Toon posts:

€800/900 Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een systeem samen te stellen waar je wel een aardig spelletje mee moet kunnen spelen, ultra high end zul je natuurlijk nooit bereiken met dit budget.

Ik wil graag een legale versie van Windows, en dit budget is excl. muis, toetsenbord, beeldscherm, en andere randapparatuur, aangezien ik dit al in bezit heb. Ik ben niet van plan de computer te gaan gebruiken voor overclocking.

Case : Arctic Silentium T3 Aluminium, Zilver, 350 Watt €78.-
Allereerst begonnen met de zoektoch naar een kast, ik ben bij deze kast terecht gekomen door de aardige looks en de voeding die volgens mij dit systeem makkelijk moet kunnen voeden. Verder intresseerd het mij weinig hoe de kast eruit ziet hij staat toch onder de tafel. Ik zelf denk dat de voeding krachtig genoeg is, maar hoorde uit de omgeving al een paar mensen met twijfels. Dus wat denken jullie ervan?

Mobo : ASUS M2N-E, nForce 570 Ultra MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) €86.-
Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat het voor mij geluid en netwerk aan boord biedt. Verder heb ik weinig behoefte aan eventuele uitbriedingen (denk aan SLI) wellicht een reepje geheugen erbij in de toekomst maar dat moet lukken met dit bord.

CPU : AMD Athlon 64 3800+ (AM2, 2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, 62W, Boxed €106,50
vervangen met AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2,0GHz, 2x512KB, 89W, Boxed) 142,50

Aardig wat power voor een leuke prijs, ook is deze processor natuurlijk al AM2 wat eventuele toekomstige upgrades niet onmogelijk maakt. De boxed versie is voor mij ideaal omdat ik toch niet ga overclocken e.d. en de koeler prima prestaties leverd maar wel wat meer geluid maakt. Heb de processor veranderd van naar een Duo core vanwege de prestatie.

RAM : 1GB PC4200 DDR2 CL3 (OCZ, OCZ25331024ELGE) €99.-
Dit is voor mij een moeilijk punt, naar mijn weten moet 1GB wel genoeg zijn voor de meeste hedendaagse spellen, alleen waar ik totaal geen verstand heb van geheugen heb ik deze maar gewoon uit de pricewatch geplukt, later zou ik eventueel nog een reepje van 1GB erbij kunnen zetten mocht 1GB niet genoeg blijken voor de hedendaagse games.

GFX : Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT TOP € 227.-
Ik wil wel een aardige videokaart aan boord hebben, gezien dit de speelbaarheid van games nogal ten goede komt, mijn enige probleem is dat ik een normale CRT monitor heb, ga ik dan geen problemen krijgen met de uitgangen die deze plank aan boord heeft?

OS : Microsoft Windows XP Professional (OEM, NL) € 129.-

HDD : Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 92,50
Veel ruimte voor weinig geld, en bied ook nog een aardige snelheid, dit lijkt mij de ideale keuze.

DVD Lezer : Lite-On 16x48x SHD-16P1S (zwart) €13,24
Ga ik toch weg laten aangezien het wellicht wat overdreven is.

DVD Schrijver : NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) €31,80

De totaalrprijs van dit systeem komt nu op ongeveer € 880.- wat me nog wat ruimte laat voor eventuele verzendkosten e.d. wat denken jullie ervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 15:33 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Ik zou voor een core 2 duo gaan, scheelt heel wat performance. Verder zou je de DVD lezer en Windows XP weg kunnen laten.

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:25:
Ik zou voor een core 2 duo gaan, scheelt heel wat performance. Verder zou je de DVD lezer en Windows XP weg kunnen laten.
Windows XP heb ik er graag bij, wellicht had ik dat inderdaad niet hoeven vermelden en dat bedrag van het budget af kunnen trekken, de lezer is inderdaad misschien wat overdreven, het duo core verhaal had ik inderdaad even over het hoofd gezien.

De AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2,0GHz, 2x512KB, 89W, Boxed) is voor 3 tientjes meer inderdaad wellicht een betere keuze.

Verwijderd

hello_moto schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:25:
hehe .. die jongen wil net het rechte pad kiezen en dan probeer jij hem weer te lokken naar THE DARKSIDE! })

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De vraag is wel waarom je XP Pro wilt hebben, voor een hoop doeleinden is Home voldoende. Ik heb zelf overal Pro op, maar dat komt omdat ik als werknemer van een universiteit via Surfspot maar 25 euro betaal voor een XP Pro licentie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:29:
[...]

Windows XP heb ik er graag bij, wellicht had ik dat inderdaad niet hoeven vermelden en dat bedrag van het budget af kunnen trekken, de lezer is inderdaad misschien wat overdreven, het duo core verhaal had ik inderdaad even over het hoofd gezien.

De AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2,0GHz, 2x512KB, 89W, Boxed) is voor 3 tientjes meer inderdaad wellicht een betere keuze.
ik denk dat hij het over een Core 2 Duo van Intel heeft....voor 220 heb je de E6400 op 2,13 Ghz met 2 MB cache
voor 300 heb je de E6600 op 2,4 Ghz met 4 mb cache...zijn stuk snellere processors dan de 3800 en X2 3800

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien dom wat ik ga zeggen, maar als je momenteel een niet zo legale windows xp gebruikt, blijf deze dan nog even gebruiken tot vista er aankomt en betaal deze dan. Anders koop je nu een binnenkort iets verouderd besturingssysteem.
Ofwel wacht je natuurlijk met de aankoop van je systeem tot Vista er is.

One Man Can Make A Difference.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:34:
De vraag is wel waarom je XP Pro wilt hebben, voor een hoop doeleinden is Home voldoende. Ik heb zelf overal Pro op, maar dat komt omdat ik als werknemer van een universiteit via Surfspot maar 25 euro betaal voor een XP Pro licentie.
Met al mijn eerlijkheid zal ik je ook zeggen dat ik niet zou kunnen onderbouwen waarom ik voor mijn doeleinden een XP PRO nodig heb, ik heb hiervoor gekozen omdat ik er ervaring mee heb, maar ik niet zou weten wat het voor mij voor voordelen bied ten opzichte van de HOME edition. Wellicht is dit iets waar ik later nog op terug zou kunnen komen om de kosten wat te drukken.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Thrills33ka schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:35:
[...]

ik denk dat hij het over een Core 2 Duo van Intel heeft....voor 220 heb je de E6400 op 2,13 Ghz met 2 MB cache
scheelt gelukkig maar zo'n 80 euro ;) de prijs/prestatie verhouding zal echt niet veel verschillen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

voor 300 heb je de E6600 op 2,4 Ghz met 4 mb cache...zijn stuk snellere processors dan de 3800 en X2 3800
Je praat nu al over een 100 euro extra, ik ben bang dat ik dan teveel concessies moet doen op de rest van het systeem.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Een stuk sneller, maar ook een stuk duurder.
De E6300 zou wel een optie kunnen zijn, die is zon 40 euro duurder dan de huidige 3800+ in het lijstje.
Pagina: 1