Savage4 Pro weigert in WindowsXP

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

om een dual setup te draaien heb ik een 2e videokaart in mijn pc gebrobeerd te proppen. Het betreft een Savage4 Pro. Zodra Winxp begint met opstarten slaat het hele systeem vast. Het blijft gewoon zwart. Ik zie het opstart scherm van Windows ook niet.

Wat ik heb geprobeerd:
-alle kaarten eruit en alleen met deze kaart opstarten
- winxp opnieuw installen, het gaat goed tot 35 min te gaan, dan freezed ie. Op dit moment zou het scherm moeten flikkeren(dit doet ie tenminste bij een andere videokaart) en door moeten gaan met installen

Ik zie tijdens het opstarten gewoon beeld(bios en bijv scherm om modus van Windows te kiezen). Weet iemand misschien een oplossing? Het moederbord betreft een BX chipset met hierop een Celeron 300.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• wcduck
  • Niet online
Een ontzettende harde rotschot.....

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

En als je de Savage eruit haalt, dan in windows met de andere kaart drivers installeert -->

http://www.softwarepatch.com/utilities/s3savage4.html

Dan opnieuw opstarten met kaart erin? En zou je voor die Celeron 300 op een BXje niet 2000 gebruiken :) ?

De meeste mensen deugen!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens in je bios of het veranderen van de waarde bij 'assign IRQ for VGA' iets uitmaakt.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:08

houthakker

Poehé

Als de winxp build in driver crashed, dan betekend dat maar 2 dingen:
- Die driver is niet compatible
- De kaart is gaar.

Wat je zou kunnen doen:
- Standaard driver uit XP slopen. Vervolgens gaat er in stoppen, laten herkennen, en dan 3rd Party drivers installeren.

- Proberen BIOS/Firmware van de videokaart up te daten.

Specs

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

houthakker schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:21:
Wat je zou kunnen doen:
- Standaard driver uit XP slopen. Vervolgens gaat er in stoppen, laten herkennen, en dan 3rd Party drivers installeren.

- Proberen BIOS/Firmware van de videokaart up te daten.
En natuurlijk gewoon installeren met een andere kaart. Bijvoorbeeld een rondslingerend PCI geval.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• wcduck
  • Niet online
cybersteef schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:07:
[...]
En natuurlijk gewoon installeren met een andere kaart. Bijvoorbeeld een rondslingerend PCI geval.
Dat heb ik al geprobeerd. De computer freezed echter bij het opstarten van Windows als die Savage kaart erin zit. Allemaal bedankt voor de antwoorden!! Ik zal morgen proberen eerst de drivers te installeren en dan pas op te starten met alleen de Savage.

Pagina: 1