Toon posts:

512 MB CF card clonen naar een 2GB ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Panel-PC met een CF-card van 512MB waarop windows XP embedded staat, aangezien deze 512MB al vol staat met enkel XPe erop wil ik hem graag kopieren naar een CF van 2GB ofzo. Met welk prg kan ik dit het best doen ? en is dit uberhaupt mogelijk.

Ik probeer nu te clonen met winhex maar die maakt mijn 2GB ook weer 512 dus dat schiet niet op, met ghost weet ik dat kan als het HD's waren geweest maar met CF cards kan ghost het niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je de CF kaartjes niet aan een IDE convertje hangen en op die manier met ghost aan de gang gaan? Dan moet het vast mogelijk zijn (enige wat je daar voor nodig hebt zijn 2 convertjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:29:
Kun je de CF kaartjes niet aan een IDE convertje hangen en op die manier met ghost aan de gang gaan? Dan moet het vast mogelijk zijn (enige wat je daar voor nodig hebt zijn 2 convertjes :)
Misschien, alleen ik heb zo geen converters en ik hoopte eigenlijk dat er een proggie zou zijn die dat zo kan.

Verwijderd

op linux kan je een image maken van de hele CF card, vervolgens zet je die image terug op de CF card van 2GB.

welke tools en commands weet ik niet meer, maar het is 100% zeker weten mogelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 15:08 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 16:42

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:07:
op linux kan je een image maken van de hele CF card, vervolgens zet je die image terug op de CF card van 2GB.

welke tools en commands weet ik niet meer, maar het is 100% zeker weten mogelijk.
Dat kan met het dd command. Met man dd moet je een heel eind komen. :)
Als ik het me goed herinner moet het kunnen met:
code:
1
dd if=/pad/naar/cf/drive of=/pad/naar/andere/cf/kaart

Voor zover ik weet moet elke Linux LiveCD distro wel over dit commando beschikken. Ik heb geen idee tot welke package het behoort.

[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-10-2006 15:12 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Het compleet clonen zal de "partitie" informatie ook wel overnemen, en dan is je 2G CF kaartje idd ook een 512mb kaartje geworden :P
Ik denk dat je even iets moet vinden die de partitietabel van een CF kaartje kan aanpassen, dan vervolgens eerst clonen, en dan de partitietabel moet fixen...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Pagina: 1