Toon posts:

Geen VGA-output bij ASUS PUNDIT P1-AH2

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje. Gister heb ik een Asus Pundit Barebone gekocht met DDR2 geheugen en een Athlon 64x2 3600+. Mijn dvd-brander en hardeschijf heb ik overgeplaatst (op mijn HD staat nog een OS). Nu is het zo dat mijn TFT geen enkel signaal krijgt. Ook als ik er mijn oude CRT erop aansluit helemaal niets. De CPU-fan werkt gewoon, je hoort de HD ratelen en de DVD-brander werken. Wie kan me helpen?

Groet,

Ruud

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je ook DVI? Probeer anders de DVI aansluiting eens (desnoods met een converter naar VGA)

Verwijderd

Alle kabels op het mobo aangesloten? Dus niet alleen de main power. Maakt je mobo geen contact met de kast; afhouders goed geplaatst?

Verwijderd

Topicstarter
Proberen met DVI zou niks mogen uitmaken. Ik heb ook al geprobeerd met mijn oude CRT monitor op de VGA-poort. Ook geen signaal.
De mobo was al reeds voorgemonteerd bij de Pundit (barebone), dus ik ga er vanuit dat dit goed gedaan is. Zou het niks te maken kunnen hebben met de reeds aanwezige OS op de HD (draaide met een Athlon XP 2600+)? Misschien omdat de nieuwe CPU een 64-bits CPU is?

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom zou dat niet uitmaken? Kan zijn dat je VGA brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk...maar het lijkt me onwaarschijnlijk bij zo'n splinternieuwe mobo...

• RoD
  • Niet online

RoD

Er kan altijd een kapot model tussenzitten. Proberen kan geen kwaad, dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.
Verder denk ik niet dat het inbouwen van een nieuwe cpu invloed kan hebben op het VGA signaal van je videokaart.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met een AMD64 Athlon 3000+ (AM2).
Heb Asus hierover gemail en krijgt het advise om met zo min mogelijk hardware te gaan starten, maar het resultaat blijft helaas hetzelfde.
Ik denk dat het een compatibiliteit issue is, maar met wat?

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Modbreak:Niet doen

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 07-11-2006 19:10 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Reset je bios even, misschien staan de VGA-instelling niet goed ingesteld in bios.

Verwijderd

Kun je met Asus P1-AH2 amd 64 X2 3800 / 1024mb setje xvid,avi,divx,wmv,wmhd,mkz file's af spelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topickaping is niet de bedoeling. Bovendien is dat echt een erg simpele vraag om zelf op te zoeken. Doe dat even...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.