Toon posts:

[xp]schrijfleesfout

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere problemen gehad met mijn xp installatie maar nu kom ik echt niet meer verder.

Ik heb het volgende systeem

(nieuwe) 160 GB IDE schijf
1024 MB intern
AMD Athlon 64 3000+
XFX Gforce 6600 512 MB
DVD rewriter
CD rewriter
Abit fatal1ty AN8 sli

Ik probeer XP te installeren en elke keer kom ik tot de eerste reboot als de schijf geformateerd is en de setup bestanden gekopieerd zijn.

Na de reboot komt de PC niet voorbij de memorycheck. Pas na een reset start de computer goed op. Wanneer hij goed opstart geeft hij bij het opstarten van de boot devices de volgende fout:

Schrijfleesfout Druk ctr+alt+del om opnieuw op te starten

soms krijg ik ook de fout melding:

fout bij het openen van de setup bestanden

de bovenste foutmelding krijg ik het meest en ik kan niet verzinnen waarom hij soms andere foutmeldingen geeft.

Ik heb dit geprobeerd met meerdere IDE kabels, meerdere HDD's ( allemaal IDE ) en meerdere windows cd's.
In beide rom drives.

Ook heb ik geprobeerd om de ram module in een ander slot te zetten, maar ook dat mocht niet baten.

Ik heb een memory check gedaan op de ram module en die lijkt goed te zijn. Ik heb helaas niet de luxe om een andere module te proberen.

Als iemand nog nuttige tips heeft, graag!!

Alvast bedankt

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Geheugen testen met memtest.
De bios kun je normaal op verschillende snelheden zetten bijv. turbo of zoiets, zet eens alles op default of normaal, misschien ben je aan het overklokken zonder dat je het weet.
Indien je pci bus te hoog staat dan kun je foutmeldingen van leesfout.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb memtest 25 uur laten lopen. Hij heeft mijn geheugen 55 keer getest ( elke test bestaat uit 9 kleinere testen, dus 495 kleinere testen ) en allemaal kregen ze een pass.

Dus ik neem an dat het me niet in mijn geheugen zit. ik heb het geeigen ook al in meerdere slots geprobeerd maar helaas.

Ik heb er nu nog maar 1 schijf aan hangen en 1 dvd-drive, verder een video kaart en een floppy drive.

Maar nogsteeds het zelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
bios staat trouwens op default, ik heb alleen inmiddels de voeding voor bijna alles weer 1 stapje omhoog gezet ander bblijft ie hangen in zn boot. Dat heeft hij vanaf het begin al gehad.

Verwijderd

Topicstarter
bios weer geflashed, ik had er perongeluk een oude versie op gezet. Ik ben er nu ook achter gekomen dat de roboot na het kopieeren van de installatie file vast loopt op het laden van de USB settings.

handig zo'n moederbord met een LCD, moet je dr wel gebruik van maken

Verwijderd

Topicstarter
oke mijn foutmelding is nu veranderd naar
" fout tijdens laden van besturingssysteem"

Ik ben nog geen stap verder maar het is iig veranderd, weet iemand hier wel een oplossing voor?

Verwijderd

Zit de harde schijf toevallig op een (raid)controller aangesloten. Zo ja probeer deze dan even uit te schakelen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:14:
Zit de harde schijf toevallig op een (raid)controller aangesloten. Zo ja probeer deze dan even uit te schakelen.
Uberhaupt; zijn er drivers bijgeleverd van het mobo die met F6 in de setup verwerkt moeten worden want daar begint het aanzienlijk op te lijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb mijn schijven niet via een raid contoller lopen.

Het zijn alle 3 IDE schijven 1 van 20, 1 van 80 en 1 van 160 GB.

Lijkt me dat xp daat wel drivers voor heeft.

Ik heb net even een Sata schijf gehaald om te kijken of hij het daar wel mee doet
hij is nu bezig met de installatie, dus heel even afwachten.
In de setup herkende hij de sata schijf wel, betekend dat automatisch dat ik er geen extra drivers voor nofig heb??

Verwijderd

Topicstarter
nou ik val echt van het ene probleem in het andere,

Na de setup starte hij de xp cd automatisch weer op. zonder de melding ( druk o een toets om...)

Dus ik dacht dat je boot devices niet goed stonden, helaas was dat niet het geval.

Dus voor de test heb ik de HDD als eerste boot device ingesteld krijg ik de volgende melding:

controleer de windows-documentatie over schijfconfiguratie
en uw hardware handleindingen voor meer informatie

Ligt dit aan de drivers?? ik ga nu maar opzoek naar de standaard sata drivers van mn MoBo

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk op dit moment naar een installerende windows, ik heb de drivers van de sata schijf gevonden en deze ingeladen tijdens de setup.
Bios weer op default gezet, zelfs zonder verhoging van de voeding werkt alles prima.
Er is echt iets mis met mijn IDE controler, ik ga er nog wel achterkomen wat het is. Maar voor nu hebn ik mij eigen windowsje weer in beeld.

Ik ben blij, bedankt voor de hulp
Pagina: 1