[Laptop]Laptopgeheugen, luistert dat nauw (compaq N610c)?

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-01 09:28

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Howdy mensen, gisteren heb ik voor een aardige prijs een compaq N610C verkregen, alleen ik wilde het geheugen van dit beestje nog even wwat upgraden omdat 256 mb toch best karig is. Nou heb ik alleen nogal slechte ervaringen met compaq desktop pc's, waarbij je altijd een specifiek soort geheugen moest kopen omdat het anders niet zou werken.

Nou zag ik bij een webshop 512 mb geheugen voor 40 euro staan (pc 2100), zonder merk. Ik ben best bereid om wat meer te betalen voor een stukje merk-ram als dat enig effect zou hebben, maar die garantie heb ik ook niet.

Weten jullie of de compaq n610C moeilijk kan doen over het type geheugen? Doen webshops er moeilijk over als je het geheugen terugstuurt als het niet werkt?

Alvast bedankt,
Jaap

(PS officieel compaq geheugen kopen is natuurlijk niet haalbaar, de prijzen daarvan zijn belachelijk)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn ervaring met Compaqjes is dat ze meestal wel het geheugen vreten wat je erin zet. Je hebt natuurlijk altijd wel de kans dat het niet werkt, maar zo heel groto is die kans ook weer niet.

wil je het zeker weten, koop dan een dimmetje met gelijke chips als de huidige, dan heb je denk ik de meeste kans dat het gaat werken.

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Hmm dat is infineon, die lijken geen laptopgeheugen meer te maken, zie ze niet staan in de pricewatch iig...

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 17:07
Xtinction schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:35:
Hmm dat is infineon, die lijken geen laptopgeheugen meer te maken, zie ze niet staan in de pricewatch iig...
Was dat wel SO-dimm?? 512mb voor 40 euro hmm.... heb misschien ook wel interesse. Waar was dat ergens?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

gewoon dane-elec of kingston doet het ook is mijn ervaring ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
http://www.pcfastfood.nl/index.php?cPath=114_120

daar was het ergens :) Staat geen merk bij though :(

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
In de winkel proberen we meestal gewoon even uit of het werkt, want soms pakken die compaq notes het ene reepje wel, maar om onverklaarbare reden een ander reepje wat wel werkt niet. Er zijn meerdere merken zoals Crucial die garanderen dat het werkt en je bent meestal maar een paar euro extra kwijt tov de standaard module's. (staat een memory selector op hun site)

Retour sturen moet sowiezo nooit een probleem zijn, aangezien je volgens de wet kopen op afstand gewoon 8 dagen bedenktijd hebt, dus je kunt het dan zonder opgaaf van reden retourneren mits het natuurlijk in nieuwstaat is, maar dat moet geen probleem zijn met een geheugen reepje.

Let wel dat de shops bij retour sturen de klant meestal de verzendkosten laten betalen, dus dat is je eigen risico.

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47

SdR

Dez laptop pakt al het geheugen.
Heb er zelf een aantal van in mijn bezit alleen gaat de mijne moeilijk doen met meer dan 1GB er in. Ik stop dan !GB en 256MB erin en dan gaat hij moeilijk doen.

Verder maakt het kwa geheugen merk niet veel uit.

Ik heb trouwens ook in deze laptop mijn mini pci kaartje vervangen voor eebn intern WIFI BT module uit een NX5000 en no problem. Alleen de interne antenne ergens langs moeten leggen.

[ Voor 8% gewijzigd door SdR op 03-11-2006 16:18 ]

Don't Speak, Just Think

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SdR schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:18:
Deze laptop pakt al het geheugen.
Die uitspraak vind ik wel heel stellig eigenlijk, die vreten nou ook weer niet echt alles, maar de compatibiility issues zijn gelukkig redelijk beperkt bij deze systeempjes.
Pagina: 1