[W2K] Tooltip probleem

Pagina: 1
Acties:

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
Sinds vandaag werken de tooltips van windows explorer niet meer. Hierbij gaat het o.a. om de tooltips in bijvoorbeeld de systray en quicklaunch. Ook de tooltips bij de werkbalken in alle overige applicaties werken niet. Dit is bijzonder lastig.

Ik heb al enig zoekwerk gedaan op Internet en GoT. Ik heb eerdere topics hierover gezien op GoT maar geen van allen resulteerden in een oplossing. Ik blijf dus met mijn probleem zitten. Misschien dat de volgende informatie nog kan helpen bij het vinden van een oplossing.

Het vreemde is dat de tooltips het in het startmenu zelf wel doen. Als ik daar met de muis over een willekeurige applicatie ga, zie ik wel een tooltip, zonder een probleem. In de systray kan ik de tooltip van volume zeer kortstondig zien wanneer ik op het volume-icoontje klik. Bij de datum werkt dat niet. In de quicklaunch werkt het ongeveer hetzelfde: als ik een programma opstart en ik ga één icoontje naar links kan ik de tooltip van dat icoontje zien, overige tooltips blijven verborgen. In alle andere programma's blijft de tooltip te allen tijde onzichtbaar.

Ik kan mij niet echt indenken wat er mis is gegaan. De laatste wijzigingen waren het installeren van drie anti-spyware programma's (Spybot S&D, Spywareblaster en Ad-aware) en een update voor windows. Ik heb nergens ervaringen van anderen kunnen vinden dat deze programma's effect hebben op de tooltips. Aangezien soortgelijke problemen al jaren geleden voor het eerst aan de orde kwamen denk ik dat de laatste update ook niet de boosdoener is. Dit alles op een volledig actuele windows 2000 sp4.

Mijn vraag is voorspelbaar: weet iemand hier een oplossing voor zodat ik mij niet langer hoef te ergeren aan ontbrekende tooltips?

Verwijderd

kan het zijn dat spyware pakket ( je hebt jezelf iig goed beveiligd) het process kilt wanneer het actief wordt??

zet ze allemaal eens uit en probeer het dan nog eens

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
De spywarepakketten draaien, voor zover ik weet en heb kunnen zien, niet realtime. Wel zou het kunnen dat een van de regels die het installeren van spyware moeten voorkomen, een probleem oplevert. Ik heb er al wel naar gekeken, maar ze leken mij eigenlijk niet direct van invloed (maar ja, er zal ook vast geen regel zijn die dit met opzet veroorzaakt...)

Ik zal vanavond in ieder geval eens kijken of ik die regels kan uitschakelen. Ook zal ik dan eventueel overige lopende processen (bij mijn weten alleen nog AVG) uitzetten. Ik laat dan horen of het probleem daarmee is opgelost.

Edit, de resultaten:
Op basis van je tip, d.sanders, heb ik geprobeerd alle regels van de spywarepakketten uit te schakelen. Dit hielp niet. Toen heb ik AVG control center uitgeschakeld (en niet opnieuw laten opstarten). Dat hielp ook niet. Toen heb ik de verschillende modules van AVG eens goed bekeken en daar is de oplossing gevonden: De shell-extension van AVG veroorzaakte het probleem. Nu heb ik die uitgezet en mijn tooltips zijn terug, joepie! Dank voor het meedenken en de doorslaggevende tip.

[ Voor 30% gewijzigd door Zentbeer op 30-10-2006 21:12 . Reden: Resultaten van testjes en oplossing toegevoegd ]