Toon posts:

lcd scherm resolutie en lcd tv resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een lcd monitor van dell met de hoogste resolutie van 1280 x 1024...
ik heb dit scherm via een dvi kabel achter in mijn computer naar de ingang van mijn lcd tv
de resolutie van mijn lcd tv is 1366 x 768...

als ik het beeld clone naar mijn tv kan ik hem voor de mooiste verhoudingen zetten op,
1024 x 768 maar zowel mijn tv als monitor kunnen hoger maar dan zegt de tv dat hij dat niet ondersteunt omdat die x 768 dus hoger word

nu is mijn vraag of ik de schermen apart kan instellen op resolutie...

alvast bedankt

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:32:
ik heb een lcd monitor van dell met de hoogste resolutie van 1280 x 1024...
ik heb dit scherm via een dvi kabel achter in mijn computer naar de ingang van mijn lcd tv
de resolutie van mijn lcd tv is 1366 x 768...

als ik het beeld clone naar mijn tv kan ik hem voor de mooiste verhoudingen zetten op,
1024 x 768 maar zowel mijn tv als monitor kunnen hoger maar dan zegt de tv dat hij dat niet ondersteunt omdat die x 768 dus hoger word

nu is mijn vraag of ik de schermen apart kan instellen op resolutie...

alvast bedankt
Wat voor videokaart heb je? met een Nvidia of Ati moet het in ieder geval lukken.

Verwijderd

Niet klonen. En op je tv 1280x800 draaien, of 1366x768 (of 1360x768) aanmaken via powerstrip als tie er nog niet bijstaat.

edit; dus extend desktop on this monitor aanvinken bij dat windows scherm waar je resoluties kan instellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazzle schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:35:
[...]

Wat voor videokaart heb je? met een Nvidia of Ati moet het in ieder geval lukken.
ik heb een nvidea geforce 6800 LE

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:56:
Niet klonen. En op je tv 1280x800 draaien, of 1366x768 (of 1360x768) aanmaken via powerstrip als tie er nog niet bijstaat.

edit; dus extend desktop on this monitor aanvinken bij dat windows scherm waar je resoluties kan instellen.
wat is powerstrip ben niet echt bekend in dit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Powerstrip is een programma.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
oke en hoe stel ik nu de resolutie van dat programma in voor mijn lcd tv?

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

even de hints (popups) en handleiding doorlezen zal veel vragen oplossen ;)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:15:
[...]

oke en hoe stel ik nu de resolutie van dat programma in voor mijn lcd tv?
rtfm

(Woei, altijd al willen roepen)

Verwijderd

Topicstarter
flippy.nl schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:18:
even de hints (popups) en handleiding doorlezen zal veel vragen oplossen ;)
nou ik kom dr niet echt uit :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:21:
[...]

rtfm

(Woei, altijd al willen roepen)
rtfm?

Verwijderd

Topicstarter
hallo iemand die me verder kan helpen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:10
grmbl :+

RTFM betekend gewoonweg LEES JE HAND LEIDING!!! :+

daarnaast in windows gewoon extended desktop gebruiken. dit is naar mijn mening beter dan al die 3 party meuk.

In windows gewoon de juiste resolutie instellen en klaar..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:02:
grmbl :+

RTFM betekend gewoonweg LEES JE HAND LEIDING!!! :+

daarnaast in windows gewoon extended desktop gebruiken. dit is naar mijn mening beter dan al die 3 party meuk.

In windows gewoon de juiste resolutie instellen en klaar..
ja maar alsk dat doe dat is het op mn beeldscerm heel groot kan ik niets kwijt en mn lcd ist beeld uit elkaar getrokken

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

Jag

Je moet met powerstrip een nieuwe resolutie toevoegen voor je lcd tv. Die resolutie is 1368x768 (1366 kan niet). Met powerstrip kan je custum resoluties uit een lijst kiezen en toevoegen. 1368x768 staat er ook bij.

Hoe extended desktop werkt weet ik niet. Maar je moet iig de display waar je film op wilt kijken als primary instellen en dan clone aanzetten. Dus als je op je LCD wilt kijken, stel je die als primary in en zet je de resolutie (gewoon in windows) op 1368x766. En als je je monitor wilt gebruiken stel je hem gewoon op 1280x1024 in.

Verwijderd

Jag schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:28:
Je moet met powerstrip een nieuwe resolutie toevoegen voor je lcd tv. Die resolutie is 1368x768 (1366 kan niet). Met powerstrip kan je custum resoluties uit een lijst kiezen en toevoegen. 1368x768 staat er ook bij.

Hoe extended desktop werkt weet ik niet. Maar je moet iig de display waar je film op wilt kijken als primary instellen en dan clone aanzetten. Dus als je op je LCD wilt kijken, stel je die als primary in en zet je de resolutie (gewoon in windows) op 1368x766. En als je je monitor wilt gebruiken stel je hem gewoon op 1280x1024 in.
Film scherm hoeft niet primary te zijn, ligt aan wlelke renderer je gebruikt ;)
Pagina: 1