Experia, wel mobiel geen vaste.

Pagina: 1
Acties:

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een experia box met Voip. Was eerst een ISDN lijn.

Zoals waarschijnlijk bij jullie bekend, duurt het porteren van analoog naar digitaal soms enkele dagen.
Na het voorlopig aansluiten van de experiabox op de quatrovox, kon je volgens de helpdeskmedewerker, aan het groene lampje op de NT1 zien of je lijn klaar was. Deze zou dan uit gaan, en dus geen ISDN signaal meer ontvangen. Dan kon je de experia volgens hun rechtstreeks op de inkomende lijn pluggen.

Ik heb gewacht tot het lampje uitging, maar dit gebeurde niet, in plaats daarvan ging de lijn gewoon van de een op de andere dag dood. Ik dacht nu is het tijd voor de voip. Alles aangesloten en werkte naar het leek goed. Uitbellen gaat zowel naar mobiel en naar vaste telefoon gewoon goed.
Gebeld worden door mobiel gaat ook goed, alleen gebeld worden door een vaste telefoon werkt absoluut niet. Ik krijg het niet voormekaar.
Alles meerdere malen geswitcht, met splitter zonder splitter, weer via de isdn, maar niks helpt.
Ik ben gewoon niet te bereiken door mensen met een vaste telefoon.

Klinkt ieand dit probleem bekend in de oren? Is het een probleem aan mijn kant of aan de kant van KPN (hetnet)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
Same problem hier. Kan ook niet meer gebeld worden. Ook niet vanaf mobiel. Volgens de helpdesk een probleem met iedereen die is geporteerd op donderdag 26 oktober.

• programfile
  • Niet online
Wat mij opvalt is ook dat volgens de helpdesk het groene lampje op de NT1 uit gaat wanneer de portering voltooid is. Maar tot op de dag van vandaag brand het lampje gewoon wanneer ik binnenkomende lijn erin plug.

"**" bellen zou moeten uitwijzen of de portering voltooid was en volgens die methode heb ik geconstateerd dat de portering voltooid is.

Kan ik dat misschien op een andere manier testen?

• programfile
  • Niet online
Omdat niemand het hier blijkbaar weet, heb ik maar weer voor de zoveelste keer de helpdesk gebeld.
Het blijkt nu volgens de helpdeskmedewerker dat wanneer je voip hebt, je niet meer gebeld kunt worden vanaf een vaste telefoon zonder dat je het kengetal erbij draait.
Iedereen dus ook de mensen in dezelfde woonplaats als mij, moeten dus het tiencijferige nummer draaien.

Is dit normaal???? Ik vind dit niet kunnen.

Heeft iemand hier verstand van?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
volgens mij pure onzin :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
programfile schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:43:
Het blijkt nu volgens de helpdeskmedewerker dat wanneer je voip hebt, je niet meer gebeld kunt worden vanaf een vaste telefoon zonder dat je het kengetal erbij draait.
Typisch klok/klepel verhaal. Met de introductie van VOIP zijn er ook VOIP 'kengetallen' aangemaakt (beginnend met 087); als je zo'n nummer hebt ben je niet lokaal en niet interlokaal, maar er tussenin. Omdat het een ander kengetal is moet iedereen die jou belt dus ook dat kengetal er voor zetten.

Bij IPB (en andere VOIP abbo's zoals tele2) krijg je echter een normaal nummer (meestal je oude nummer) en dus moet het mogelijk zijn om binnen dezelfde woonplaats zonder kengetal te bellen. Als dat niet werkt zit er dus iets niet lekker in de routering van voip->analoog of andersom lijkt me.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• programfile
  • Niet online
Ligt de oplossing van het probleem nu in mijn handen of is KPN de enige die het kan verhelpen?
Of is dit niet te verhelpen?

Ik wil gewoon dat de mensen mij kunnen bellen met 6 cijfers

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dit probleem kan volgens mij alleen KPN voor je oplossen .. Het feit dat je vanaf een mobiel wel bereikbaar bent geeft mij aan dat je apparatuur gewoon werkt en dus zit het probleem in het netwerk van de KPN.
(maar ik ben geen VOIP expert; misschien dat anderen daar meer over kunnen zeggen ?)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Ik werk zelf op de betreffende helpdesk. Het lijkt erop dat je portering is misgelopen. Wanneer heb je 1369 gebeld? Plusminus twee weken daarna moet je NT1 lampje uitgaan. Als je NT1 brandt heb je nog ISDN en is de portering nog niet rond. Is ie nog niet uit kun je twee dingen doen:

1) nogmaals 1369 bellen en twee weken wachten. Sluit in de tussentijd de NT1 + ISDN aan zoals in de handleiding staat. Er is nl. een kans dat het ISDN signaal dat nu rechtstreeks op de box zit voor problemen kan veroorzaken.

2) bel de helpdesk en blijf aandringen dat het mis is gegaan. Krijg je een competente medewerker aan de lijn(en dat is tegenwoordig best moeilijk) dan zal hij je doorzetten naar de tweede lijn, die kunnen meer zien.

Ik persoonlijk zou je aanraden om gewoon nog een keer 1369 te bellen. Tenzij je bij Het Net zit, dat is 1368 of als je bij Slim zit, 1365.

• programfile
  • Niet online
Gisteren weer meer als een half uur aan de lijn gehangen met de helpdesk.
De eerste medewerker zweerde dat het gewoon normaal is dat je zonder kengetal niet bereikbaar bent, en wou me zo doorverbinden naar de afdeling voor het annuleren van IPB.

Ik heb aangedrongen dat dit niet normaal is en dat ik graag iemand anders wilde spreken.
Dat is gebeurd nadat ik meerdere malen in de wacht ben gezet.
Opeens dachten ze dat mijn kengetal misschien niet in het systeem vermeld stond en dat zouden ze even nakijken, weer in de wacht.
alles bleek toch goed te zijn.

Zeuren zeuren zeuren maar er kwam geen oplossing, ik moest mijn nummer achterlaten en hij beloofde me terug te bellen en de oplossing voor mijn probleem te zoeken.
Maar ik heb nog niks van ze gehoord.

Dat porteringsnummer heb ik inmiddels al 2 keer gebeld. maar geen resultaat.
k heb op dit moment weer de helpdesk aan de lijn, en sta inmiddels weer in de wacht.

Krijg na bijna een half uur te horen dat de portering is blijven hangen op een moment die normaal enkele minuten duurt. En het is noodzakelijk dat dat handmatig doorgedrukt wordt. Maar die meneer kan op de een of andere manier geen contact krijgen met de afdeling die daarover gaat terwijl die in het zelfde bedrijf zit.
De maximale terugbeltijd voor problemen blijkt ook nog eens 20 dagen te zijn.
dit is echt niet normaal, het telefoonnummer wordt gebruikt voor een bedrijf en is erg afhankelijk van klanten uit dezelfde regio, die dus niet weten dat ze eerst het kengetal moeten draaien.

Maar ik geef niet op en bel straks gewoon nog een keer.

Verwijderd

programfile schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:01:
dit is echt niet normaal, het telefoonnummer wordt gebruikt voor een bedrijf en is erg afhankelijk van klanten uit dezelfde regio, die dus niet weten dat ze eerst het kengetal moeten draaien.
Dan zit je toch niet bij gewoon IPB maar bij ZIPB (zakelijke variant) neem aan dat bij de laatste terugbeltijd voor een probleem geen 20 dagen is en bepaalde zaken wat sneller opgepakt worden.

• Haijo
Zakelijk is inderdaad een stuk strenger. Echter als je gewoon een particulier abbonement neemt wordt je ook zo behandelt. De afdeling die mijn collega bedoelde was waarschijnlijk de tweede lijn. Die zijn idd moeilijk te bereiken. Jammer maar helaas. Iig, als je je isdn signaal nog hebt kun je je huiscentrale nog aansluiten en daarmee bellen. Ben je altijd bereiken.

• programfile
  • Niet online
Dat is nou net het k*tte

Het lampje brand wel maar als ik de boel weer aansluit ben ik nog niet te bereiken.
Het lijkt wel of het half geporteerd is.

• Haijo
Ook als je de huiscentrale volledig aansluit? Dus de EB er even af...

• programfile
  • Niet online
Ja, heb hem net geprobeert aan te sluiten maar wanneer ik dan mezelf bel met een mobiel dan blijft de lijn gewoon stil.

De experia werkt verder ook wel goed met de inkomende lijn rechtstreeks in de adsl poort, maar de vaste telefoons kunnen mij niet bereiken. Iemand anders met een experia kan mij wel bellen, dus volgens mij is die doorschakeling nog niet voltooid.

• Haijo
Oke. Je zou nog kunnen proberen via mijnKPN het nummer te door te schakelen naar je mobiel.

Verwijderd

programfile schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:58:
Ja, heb hem net geprobeert aan te sluiten maar wanneer ik dan mezelf bel met een mobiel dan blijft de lijn gewoon stil.

De experia werkt verder ook wel goed met de inkomende lijn rechtstreeks in de adsl poort, maar de vaste telefoons kunnen mij niet bereiken. Iemand anders met een experia kan mij wel bellen, dus volgens mij is die doorschakeling nog niet voltooid.
is wel frapant, kennis van me had het juist omgekeerd, kan tijdens het porteren niet bellen met of gebeld worden door iemand anders met IPB.

• Haijo
De portering gaat idd erg brak met IpB. Omzeil het als je kan door op de splitter/huiscentrale te gaan bellen.

• programfile
  • Niet online
Bij mij is inmiddels alles opgelost.
Ik heb later op de middag weer gebeld en beleefd gevraagd of ze me nog een keer wilden doorverbinden met de technische dienst (lijn2 begreep ik).
Deze meneer stond mij vriendelijk te woord en ik had direct door dat deze meneer over genoeg kennis beschikte om mijn probleem op te lossen.
Maar na enig overleg en navraag bij collega's konden ze nog geen reden geven voor mijn probleem.
Meneer verzekerde echter dat het in goede handen was en dat hij mij terug zou bellen.
Even later belde hij inderdaad terug met de mededeling dat ze er nog niet achter waren maar ze het uit zouden zoeken.
En even later (ongeveer 2 uur) was het eindelijk opgelost en was ik weer bereikbaar zonder dat het kengetal gedraaid moest worden.

Wat nu precies het probleem is geweest, weet ik echter niet, misschien kun jij daar achter komen.
het is in ieder geval een probleem waarvan medewerker 1 zegt dat het normaal is en altijd voorkomt, medewerker 2 zegt dat het zelden voorkomt, en medewerker 3 zegt dat ie het nog nooit heeft meegemaakt.

Maar toch is het opgelost.
Pagina: 1