Ik moet eerst mijn oude fan verwijderen alvorens nieuwe koelingsoptie ye installeren. Hoe verwijder ik het beste die pasta?
Ooit van de search gehoord?
zoek eens voor de "gein"op pasta verwijderen?
zoek eens voor de "gein"op pasta verwijderen?

Nagellakremover, wasbenzine, aceton.
1 van die 3 gebruik ik altijd en dat gaat prima.
1 van die 3 gebruik ik altijd en dat gaat prima.
Dat zal inderdaad heel goed werken wanneer de pasta hard en aangekoekt isPalomar schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:02:
Vaak volstaat alleen even afnemen met een stukje keukenpapier ook prima.
The devil is in the details.
Ik doe altijd met louter een WC papiertje. Gewoon even goed drukken op de core (niet te hard!
), en dan een draaiende beweging maken. op die manier krijg ik zelfs de meest stugge AS5 resten er vanaf. De rest verwijderen is ook niet zo moeilijk. Met WC papier kan ik de CPU/GPU dusdanig schoon krijgen dat de opdruk (batch, serie en model nr.) goed leesbaar is en de core glanst (indien geen heatspreader).
En wasbenzine of aceton kan voor dat supersmooth resultaat.
En wasbenzine of aceton kan voor dat supersmooth resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 29-10-2006 15:06 ]
Goud is geen geld
Ik doe dat "altijd" met isopropylalchohol. Is denk ik wat veiliger/schoner dan nagellakremover, wasbenzine of aceton.
Wasbenzine laat wel een vettig laagje achter naar het schijnt... Geen idee of het veel uitmaakt, maar ik gebruikte het eerst ook altijd. Nu doe ik het altijd met 97% alcohol.
En ik gebruik al jaren gewoon aftershave. Ruikt het ook meteen een beetje beter
Aantippen met wasbenzine. Vind aceton beetje te aggressief. Daarna eraf schrapen met scheermesje of zo'n mesje van een Stanley mes of hobby mesje.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:59:
Ik moet eerst mijn oude fan verwijderen alvorens nieuwe koelingsoptie ye installeren. Hoe verwijder ik het beste die pasta?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Heb ik toevallig gisteren nog gedaan bij mijn Chipset, CPU, en mijn videokaart. Ik haalde alle coolertjes er zo af (soms wel eventjes draaien als het er niet meteen af wil). Vervolgens met een groot stuk keukenpapier afgeveegt, totdat echt alles schoon was. Vervolgens heb ik met een flesje gedenatureerde alcohol (70%) op dat stuk keukenpapier gedept, en toen heb ik het nog eens schoongewreven met dat papier met alcohol erop tot het helemaal schoon was en een beetje glimde. Vervolgens alles nog even droog gemaakt met een droog stukje keukenpapier, en toen was het lekker schoon
.
Pagina: 1