DNS probleem, time-outs etc etc

Pagina: 1
Acties:

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Sinds enkele weken heb ik zware problemen met het internet/netwerk van mijn Workstation.

MSN gooit me er @ random af. Fouten zijn ook @ random.
- Standaard Gateway
- DNS
- Proxyserver
- Key-poorten (deze heel vaak)

Als ik online ben, komen spontaan halverwege een gesprek berichten niet meer aan.

Soulseek geeft ook @ random crashes.

Webbrowsen geeft heel vaak dat hij de pagina niet kan openen. Of ik krijg wel de juiste site alleen in een 'Orange' zoekbox.

Outlook geeft regelmatig ene time-out, meestal enkel mijn Wanadoo of Hotmail account.

Als ik de verbinding herstel en de DNS cache flush, wil het meestal wel weer 10 minuten werken. Gedacht werd aan een rotte onboard NIC of een crisis in het register. Mijn PC hangt in een netwerk, met deze PC ben ik de enige met dit probleem. Hang ook achter een extra switch, als enige.

Wat ik hiermee heb gedaan, met deze gegevens:
- Switch afgekoppeld en straight aangesloten, hielp niets
- Andere (losse) netwerkkaart, hielp niets
- Tooltje 'Winsockxfix' die alle register waarden van TCP/IP kan herstellen in het register gebruikt. Dit hielp niets.

Ik heb geen keiharde system freezes. Temperaturen zijn zelfs beneden gemiddeld. Ik draai een dual Xeon 2400LV en blijft onder de 40 graden gestrest. PC draait altijd 24/7 en sluit defecte hardware verder uit. Alleen mijn moederbord vertrouw ik niet geheel. Maar een andere NIC haalde niets uit.

Zit met mijn handen in het haar en weet absoluut niet meer waar ik het moet zoeken. In het verleden gaf Soulseek me ook wel eens @ random crashes. Dit kwam vanwege slechte (geen) ondersteuning voor multiprocessor computers. Derhalve geprobeerd het systeem meer fine te tunen met xcpu. Nog geen oplossing.

Ik draai 2 firewalls, dat doe ik al jaren en gaat jaren goed. Deze uiteraard uit gezet om te kijken of het een oplossing zou betekenen. Niet dus. Deze programma's staan ook hard als toegestaan. Config is aldaar wel helemaal juist.

Operating system is Windows XP SP2. Deze draait helemaal up2date. Verse virusscan. Spy/add ware eraf gemieterd.

Nog een heel raar probleem met MSN 8.0, ik kan niemand meer toevoegen. Dit moet ik op een andere PC doen, op mijn Workstation verandert er niets. Nieuwe mensen staan daar nog niet als geaccepteerd. Krijg ook geen uitnodigingen. MSN 8.01 upgrade werkte ook niet. Terug naar MSN 7.5 werkte ook niet. Eerdere versies mag ik niet meer installeren.

Verder heb ik altijd het probleem gehad dat op het netwerk de PC's elkaar vaak niet zien. Dit is een standaard probleem geweest altijd en is nooit een oplossing voor gekomen. Veel gespeeld met rechten maar dat gaf nooit een oplossing. Ik heb dit probleem maar 2x gehad en 10x zoveel netwerken voor anderen aangelegt. GoT heeft hier nooit een oplossing kunnen betekenen. En heb wel eens professionals gefrustreerd zien weggaan hier, die dachten het wel even op te lossen. Maar dit is nu even van latere zorg.

[ Voor 12% gewijzigd door Hardware Junk op 29-10-2006 20:56 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Dit Probleem is van kwaad tot erger gegaan. Het lag echt puur softwarematig. Ik heb mijn hele installatie verpest. Een oplossing zou zijn door los IE te installeren. Je raad het al, kom op IE 7 aan. Moest eerst Windows valideren en ja hoor, niet legaal geacht. Zit een licentiesticker op de kast maar heb een vla in gebruik. Even een andere code hard erdoor gooien werkte niet. Vooral omdat de originele Windows Engels blijkt te zijn ipv Nederlands. Installatie werkte niet meer en dat was einde SCSI. Ik kan met geen mogelijkheid meer Windows opnieuw installeren. Ik sta voor een raadsel. En ik ben geen n00b (zeker niet op SCSI gebied).

In elk geval heb ik een oplossing gevonden. Ik stap van mijn geloof af. Zweer SCSI uit mijn systeem en installeer eens Windows zoals het hoort.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid