[XP]Explorer thumbnail view laat meer zien dan echte plaatje

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een close up foto van iemands hoofd (jpg). So far so good. Als ik de map waarin dit plaatje staat op minituurweergaven zet, dan zie je in de thumbnail opeens de volledige persoon. Blijkbaar bevat dit plaatje dus meer info dan je in de 1e instantie zou denken. Ik ben dus benieuwd of de informatie alleen op miniatuurniveau beschikbaar is of dat dit wellicht ook in het groot oproepbaar is. Ik vind het iets heel vreemds en het is nieuw voor mij dat er überhaupt extra beeldmateriaal in een jpg plaatje kan staan, maar ik zal wel gewoon nogal achterlopen.

Edit: als ik vernieuwen doe laat hij de thumbnail zien zoals het plaatje er ook uit ziet, doe ik weer vernieuwen dan heb ik weer de extra uitgebreide thumb.

offtopic:
Ik weet niet of hij hier goed staat maar ik kon eigenlijk geen passender subforum vinden

[ Voor 19% gewijzigd door smvs op 29-10-2006 19:08 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zet de foto eens in een nieuwe map?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Heb je niet gewoon 2 fotos in dat mapje staan?

Als je een foto van een hoofd maakt dan natuurlijk nooit de hele persoon erop komen

• smvs
  • Niet online
CodeCaster schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:48:
Zet de foto eens in een nieuwe map?
Het lijkt me dat dit niks uitmaakt, hij kan geen info hebben opgeslagen van een eventueel origineel plaatje want de close up foto is alles wat ik heb of heb gehad. Desondanks heb ik dit wel even geprobeerd maar het maakt niks uit.
Megamind schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:50:
[...]
Als je een foto van een hoofd maakt dan natuurlijk nooit de hele persoon erop komen
Nee dat snap ik maar er is dus blijkbaar een groter origineel.

[ Voor 28% gewijzigd door smvs op 29-10-2006 18:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Komt de gehele map toevallig 'ergens anders' vandaan? Oftewel - heb je toevallig een thumbs.db gecopieerd van iemand anders, toen de rest er nog wel bij zat zeg maar? :)

• smvs
  • Niet online
elevator schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:08:
Komt de gehele map toevallig 'ergens anders' vandaan? Oftewel - heb je toevallig een thumbs.db gecopieerd van iemand anders, toen de rest er nog wel bij zat zeg maar? :)
Nee ik heb het plaatje domweg met richt click save as opgeslagen vanuit Internet Explorer. Bovendien is het een net vers geïnstalleerde XP SP2 met vers gepartitioneerde schijf en geen oude data.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Ik wist wel dat je een hele zooi aan extra informatie aan een jpeg bestandje kon toevoegen, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Heb je anders niet even een linkje?

• smvs
  • Niet online
DEVoTi0N schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:14:
Ik wist wel dat je een hele zooi aan extra informatie aan een jpeg bestandje kon toevoegen, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Heb je anders niet even een linkje?
Ik heb hem je gemaild, plaats hem liever niet op een forum.

• smvs
  • Niet online
Goed ik ben er inmiddels achter dat in een jpg ook gewoon een thumbnail ingebakken kan zitten.

http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Helaas te laat. Was een paar minuten geleden tot dezelfde conclusie gekomen.
Pagina: 1