Tiscal Zyxel geen DSL connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 17:34
Sinds kort ADSL van Tiscali aangevraagd, Doe-het-zelf pakket ontvangen, splitter enzo, modem (Zyxel P-2602H-D1A), gebruiksaanwijzingen aanwezig.
Probleem is nu dat het modem geen DSL connectie heeft, eerst bij een telefoonaansluiting in de woonkamer aangesloten, daarna ook in de meterkast geprobeerd, ook geen succes.
Probleem is ook dat hier in appartement geen duidelijk ISRA punt aanwezig is, alleen een telefoonkabel die uit de vloer van de meterkast komt. Deze kabel heeft ook meer dan 4 kabels (rood, groen, geel, zwart, blauw en wit). Ik heb nu rood, groen, geel en zwart aangesloten maar hiermee nog geen connectie mee kunnen krijgen.
Ethernet aansluitingen van het modem werken wel.
Hier in huis was geen vaste KPN aansluiting meer, ik heb wel een telefoontje gehad van KPN. Zij zouden een monteur langssturen om de lijn te testen, helaas was ik net een half uurtje te laat thuis en ben de monteur dus misgelopen. Zij hebben niets meer van zich laten horen. Kan het nu zijn dat KPN nog geen dedicated lijn heeft doorgelinkt?
Weet iemand of ik iets fout doe, of ligt het probleem bij KPN of Tiscali?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je moet het even melden bij de Tiscali helpdesk. Dan kunnen ze KPN verzoeken opnieuw een afspraak te maken om die lijn op te leveren.

Je kan KPN niet bellen, die levert immers de koperlijn aan Tiscali en niet aan jou.

Die monteur levert in opdracht van Tiscali een lijn tussen jouw appartement (huis/adres) en de apparatuur van Tiscali op de telefooncentrale waarop je huis is aangesloten. Als hij niet naar binnen kan omdat je er niet bent op de afgesproken tijd kan hij ook niet de lijn opleveren. Vaak doen ze dat toch, maar zonder dat ze hem kunnen testen/controleren weten zij het ook niet zeker of het goed gegaan is.

Je hebt hebt maar 2 aders nodig voor een lijn, alleen de middelste twee van zo'n klein RJ11 stekkertje zijn nodig. Zie ook de 2 gaatjes in je splitter en het feit dat er maar twee koperen pootjes in het midden zitten bij het stekkergat (vaak).

Van zo'n muurstekkerdoos (varkensneus) zijn alleen de twee buitenste pinnen (verst uitelkaar) nodig voor 1 telefoonlijn en dus ook 1 DSL verbinding.

Er zal waarschijnlijk wel DSL signaal op staan, maar welke combinatie van de 6 draadjes het is moet je even proberen anders misschien.

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 29-10-2006 21:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• pnoob
Ok, bedankt voor de info.
Maar die afspraken zijn ook altijd heel duidelijk gepland, tussen 12 en 17... Tja toen lukte het net niet om om 12 uur thuis te zijn, maar ik zal het de volgende keer beter inplannen.

• bjck
'k Heb m'n bericht nog even aangepast, zie boven.

• pnoob
Oke, ik heb je wijziging gezien, net wat geprobeerd met verschillende combinaties, kreeg even een knipperend DSL lampje, maar daarna niet meer te reproduceren. Duurt het lang voordat zo'n modem gaat knipperen, of kun je gewoon 1 seconde de kabel erop houden en dan moet het modem al een signaal hebben?
Morgen nog maar eens proberen. En ik moet zeggen met google kan ik ook al niet veel vinden, ik dacht dat daar alles te vinden was...

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

duurt wel ff wat langer dan een seconde. Eerder 10 of 20

[ Voor 16% gewijzigd door NBK op 29-10-2006 23:30 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• bjck
pnoob schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:27:
Oke, ik heb je wijziging gezien, net wat geprobeerd met verschillende combinaties, kreeg even een knipperend DSL lampje, maar daarna niet meer te reproduceren. Duurt het lang voordat zo'n modem gaat knipperen, of kun je gewoon 1 seconde de kabel erop houden en dan moet het modem al een signaal hebben?
Morgen nog maar eens proberen. En ik moet zeggen met google kan ik ook al niet veel vinden, ik dacht dat daar alles te vinden was...
Je zal hem er iets langer op moeten houden, eigenlijk gewoon per combinatie 30 seconde wachten. Kan ook zelfs dat je maar 1 juiste hebt en hij toch iets ziet op de lijn en knippert. Als je dicht genoeg op de centrale woont en je 1 ader juist hebt en de andere zit ook dicht in de buurt wil hij wel eens verbinden.

't Is wel vrij onbruikbaar natuurlijk als hij al stabiel wil verbinden en dan is het op een lage snelheid, maar dat kan het knipperen ook verklaren dat je er dus 1 juist hebt.

• pnoob
Mijn oprechte excusses mensen.
Ik zat met de verkeerde kabel te spelen, die van de intercom hier, die komt in de meterkast omhoog en de kabeltjes lijken precies op telefoon kabels. Terwijl de telefoonlijn dus gewoon in de woonkamer in de wandcontactdoos van de KPN zit.
De uiteindelijke kleurcombinatie is wit met blauw op de ene aansluiting en rood met de laatste kleur op de andere aansluiting. Om een DSL signaal te ontvangen moet je dus 2 paren maken. Nu werkt alles tip-top!
bedankt voor al jullie reacties maar dit kan dus wel op slot.
Pagina: 1