p5w64 ws pro -> Quad 6800GT opstelling?

Pagina: 1
Acties:

• tweakjunkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Hallo mensen,

ik heb heel wat pagina's op het internet omgespit,
maar heb niet gevonden wat ik zocht.

dus vraag ik het aan de experts.
ik wil namelijk 4x 6800GT in Quad-sli gaan draaien op een p5w64 ws pro,( die bevat 4 x pci-e sloten )
ik heb er namelijk 4 van liggen,dus dat lijkt me leuk,maar ik wilde toch eerst even
weten of het wel mogelijk is,aangezien alle 4 de sli-connectors boven elkaar zitten,
dus hoe ga ik ze met elkaar verbinden?

ik heb het moederbord nog niet aangeschaft,en als iemand mij hier kan vertellen dat het toch niet gaat werken,koop ik gewoon een leuk 2x 16x pci-e bordje.

dus,heeft iemand hier ervaring mee,laat het me a.u.b even weten.
alvast bedankt _/-\o_

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

volgens mij heb je voor die quadsli ook ondersteuninging van je videokaarten nodig: nieuwe nvida kaarten hebben 2 van die brugaansluitingen naast elkaar, zodat je 1 naar boven en 1 naar onder kan aansluiten..maar mss levert het mobo ook wel soort ide oplossing voor de bruggen: dat er 3 aansluitingen aan de brug vast zitten, waarbij er dus 1 in het midden.....

ik vraag me alleen wel af of het de moeite waard is met quadsli.......schijnt toch niet rendabel te zijn: dus niet de moeite waard om PERSE dit mobo te kopen voor veel geld.

T60P Widescreen

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

TGEN

Hmmmx_

Afaik is zo'n SLI bridge niet vereist; het 'SLI-verkeer' loopt dan gewoon over PCIe. Let er wel op dat t derde slot PCIe x4 is, en zoals Seesar al zegt, is de performance van Quad-SLI niet om over naar huis te schrijven. Maar het is natuurlijk wel leuk om te proberen :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Zorg ook voor een stevige A merk voeding. 6800GT's die slupen stevig.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320