Welkom bij mp3-speler historie [deel 1]. Dat er nog maar vele mogen komen.
Plaats hier welke mp3-spelers je in bezit hebt en hebt gehad. Zet erbij wat het jaar van aankoop was en uiteraard een leuke foto. Wat is ermee gebeurd? Waarom heb je de bewuste mp3-speler uiteindelijk ingeruild voor die andere? Kortom, leuke beschrijvingen zijn een must!
Hieronder de mijne als eerste voorbeeld!
---
Lente 2004: Philips HDD060 (1.5 gb)

Waarom gekocht? Ik fietste toen naar school en had een mp3-speler nodig voor onderweg. Mijn oog viel op deze speler en ik was direct verkocht. Niet alleen was 1.5 gb toen veel, het had ook een mooi uiterlijk.
Wat is ermee gebeurd? Ik kreeg na enkele maanden een hekel aan de verplichte software die erbij zat. Mijn computer was te traag voor die software en dus liep het programma regelmatig vast. Op een gegeven moment kon ik er geen muziek meer opzetten! Als druppel op de gloeiend hete plaat ging eind 2005 ook nog de mini-harde schijf haperen van de speler. Ik heb tenslotte de hamer gepakt en het ding in elkaar getimmerd.
---
Eind 2005: iAudio U3 (1 gb)

Waarom gekocht? Ik zocht een vervanger voor mijn Philips HDD060. Ik zag deze en vond het een goede vervanger. Ik was niet direct verkocht, want mijn oog viel nog op de iPod Nano (first generation). Aangezien die niet zo krasbestendig was, werd het de U3.
Wat is ermee gebeurd 1 gb bleek toch te weinig. Hij gaat nu dus de deur weer uit. Overigens een prachtige speler! Jammer dat je er niet geheugen in kunt proppen.
---
Herfst 2006: iPod Nano: 2nd generation (8 gb)

Waarom gekocht? Ik koop hem morgen pas. Maar ik koop hem, omdat het gewoon een prachtig spelertje is. Lekker veel geheugen, veel mogelijkheden wat betreft audio en iTunes compatible.