Ik heb wel eens lang geleden mijn brander geflasht met nieuwe firmware. Werkte goed afgezien van een bug die een paar tikjes in audiocd's veroorzaakte. Op zich niet zo'n punt, want ik brand niet veel audiocd's (daarom kwam ik er ook pas erg laat achter). Altijd mee kunnen leven, en te lui geweest om het te fixen.
Nu toch maar even nieuwe firmware flashen, die dit probleem zou moeten verhelpen. Helaas crashte het programma al na enkele seconden, waardoor hij tijdens het flashen stopte. Nu is mijn firmware dus corrupt
. Het gaat om een AOpen DUW1608/ARR, die inmiddels na de eerste flash bekend staat als "RICOH PLoader2 REGULUS2.01". Wanneer ik het programma opnieuw probeerde te draaien crashte deze opnieuw. Ik heb alles gecontrolleerd, ook het programma opnieuw gedownload, maar deze crashte keer op keer. Omdat de drive nergens meer op reageerde (gaat niet meer open; niet met het knopje, en niet softwarematig), heb ik zojuist mijn pc gereboot om te kijken of dat misschien enig nut zou hebben. Helaas kan ik hem nu helemaal niet meer flashen en krijg ik de volgende error:
Nu toch maar even nieuwe firmware flashen, die dit probleem zou moeten verhelpen. Helaas crashte het programma al na enkele seconden, waardoor hij tijdens het flashen stopte. Nu is mijn firmware dus corrupt
Kan ik hem nog zelf reanimeren?Cannot change Drive to Up Mode.
*** NG ** NG ** NG ***
Make sure Selected Target Drive.