Hoi ingie 2004! Zoals hierboven al genoemd door de andere heren: het zijn geen kwaliteitsfoto's. Hieronder heb ik even aangegeven per foto waar je op had moeten letten en/of wat beter kon:
(btw: maximaal tíén foto's in je startpost)
#01 - Het
zou een goede compositie kunnen zijn, maar doordat alles scherp is en de lucht spierwit wordt afgebeeld, zit er geen dreiging in. Probeer bijvoorbeeld de voorgrond wat minder scherptediepte te geven. Weet niet of je gebruik kunt maken van filters op je camera (met welke camera heb je btw geschoten?), maar daar zou ik eens goed naar kijken.
#02 - Dit is al beter. De boom zou goed kunnen helpen voor een diepte-effect, maar daar heb je geen gebruik van gemaakt op deze foto. De huizen aan de rechterkant stoort ook nogal, die had ik zelf nog wat verzacht in fotoshop (als de techniek ontbrak op de foto).
#03 - OK, een doorkijkje. Goed dat je de techniek probeert te gebruiken, maar helaas is er niets boeiends te zien in de verte (imho). Bovendien is de ondergrond een beetje onscherp?
#04 - Dit is t.o.v. de voorgaande platen "de beste". Goede compositie. Je had wat minder scherptediepte kunnen toepassen op het laatste deel van het gebouw. Wederom weer een spierwitte lucht: jammer
#05 - Zelf zou ik er niet voor kiezen om dat verkeersbord op de foto te zetten. Je verraadt zo meteen de plek waar je bent geweest en overigens stoort het. Wat meer contrast/schaduw zou het gebouw spannender maken om naar te kijken. Ook hier is de lucht weer spierwit.
#06 - Hier geld zo ongeveer het zelfde commentaar als bij foto #05
#07 - Hier zou je wat mee kunnen. Ik zou de rechter kant wat croppen en wat meer contrast en warmte toevoegen. Maar dat is mijn idee...
#08 - Zelfde commentaar als foto #04, alleen dit object vind ik minder de moeite waard om vast te leggen.
#09 - Ik weet niet wat je hier mooi aan vindt, maar ik vind het niets. Deze zou ik uit je collectie halen. De antenne aan de linkerkant stoort, net zoals de overige daken. Opnieuw weer een spierwitte lucht.
#10 - Goed

Je hebt hier alleen niet echt een onderwerp, ietwat meer contrast zou het spannender maken en de spierwitte lucht is weer een tegenvaller.
#11 - Leuke compositie. De auto is alleen wat overbelicht. Wellicht had een polarisatiefilter hier de weerspiegeling verwijdert. Tevens zou ik hier de linkerkant wat croppen.
Dit was het dan, hoop dat je er wat aan hebt voor de volgende keer.