Toon posts:

Gegevens harde schijf laptop overzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een laptop waar nog tal van (belangrijke) gegevens op staan. Nu werkt deze echter niet meer, dus wil ik dat doen door de harde schijf 'uit te lezen'. Nu is de vraag hoe ik dat voor elkaar krijg. Kan ik de harde schijf uit de oude laptop halen? En hoe lees ik deze vervolgens in, in mijn nieuwe laptop?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard al gezocht, maar kon het niet vinden van laptop naar laptop!! Dit is allemaal laptop - pc.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:56:
[...]

Uiteraard al gezocht, maar kon het niet vinden van laptop naar laptop!! Dit is allemaal laptop - pc.
Opstarten van een linux live CD-tje en de gegevens van de HD afplukken en op netwerk/USB stokje zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dat komt op hetzelfde neer uiteindelijk. Je kunt prima een USB hdd aansluiten op een notebook.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:56:
[...]

Staat dat in je startpost? Nee. :)

Wat is er nu moeilijk aan om een HD aan te sluiten op een PC en dan de data te branden of zoiets. Als de nieuwe een Lan-aansluiting heeft is het kopieëren helemaal een eitje.

[ Voor 42% gewijzigd door Guardian Angel op 29-10-2006 22:09 ]

ARME AOW’er

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als het een 2,5 inch harde schijf betreft (hoogst waarschijnlijk) zou je de harde schijf uit de laptop moeten halen en hem in een 2,5 inch externe behuizing kunnen stoppen. Die verbind je dan vervolgens via usb of firewire met je computer.

Zie hier een overzicht van verschillende behuizingen:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Goh, die dingen zijn goedkoper dan een converter. Dat had ik niet verwacht. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:11:
Als het een 2,5 inch harde schijf betreft (hoogst waarschijnlijk) zou je de harde schijf uit de laptop moeten halen en hem in een 2,5 inch externe behuizing kunnen stoppen. Die verbind je dan vervolgens via usb of firewire met je computer.

Zie hier een overzicht van verschillende behuizingen:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc :)
Dat is idd niet duur :-). Dank je wel!!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Let erop dat als je nog garantie hebt... die vaak komt te vervallen mocht je hem openmaken...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1