[XP] Combinatie BS-Player & MPC gezocht

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Ik zit met een luxe probleempje. Ik heb mijn thuisbioscoop met zelfbouw beamer nu bijna compleet geconfigureerd, het kan alleen nog mooier....

Omdat ik onderaan het beeld van de beamer meer lichtopbrengst heb, niet het volledige beeld van de beamer kan worden geprojecteerd en alle films breedbeeld zijn, gebruik ik altijd Media Player Classic om mijn films op de beamer af te spelen, hiermee kan ik namelijk full screen het beeld iets verkleinen en vervolgens naar beneden verschuiven, zeeer handig :)

Nu ben ik verhuisd en heb ik geen Yamaha Receiver meer tot mij beschikking. Ik heb een oude platen/dat/cd versterker met 2 boxen gepakt en die op mijn laptop aangesloten. Na de equalizer van de versterker én de equalizer van WinAmp ingesteld te hebben, krijg ik toch erg mooi geluid. Nu wil ik alleen bij films op de beamer ook een equalizer gebruiken. BS-player heeft er één en dat werkt perfect. Maar BS-player kan weer niet het beeld verplaatsen, alleen maar in-en-uitzoomen.

Dus wat ik zoek kunnen twee dingen zijn. Een software matige equalizer waarmee ik al het geluid dat uit de laptop komt kan equalizen, óf een MP die beide opties tot zijn beschikking heeft.

Geluidskaart van laptop: ESS Maestro 3 (zit helaas geen software bij)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan natuurlijk ffdshow installeren met de audio codec, en dan ervoor kiezen dat ffdshow audio codec alle geluidscodecs doet... die heeft een ingebouwde equalizer die je kan aanpassen, zelfs met Winamp Plugins als je wilt :)...

En dan werkt het in ieder DShow programma, dus ook in Media Player Classic...

Home Assistant Configuratie V&A

• kikibu
he ja, ik ga het meteen even proberen ...

Al een hele tijd liggen zoeken en ligt het antwoord voor je neus ....

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:18
MPC + FFDShow, werkt prima voor films. de equalizer benader je via rechtermuisknop tijdens de film of via het FFDShow Audio icoontje in de systray. Vinkje in ffdshow zetten bij Equalizer en rommelen maar :)
De laatste (niet-experimentele) FFDShow vind je denk ik op http://x264.nl/.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 29-10-2006 23:29 ]

• kikibu
De tip heeft me een heleboel geholpen en mijn probleem al opgelost!

Ik gebruikte voorheen altijd FFD-show, omdat ik dacht dat deze sneller werkte op pc's (ervaring). Maar nadat een een paar xvid-filmpjes het niet deden ben ik teruggestapt naar de originele filter, die overigens in mijn geval (Celeron 700, 192 mb, Lynx3DM vid) tot mijn verbasing sneller werkte.

Nu heb ik het beste van beide werelden. Want ik heb m'n k-lite codec pack en MPC zo geïnstalleerd dat ffdShow alleen wordt gebruikt bij MP3, AC3 en DTS geluid. Met de equalizer vervolgens het geluid goed gesteld en voilá!

Dank u, dank u... :)

Voor de search: In MPC -> options -> external filters -> add -> ffdShow Audio Decoder
Vervolgens dubbelklikken op het nieuw toegevoegde item ffdShow -> disable veranderen bij mp3, ac3 en dts

[ Voor 13% gewijzigd door kikibu op 29-10-2006 23:37 ]