehel vlak maar heb er geen last van, je moet gewoon niks rechtsonderin op de rechter knop willen duwen want dan "klikt" hij niet...

Superstevige laptop ook, geluid is ook erg goed voor een laptop, vergeleken met een Dell iig....

Mij hoor je niet klagen, de tas die er bij zit is ook goed trouwens, zou wel een andere muis erbij kopen, kabeltje van de bijgeleverde is veel te kort en de muis is gewoon cheap. Heb zelf de Logitech G5 muis erbij

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie !

Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen, van bijvoorbeeld de beginpagina van Tweakers Net? Ik ben namelijk een beetje bang dat ik de resolutie misschien nog steeds te laag vindt.

Kun je me nog iets meer info geven over harde schijf en geheugen wat jij erin hebt zitten?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dell 9400 heeft wel een betere videokaart (7900) (net zoals de Siemens Xi 1546 met X1800 en MXM III slot) en de kwaliteit is ook goed, maar t scherm was minder in vergelijking met mijn Asus A6Ja.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
De A6T (kleine 15.4" broertje van de A7T en 1 GB minder, verder hetzelfde (zie specs below)) draait ook hier heerlijk. In spellen is het zelfs zo dat de GFX toch een bottleneck vormt waardoor je een tragere CPU niet zo snel zal merken. Het is dus vooral de keuze of je echt een snellere CPU wilt of niet. De Core 2 Duo is sneller in encoden van dingen voor de rest valt het verschil met een Turion nog wel te overzien meende ik in benchmarks te zien.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:39:
De A6T (kleine 15.4" broertje van de A7T en 1 GB minder, verder hetzelfde (zie specs below)) draait ook hier heerlijk. In spellen is het zelfs zo dat de GFX toch een bottleneck vormt waardoor je een tragere CPU niet zo snel zal merken. Het is dus vooral de keuze of je echt een snellere CPU wilt of niet. De Core 2 Duo is sneller in encoden van dingen voor de rest valt het verschil met een Turion nog wel te overzien meende ik in benchmarks te zien.
Nu heb ik begrepen dat de A6T nogal wat kinderziektes heeft en dat de F3Ja de doorontwikkelde versie van de A6T is. Zo zou de behuizing van de A6T ook niet zo geweldig zijn. Als de A7T de grote broer van de A6T is (wat wel logisch klinkt), twijfel ik toch aan de kwaliteit daarvan.

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:58:
[...]

Nu heb ik begrepen dat de A6T nogal wat kinderziektes heeft en dat de F3Ja de doorontwikkelde versie van de A6T is. Zo zou de behuizing van de A6T ook niet zo geweldig zijn. Als de A7T de grote broer van de A6T is (wat wel logisch klinkt), twijfel ik toch aan de kwaliteit daarvan.
Ja dat staat in het F3 topic... Verder geven ze geen link dus weet ik niet waar ze het "uberhaupt weghalen maarja.. De A6 behuizing voelt stevig aan en zie geen kinderziektes. Alles is stevig. De F3 heeft weer een andere behuizing en tuurlijk zal er wel het een of het ander zijn veranderd maar veel zal het echt niet uitmaken. Mijn A6T vergeleken met de Acer Aspire van mn buurjongen merk je pas een wereld van verschil. Zijn toetsenbord zit "los" en drukt ver door, ook het beeldscherm zit lang niet zo stevig en lijkt zeer plastic.. Er zijn dan ook verschillende acer gebruikers die scheuren in het scharnier krijgen na ong. een jaar!

Nee waar de mensen van het F3 topic het weg halen weet ik niet (vraag ze de bron) want mijn A6T is alles behalve slap te noemen. De behuizing zit goed in elkaar. De F3 serie schijnt wel koeler te zijn, maarja dat kan aan van alles liggen. Mijn A6T is iig nooit zo heet dat ik er niet mee op schoot kan (zelfs gamen). Hier hoef je je keuze niet voor te veranderen. Kinderziektes zou ik eerder in de F3 serie verwachten omdat hij nieuw is, de A6 serie bestaat al minstens een jaar dus juist daar zullen ze uit zijn gehaald. Ook is het wel wat mee veranderd, zo heb ik nu ook DVI waar eerst een parallel poort zat oid.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 30-10-2006 19:12 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:17
Weet iemand dit toevallig: Want ik wil dus een A7T gaan kopen:
Astennu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:36:
Ik weet niet of iemand dit weet maar het gaat om het volgende:

Geforce 7600 GO 256 MB. Nu hoorde ik dat er dan dus maar 128 MB dedicated op zit en dat er 128 via het ram geheugen gaat.

Maar de 7600 heeft geen support voor dat Turbochache. Bij ATi staat er netjes 256 MB + 512 Hypermemory. Dus totaal 768. Maar hoe zit dat bij die 7600 GO ? Ik wil namelijk de Asus A7T laptop gaan halen alleen daar zit dus een 7600 GO 256 MB in anders moet ik op zoek naar een 512. Maar die zullen wel niet verkrijgbaar zijn.

Edit: bij de specs staat ook het volgende:

Video * NVIDIA GeForce Go 7600 DDRII 256MB

Erg eng ik wil geen DDR II vga ram. dus ik denk dat ik ook deze laptop links laat liggen en voor een laptop met ATi kaart ga daar weet ik tenminste wel wat ik krijg. jammer genoeg kan ik dan geen AMD cpu hebben :'(
Het schijnt dus dat er altijd maar 128 dedicated op zit en dat de rest gewoon in het ram geladen wordt. en daar heb ik geen zin in. Ook wil ik geen DDR II. kan iemand met de A7T de clock speeds van de GPU posten ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:01:
Weet iemand dit toevallig: Want ik wil dus een A7T gaan kopen:

[...]

Het schijnt dus dat er altijd maar 128 dedicated op zit en dat de rest gewoon in het ram geladen wordt. en daar heb ik geen zin in. Ook wil ik geen DDR II. kan iemand met de A7T de clock speeds van de GPU posten ?
Het lijkt mij dat er gewoon sprake is van 256 mb dedicated videogeheugen. Misschien dat iemand met een A7T eens even wat benchmarks kan vermelden, dan weet je toch genoeg?

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:41:
[...]

Het lijkt mij dat er gewoon sprake is van 256 mb dedicated videogeheugen. Misschien dat iemand met een A7T eens even wat benchmarks kan vermelden, dan weet je toch genoeg?
Jep een leuke 3dmark 2005 op deze laptop. Want ik ben aan het kijken naar laptops met X1600. En die lijken wat sneller. Jammer genoeg wijken de specs van die pc's allemaal af. Een heeft weer snellere andere weer langzamere cpu enz.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• GENETX
Hier op de A6T dus gewoon 256MB DDRII dedicated die een van de hoogste 3Dmark06 scores neerzet met een Go 7600 van 2211 punten. De meesten (en ook de ati's) doen het met veel minder (+/- >200 punten!). Voor DDR3 moet je toch echt denken aan een High-end GPU (7800>), de meesten beginnen er niet aan met duur GDDR3 geheugen voor mid-end voor de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:11:
Hier op de A6T dus gewoon 256MB DDRII dedicated die een van de hoogste 3Dmark06 scores neerzet met een Go 7600 van 2211 punten. De meesten (en ook de ati's) doen het met veel minder (+/- >200 punten!). Voor DDR3 moet je toch echt denken aan een High-end GPU (7800>), de meesten beginnen er niet aan met duur GDDR3 geheugen voor mid-end voor de laptop.
Wat maakt het uit wat voor geheugen erin zit? Als de prestaties goed zijn, dan zegt dat toch genoeg? Wat ik me wel afvraag is of de combinatie Intel T5600 en ATI X1600 sneller is dan de combinatie AMD Turion TL-52 en GeForce 7600.

• GENETX
De T5600 is sneller dan de Turion,maar in games is de GFX toch het bottleneck dus dan maakt het niet veel uit. De ene test wordt gewonnen door de Geforce, deandere door de X1600. Speel je veel OpenGL games (Wolfenstein, Doom, Quake) dan is de GeForce de betere keuze aangezien de GeForce kaarten op dat gebied gehakt maken van ATI kaarten.

Verwijderd

Ok kijkend naar een half life + half life 2 engine based game, (cs en css)... welke kaart is dar dan het beste voor?

• GENETX
Dan zou je even benchmarks moeten zoeken, het maakt weinig uit, 3Dmark zegt niet zoveel. Op deze duitse site http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=241497 staan 2 benchmarks met de A6T waar de GF go 7600 de X1600 verslaat in NFSMW terwijl de X1600 net wat beter is in FEAR.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot is de A7 daadwerkelijk? Is het nog wel een laptop? Ik bedoel, ik gebruik dat ding voornamelijk in mijn eigen huis, maar kun je hem bijvoorbeeld wel op schoot gebruiken?

Hoe zit het met de spiegeling van het scherm? Doordat het een groot scherm is, heb je er mogelijk ook meer last van of niet?

• Astennu
GremliN-Online Ik had even een vraagje over het underclocken. Zou je mij even kunnen mailen @ astennu91(AT)hotmail.com. Ik heb nu zelf een A7T echter kan ik in clockgen alleen speeds instellen geen voltages. Bij mijn oude laptop kon het wel maar dat was ook een hele oude versie van clockgen. En daar moest ik ook de cpu drivers aanpassen om de clocks te verhogen. Had jij dit ook.

• Astennu
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:35:
Hoe groot is de A7 daadwerkelijk? Is het nog wel een laptop? Ik bedoel, ik gebruik dat ding voornamelijk in mijn eigen huis, maar kun je hem bijvoorbeeld wel op schoot gebruiken?

Hoe zit het met de spiegeling van het scherm? Doordat het een groot scherm is, heb je er mogelijk ook meer last van of niet?
Hij is echt een stuk groter. Spiegeling van het scherm is alleen iritant met veel tegenlicht. Anders ziet het er erg mooi uit. Ik vind de A7T wel een mooie laptop. Ook lekker stil. Geen iritante fans die heel veel lawaai maken. De fans gaan wel draaien maar het is niet een heel hoog geluid. Laptop is wel mooi dun weegt wel een stuk meer. Maar voor wat ik er mee doe is dat ideaal. Ik verplaats em niet heel veel. Maar als ik em gebruik wil ik een goede werkplek. Scherm is heerlijk groot en geluid is erg goed voor een laptop. Ik vind het een aanrader mits je em elke dag mee gaat nemen dan is hij wat aan de grote/zware kant.

Ik ben trouwens aan het zoeken naar mobility drivers voor de 7600 go. Voorheen altijd ATi kaarten gehad. Jammer genoeg heeft nvidia op hun site alleen maar drivers voor de 7900 en de 7800 niet voor de lagere modellen :'( Dus morgen op zoek naar een 3e party driver want ik heb nu de 84.xx en de nieuwste zijn al 94.xx.

• GENETX
Ik heb de 91.48 nu van www.laptopvideo2go.com. Instructie (gaat vaak mis):

1. Download driver.
2. Pak deze uit.
3. Download de .inf file en zet deze in de map van de driver (vervangen).
4. Start setup.

Dit zijn verder gewoon nVidia drivers maar met inf file met allemaal info van GF Go's uit de laptops waardoor deze drivers wel werken. Ik zal straks even kijken naar het undervolten, doe het al een tijdje niet meer na een format, hoorde laatst ook dat het mogelijk was onder de 0,800 volt te gaan waardoor ik langer op de accu zal kunnen werken.

Voor undervolten gebruikte ik eerst CrystalClock van CrystalCPUID.info, maar ik heb nu net RightMark CPU Clock Utility gevonden die lager dan 0.800 volt gaat, zal straks even proberen wat er mogelijk is. Hmmz, ik krijg RMclock iig niet aan de praat, selecteer wel andere standen maar doet niks...

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 05-11-2006 12:13 ]

• Astennu
GremliN-Online schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:27:
Ik heb de 91.48 nu van www.laptopvideo2go.com. Instructie (gaat vaak mis):

1. Download driver.
2. Pak deze uit.
3. Download de .inf file en zet deze in de map van de driver (vervangen).
4. Start setup.

Dit zijn verder gewoon nVidia drivers maar met inf file met allemaal info van GF Go's uit de laptops waardoor deze drivers wel werken. Ik zal straks even kijken naar het undervolten, doe het al een tijdje niet meer na een format, hoorde laatst ook dat het mogelijk was onder de 0,800 volt te gaan waardoor ik langer op de accu zal kunnen werken.

Voor undervolten gebruikte ik eerst CrystalClock van CrystalCPUID.info, maar ik heb nu net RightMark CPU Clock Utility gevonden die lager dan 0.800 volt gaat, zal straks even proberen wat er mogelijk is.
Ah okeey zal daar eens naar kijken. Ik ben ook vooral benieuwd naar dat underclocken. En eventueel dus ook overclocken :) Echter wil clockgen dat niet zo maar doen. Voltages zijn in de nieuwste versie ook niet meer in te stellen. Of ik kijk verkeerd.

Ben me laptop nu met XP Pro aan het installeren wat die standaard install is maar gaar.

Verwijderd

Topicstarter
Is ook bekend of de A7J (dus met Ati X1600 video) ook last heeft van dithering? Dat zou mijn keuze voor de A7T ipv voor de A7J misschien makkelijker maken. Wordt de Asus A7 eigenlijk door Asus zelf gemaakt? Is hier iets over bekend?

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande link is nog een test, ditmaal in het Duits maar wel met mooie foto's:

http://www.notebookcheck.com/Test-Asus-A7Jc.2216.0.html

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 23:56
GremliN-Online schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:11:
Hier op de A6T dus gewoon 256MB DDRII dedicated die een van de hoogste 3Dmark06 scores neerzet met een Go 7600 van 2211 punten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~supradav/img/3dmark06.jpg

A7T-7S005H (Turion TL-52 met 7600 Go) d:)b

Ik gebruik trouwens oudere drivers...
Driver 6.14.10.9147 (optimized drivers)

De drivers die standaard bij deze laptop geinstalleerd waren deden het bagger in COD2... Nu ik deze heb geinstalleerd is het eigenlijk goed en wil eigenlijk niet eens meer de nieuwste erop zetten :X

Waarom gebruikt dit forum ineens maar de helft van me scherm trouwens... Beetje jammer GoT ;(
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:33:
Onderstaande link is nog een test, ditmaal in het Duits maar wel met mooie foto's:

http://www.notebookcheck.com/Test-Asus-A7Jc.2216.0.html
Zie ik nou goed dat ik 21% betere prestaties neerzet dan die X1600? Toch de goede keus gemaakt _/-\o_

Okeokeoke CPU is zwakker maar het is een fluitje van een cent om er een TL-60 in te zetten, in de toekomst. CPU en koeler zit onder een kapje aan de onderkant heb ik uitgevonden. Zwaar relaxed.

Ook het lege memory slot trouwens. Er zit nu maar 1 module van 1024 Mb in bij mij. (Is dat niet nadelig ivm dual channel?)

---
edit: Bij nader inzien staat er niet bij op welke reso ze dat getest hebben. Ik mag het niet aanpassen in de trial versie van 3DMark06 maar zouden ze native resolutie gebruikt hebben? Kan het nergens vinden.

[ Voor 112% gewijzigd door nl2dav op 15-11-2006 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
nl2dav schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:06:
[...]

Ook het lege memory slot trouwens. Er zit nu maar 1 module van 1024 Mb in bij mij. (Is dat niet nadelig ivm dual channel?)
Ja werkt nu dus als single channel maar je kunt nu wel makkelijker upgraden naar 2 GB en dan werkt het wel als dual channel.

Verwijderd

Topicstarter
Er is nu ook de Asus Pro70JC-R018HZ, te koop o.a. bij www.computerpirates.nl. Heeft iemand meer info over deze laptop? Het mooie is dat deze 17 inch laptop een resolutie van 1680x1050 heeft. Waar ik benieuwd naar ben is of deze laptop verder precies dezelfde als de A7J is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 01:14:
Er is nu ook de Asus Pro70JC-R018HZ, te koop o.a. bij www.computerpirates.nl. Heeft iemand meer info over deze laptop? Het mooie is dat deze 17 inch laptop een resolutie van 1680x1050 heeft. Waar ik benieuwd naar ben is of deze laptop verder precies dezelfde als de A7J is.
Het lijkt er inmiddels op dat de Pro70JC juist een iets ouder model is dat nooit echt succes heeft gehad en inmiddels aan zijn EOL cyclus is begonnen. Wel raar dat er over dat type notebook van Asus eigenlijk niks te vinden is.

Inmiddels heb ik mij eens verdiept in de HP dv9000t die vanaf deze week in Nederland te koop zou moeten zijn. Dat lijkt mij een flinke concurrent voor de Asus A7 serie.

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 23:56
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:20:
[...]

Ja werkt nu dus als single channel maar je kunt nu wel makkelijker upgraden naar 2 GB en dan werkt het wel als dual channel.
Mooi.. Komt wel zodra het echt nodig is, heb nu nog wel genoeg ruimte en snelheid naar mijn idee.

Lees net dat het 5% uitmaakt in snelheid, niet echt shocking.

[ Voor 7% gewijzigd door nl2dav op 23-11-2006 16:07 ]

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 15:49
Ik zat ook naar de A7 te kijken, en ik vind het prijsverschil tussen de A7T-7S005 en de A7JC-R034M (pfff, wat een typenummers...) best groot: ruim 400 euro (is de JC duurder). Daar krijg je dan bij de JC een T5600 voor ipv een TL52, 2GB ipv 1 en 120GB harddisk ipv 100. Zie ik nog wat over het hoofd? Ik vraag me af of het scherm hetzelfde is? Of zou er in de JC een beter paneel verwerkt zijn?

Zelf vind ik de kwaliteit van het scherm belangrijk; ik zal de machine vooral gaan gebruiken voor foto's selecteren en eventueel bewerken. Vooral een gelijkmatige uitlichting vind ik belangrijk. Hoe zit dat bij de A7? Als je een wit scherm opent, zijn er dan duidelijk zichtbare donkerder vlekken in de hoeken? Veel laptops vallen op die criteria af bij mij. Bij de Media Markt heb ik de HP 9055 en een Toshiba gezien waar je zo'n beetje al kijkhoek-problemen hebt als je er recht voor staat.

Dan nog zo'n deal-breaker voor mij: de linker shift-toets. Die is toch hopelijk wel groot bij de A7? Veel laptops hebben daar een klein toetsje en er dan nog eentje naast, en met mijn beperkte typcapaciteiten tik ik dan steeds iets anders ipv de bedoelde hoofdletter :(

Verwijderd

Hmm, ik ben van plan een a6t of a7t aan te schaffen. De a7t is echter wel 100 euro duurder, is de a7t de 100 euro extra (17" monitor?) waard? Ik photoshop vaak en doe aan bepaalde games (gtr2, live for speed). Ook gebruik ik em als desktopvervanger, mobiliteit maakt me dan eigenlijk (bijna) niet uit.

• GENETX
In games zal de GFX is het zwaarder krijgen door de extra pixels. Ik photoshop zelf ook wel wat. Het beeldscherm laat idd soms wat te wensen over, echter kan ik er wel mee werken. Het is wat je zelf wilt. Ik vind het zelf altijd zonde om een laptop te kopen die groter is dan 15.4" omdat ik het dan eigenlijk geen laptop meer vind. Zelf vind ik de 1280x800 resolutie goed voor de GeForce 7600, maar ik weet niet hoe de prestaties teruglopen bij een hogere resolutie.

Zelf vind ik (gewend aan 17"CRT 1024x768 hiervoor) de A6T groot genoeg als Mobiele-DTR, je zou altijd naast de 100 euro iets kunnen bijleggen en er een TFT bij kopen. Dan kun je beide dingen combineren (snelle laptop die toch compact is) en thuis er even aanpluggen samen met muis en toetsenbord zodat je hem als desktop gebruikt.

Verwijderd

Thnx voor je snelle reply!

Ik gebruik nu nog een philips 19" lcd :) Ik had er niet aan gedacht, maar idd kan ik beter a6t en dan de philips aansluiten (en muis+keyb & speakers) Dankje :)

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om de 19"lcd én de laptopmonitor allebei te gebruiken?

• GENETX
Ja. Sluit de laatste tijd mn A6T aan op de TV icm met Vista MediaCenter. Ik hou gewoon ook beeld op de laptop, allemaal mogelijk. Verder heeft de A6T (en de A7T hoogstwaarschijnlijk ook) een DVI aansluiting die veel laptops missen. Ik weet niet of je lcd die heeft, maar geeft een behoorlijke meerwaarde.

Verwijderd

Hmm, dus als ik het goed heb begrepen, krijg je op de laptop hetzelfde beeld weergegeven als op de tv?

Wat ik eigenlijk wil is dat ik de LCD (vga) aansluit en als hoofdscherm gebruik, de monitor van de laptop fungeert dan als bijscherm. Daar kan ik bijv. de panels van photoshop erin verwerken. Dit is dus mogelijk door de LCD met een VGA > DVI adapter aan te sluiten op de DVI uitgang van de laptop? Dan heb ik dus 2 werkvelden ipv precies hetzelfde beeld?

• GENETX
Je kunt gewoon kiezen voor kloon (wat jij in het begin beschrijft) of splitsen over 2 monitoren (bureaublad uitbreiden). nVidia geeft dan nog een extra optie om de 2 monitoren als 1 te zien. Op die manier wordt een venster over beide schermen gemaximaliseerd bij maximalisern in plaats van 1.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 12-12-2006 20:27 ]

Pagina: 1