Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Solliciteren op een functie die je eerder geweigerd hebt

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 08:02
tsja lastig verhaal maar ik probeer het toch:

een paar jaar terug heb ik 3 sollicitatie gesprekken gehad bij diverse werkgevers, waarschijnlijk heb ik bij alle 3 een goede indruk achter gelaten want ik mocht bij alle 3 beginnen. Voor mij een ontzettend moeilijke keuze want wie van de 3 biedt het beste en het leukste. Nu na ongeveer 3 jaar kom ik erachter dat ik misschien de verkeerde keuze gemaakt heb, niet dat het werk niet leuk is of de sfeer maar omdat er in die 3 jaar binnen die organisatie veel veranderd is. Veel dingen die de werkdruk en de werkzaamheden er niet leuker op maken. Daarnaast ben ik niet meer werkzaam in mijn vakgebied. iets wat ik in het begin niet erg vond maar nu, vind ik het best jammer. Ondertussen is er privé ook veel veranderd, ik ben verhuisd, getrouwd, ben ouder (=dus wijzer) geworden ....

Een tijdje terug werd ik door een detachering bureau op een baan gewezen in mijn vakgebied. deze bleek bij één van die 3 werkgevers te zijn. Op zich had ik er wel oren naar maar niet via een bureau (mijn ervaringen met dat bureau zijn niet bijster goed, salaris altijd te laat, veel gezeur over reiskosten etc etc) nu heeft het bedrijf zelf een vacature uitgezet en is het zeker de moeite waard om de solliciteren, maar ja hoe pak ik dat aan? heeft het überhaupt zin? moet ik het gesprek aanhalen in de sollicitatie brief? hoe pak ik dat een beetje goed aan?

de reden dat ik daar wil solliciteren zijn:
- meer door groeikansen
- dichterbij huis (10 km t.o. 40 km)
- werken in mijn oude vakgebied

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat het zeker zin heeft, ze wilde je al eerder hebben waarom nu niet? Het aanhalen van je eerdere gesprek zou ik wel doen aangezien het mijn inziens alleen maar postief is. Gewoon kort vermelden in je sollictatie brief en tijdens het gesprek verder uitleggen.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:44
Natuurlijk moet je solliciteren! 3 jaar is lang in het bedrijfsleven, je hebt een grote kans dat de functionaris met wie je destijds een gesprek hebt gehad allang ergens anders zit. En zo niet, dan kun je er altijd een positieve draai aan geven. Geef aan dat de afgelopen 3 jaar een leerzame ervaring zijn geweest maar dat je vakgebied toch lonkt, weet ik veel, the usual sollicitatie blahblah. Als je zelf niet over je eerdere sollicitatie begint en zij beginnen erover, dan kun je toch eerlijk vertellen waarom je destijds niet voor hun hebt gekozen en nu wel?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk als je de brief zo opstelt zoals je topicstart dat je best wel een goede kans maakt.
Het zou voor dat bedrijf overkomen als een weloverwogen keuze , dus ze zullen meteen een goed gevoel hebben dat je er komt om langer te blijven.

ong niemand maakt in eerste instantie de goede keuze , dus gewoon proberen .

How do you save a random generator ?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Waar maak je je druk over? Het bedrijf zat 3 jaar geleden al in jouw persoonlijke top 3 - dat kun je als positief presenteren. Ze zijn gewoon nog een plekje gestegen, dat is alles.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Of je het meldt is je eigen keuze. Ik zie de meerwaarde niet echt om het in je brief te noemen, maar tijdens een gesprek zou je het op een positieve wijze kunnen aanhalen zoals bv MSalters al aangeeft.

* Rukapul is bij een bedrijf (zelfde afdeling zelfs) gaan werken waar hij een klein jaar daarvoor nog een afstudeeropdracht had geweigerd. Het is niet aan de orde gekomen tijdens de sollicitatieprocedure trouwens.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb ook bij mijn huidige werkgever gesolliciteerd toen ik klaar was met mijn studie. Een andere baan leek me leuker dus die heb ik toen gekozen. Toen ik daar wegging heb ik wederom bij mijn huidige werkgever gesolliciteerd en ze hebben me gewoon aangenomen. Ze kenden me nog, dus het werd een gezellig gesprek.

Dit dus.

Pagina: 1