Toon posts:

[XP, LAN] 1 computer werkt plotseling niet meer in netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis maak ik gebruik van een netwerk met 4 win XP computers. De computers zijn met elkaar verbonden door middel van een Belkin router. Twee computers zijn draadloos met de router verbonden, 2 dmv een UTP kabel.

Het netwerk heb ik simpelweg gemaakt door in XP alle computers in dezelfde gebruikersgroep in te delen. Vervolgens mappen gedeeld en alles werkte gedurende enkele weken vlekkeloos. Zelf draadloos printen via een Belkin wireless printservertje werkte goed.

Van de een op de andere dag werkt plotseling het netwerk niet meer op mijn (draadloos verbonden) laptop. De gedeelde mappen zijn verdwenen en de andere 3 computers kunnen niet worden gevonden. (de andere 3 computers geven geen problemen) Als ik via netwerklocaties->volledig netwerk->MS Win.netwerk. op de gebruikersgroep klik krijg ik na lang ratelen de mededeling:

'[gebruiktersgroep] is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor de deze netwerkbron (...) etc.'

Ik heb flink lopen googlen en het forum doorgespit, maar kon niks vinden over computers die plotseling netwerkproblemen gaven. Naar mijn weten is er softwarematig niks veranderd aan de situatie. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb al getracht het netwerk opnieuw in te stellen op de laptop, maar dit gaf geen verbetering.

Alvast erg bedankt voor eventuele reacties!